Marți, 28 Octombrie 2025
RO EN

BLACHOTRAPEZ estimeaza o crestere de minimum 20% pentru 2025

Lider al pietei poloneze a acoperisurilor metalice, Blachotrapez a intrat pe piata romaneasca din 2010 si a dezvoltat aici doua fabrici - la Baia Mare si, din 2018, la Ploiesti, cu o capacitate de productie anuala de aproape 7 milioane de metri patrati. Blachotrapez este unicul producator din Romania de tigle metalice si accesorii pentru acoperis care foloseste materie prima ThyssenKrupp, iar printre furnizorii sai se numara si fabrica italiana Arvedi. Vedetele gamei de produse sunt tiglele metalice Enigma si Germania Simetric, ambele originale, dezvoltate de echipa de cercetare a grupului Blachotrapez si care sunt fabricate in Romania. In 2024, compania a lansat si sistemele de gard din sipci din otel premium, sub marca Blacho. Compania ofera si solutii fotovoltaice complete prin brandul Roof Energy.
Blachotrapez Romania realizeaza vanzari en gros si en detail pe piata interna, precum si exporturi in Ungaria si Bulgaria. Evolutia companiei s-a situat pe un trend ascendent inca din primii ani, iar in prezent Blachotrapez este unul dintre principalii producatori de sisteme metalice pentru acoperisuri din tara noastra.
Interviu cu Jaroslaw Turczynski, CEO al Blachotrapez Romania.

- Ce tendinte sunt pe piata de sisteme pentru acoperisuri in 2024/ sortimente noi in acest an?
- In acest an, Blachotrapez a continuat implementarea produselor noi lansate in 2022, cum ar fi tigla metalica Estima si High-tech Panel. In acelasi timp, observam o crestere constanta atat pentru modelele clasice, cum sunt Kingas sau Diament, cat si pentru cele moderne, gen Germania, Estima sau Enigma – acestea din urma fiind mai solide, datorita utilizarii unui plus de 4% otel in produsul final. Garantia materiei prime ramane aceeasi pentru toate gamele de produse, diferenta constand doar in forma - mai delicata sau mai robusta. Suntem foarte mandri ca, in acest an am reusit sa lansam si sistemele de gard Blacho, realizate din sipci din otel premium, ca raspuns la cererea din piata pentru garduri de tip jaluzea. De asemenea, promovam noul produs din Polonia, BTR Systems, un sistem  de acoperis cu granule de roca. 

- Cum se vede in 2024 investitia de 16 milioane de lei in noua hala de productie?
- Investitia are impact in primul rand asupra angajatilor. Automatizarea liniei de productie le-a usurat substantial munca, astfel ca acum avem si angajate in hala de productie. In contextul crizei de personal de pe piata muncii din Romania, aceasta investitie, care imbunatateste conditiile de munca in productie, este cu atat mai importanta.

- Care sunt principalele dificultati/ provocari pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada?
- Pentru noi, producatorii, dificultatile pleaca de la cresterea constanta a costului utilitatilor, majorarea tarifelor pentru serviciile bancare, cresterea taxelor locale. Cum pretul produsului final trebuie mentinut sau chiar scazut, valoarea marjei scade. In ceea ce priveste materia prima, inregistram intarzieri semnificative la importurile din Italia, uneori chiar 3-4 luni, ceea ce nu se intampla in 2023. 

- Precizati nivelul cifrei de afaceri din semestrul intai si estimati valoarea acesteia, in comparatie cu anul anterior. 
- Piata s-a mentinut stabila fata de anul trecut, cu preturi care au ramas constante, insa marjele de profit au scazut, iar companiile dispun de mai putine resurse financiare. In primul semestru din 2023, am inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 50 de milioane de lei, iar anul acesta rulajul este similar, cu o crestere de 5% la produsul final. Pe segmentul de export, am inregistrat o scadere de aproape 15% in valoare. 

- Ce oportunitati intrevedeti pe piata de profil in anii urmatori?
- Privesc cu optimism anii urmatori. La Blachotrapez, avem ca obiectiv o crestere de cel putin 20% pana in 2025 si ne pregatim in mod activ pentru acest lucru, mai ales in contextul in care unii jucatori din piata sistemelor pentru acoperisuri au decis sa se retraga din Romania. Acest lucru creeaza mai mult spatiu pentru noi. Vedem, de asemenea, aparitia unor noi dealeri si o cerere tot mai mare pentru produse moderne, semn ca piata devine tot mai matura si clientii devin din ce in ce mai constienti de preferintele lor. Continuam sa ne concentram pe furnizarea de produse unice, precum tigla metalica Enigma, si utilizarea celor mai bune materii prime, cum ar fi otelul premium ThyssenKrupp, pentru care avem exclusivitate pe piata si care inregistreaza o crestere semnificativa a vanzarilor.

Din aceeasi categorie

27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
08 Oct 07:00 | ARBONIA reuseste sa isi imbunatateasca marjele intr-un prim semestru dificil din 2025
03 Oct 11:03 | CE analizeaza, la cererea Romaniei, limitarea importurilor de ciment din afara UE
02 Oct 16:58 | Dan Lazarescu, numit director general si reprezentantul Grupului Bosch in Romania
29 Sep 12:34 | HORNBACH investeste peste 44 milioane de euro in al doilea magazin din Timisoara
22 Sep 10:01 | Dedeman anunta extinderea in Republica Moldova printr-o investitie strategica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA