Vineri, 19 Decembrie 2025
RO EN

BAXI ROMANIA: „Piata de centrale a fost invadata de oferte speciale”

Pe fondul blocajului inca existent in domeniul constructiilor, o parte a societatilor de pe piata de centrale termice si instalatii termo-hidro-sanitare estimeaza ca, in acest an, vanzarile se vor reduce cu aproximativ 20%, in timp ce exista si opinii potrivit carora recesiunea acestui sector va fi de pana la 40%. Printre problemele semnalate de reprezentantii pietei de profil se afla dificultatea in recuperarea creantelor, concurenta neloiala, cresterea interesului utilizatorilor pentru produse mai ieftine si majorarea numarului de «oferte speciale» adresate utilizatorilor finali.


Mariana Neamtu, director de marketing - Baxi Romania:
"Criza economica si financiara a accentuat cazurile de intarziere a platilor inclusiv pe segmentele de centrale termice si panouri solare, diminuarea numarului de lucrari de constructii afectand - in mod direct - industria termotehnica. In actuala conjunctura, am aplicat o politica prudenta si riguroasa referitor la colectarea creantelor, fapt ce a generat reducerea expunerii si a gradului de risc. Daca in ultimii doi ani pretul reprezenta un factor esential in formarea deciziei de achizitie (in special a dezvoltatorilor imobiliari, dornici sa investeasca cat mai putin in ansamblurile construite in vederea maximizarii profiturilor), de la inceputul anului curent aceasta tendinta s-a observat si la nivelul distribuitorilor de astfel de echipamente si chiar al utilizatorilor finali. Piata a fost «invadata» de «oferte speciale», concretizate in reducerea preturilor sau in furnizarea de produse complementare (cu valoare adaugata perceputa de consumatorul final) «la pachet» cu centrala termica. Cu toate acestea, exista categorii de consumatori atenti la calitatea produselor si serviciilor achizitionate, factori pe care ii considera mult mai importanti decat pretul. Astfel, terenul predilect al «luptei concurentiale» a fost reprezentat atat de reduceri de tarife, cat si de rafinarea si diversificarea accentuata a portofoliilor de produse, promovarea echipamentelor mai eficiente, precum si cresterea calitatii serviciilor pre si post-vanzare prin oferirea de consultanta gratuita, preluarea intocmirii dosarului cu avize si aprobari sau extinderea centrelor de service. De asemena, pe piata de profil se constata o crestere a segmentului de inlocuire a echipamentelor termotehnice, deoarece, in anumite zone, se utilizeaza, inca, centrale a caror «durata de viata» a fost depasita de mult. In acest sens, Baxi Romania a lansat, in luna septembrie 2009, programul «Rabla la centrale», campanie ce vizeaza modernizarea sistemelor de incalzire din locuintele private, fara nicio implicare din partea organismelor publice. Pe plan national, cadrul legislativ care sprijina sistemul centralizat si lipsa unei sustineri prin subventionare (asemenea altor tari europene) a echipamentelor cu eficienta crescuta sau pe baza de resurse regenerabile, se raporteaza exclusiv la domeniul termotehnic autohton, aflat in decalaj fata de celelalte state europene. Acest lucru are efecte negative la nivelul consumatorilor (captivi intr-un sistem energetic precar) si, implicit, al firmelor care activeaza in domeniu."

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 11:23 | West Beton a produs si a livrat peste 200.000 de metri cubi de beton in 2025
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA