
Conform previziunilor organizatiei, in UE-28 livrarile de otel prelucrat vor ajunge in acest an la 166,6 milioane de tone (+2,2%), iar in 2019 acestea vor fi de 169,4 milioane de tone (+1,7%). Indicatorii economici raman in general pozitivi, sectorul de investitii si ramura de constructii continua sa se dezvolte, dar cererea din industria auto s-ar putea caracteriza prin sincope. Decelerarea cererii, fata de ritmul din intervalul 2017-2018, s-ar putea datora, in UE-28, nesigurantei ce rezulta din tensiunile privind comertul global.
Strict pentru sectorul de constructii, ce reprezinta unul din motoarele cererii de otel, analistii Worldsteel intrevad faptul ca activitatea de construire din tarile cu economii dezvoltate se va pondera, dupa momentul de recuperare puternica din 2017 si 2018, pe de-o parte, ca urmare a unei baze mai solide de raportare, iar pe de alta parte, pe fondul cresterii dobanzilor la credite. In economiile aflate in curs de dezvoltare, trendul ascendent va continua sa se manifeste, insa, la cote optime, mai ales in India, tarile ASEAN si cele din grupul MENA. Insa, in unele economii emergente, sectorul de constructii ramane fragil, cum este cazul Braziliei, unde acesta inca nu si-a revenit dupa criza profunda din ultimii ani.
Previziunile se bazeaza partial pe datele certe potrivit carora, in luna august a.c., productia de otel brut din 64 de tari monitorizate de Worldsteel s-a situat la 151,7 milioane de tone (+2,6%), din care 80,3 milioane de tone in China si 7,5 milioane de tone in SUA , iar dintre statele membre UE, cele mai active din acest punct de vedere au fost Spania si Italia (cu 1,2 milioane de tone fiecare, reflectand cresteri de +6,6%, respectiv +6%). Pentru a descarca diagrama cu previziunile Worldsteel, click aici!