Miercuri, 30 Aprilie 2025
RO EN

ANALIZA: Crestere anuala de 8%-10% pe piata locala de bricolaj

Schimbarea stilului de viata din secolul XXI si cresterea nivelului de trai reprezinta principalele motive ale evolutiei pietei locale de bricolaj in ultimii ani, sectorul dezvoltandu-se foarte mult chiar si in perioada recesiunii. Mai mult, tranzactiile din 2013 si 2014 indica faptul ca sectorul este deosebit de dinamic. Potrivit calculelor realizate pe baza rezultatelor financiare aferente anului 2014, publicate pe portalul Ministerului Finantelor Publice, piata locala de bricolaj s-a situat la circa 1,79 miliarde euro, consemnand o evolutie de circa 8% fata de nivelul de 1,66 miliarde euro din 2013. Este, insa, foarte important de mentionat faptul ca o viziune de ansamblu asupra sectorului va fi disponibila abia dupa incheierea actualului exercitiu financiar, cand companiile vor publica rezultatele realizate intr-un an calendaristic complet.
Populatia Romaniei reprezinta natiunea de la care retelele de bricolaj se asteapta cel mai mult sa-si achizitioneze o casa pe care sa o renoveze dupa propriile nevoi potrivit unui studiu, 46% din persoanele chestionate manifestand interes in acest sens. De asemenea, romanii pot genera o cerere semnificativa de materiale pentru constructii si gradinarit din dorinta de a-si construi sau amenaja un garaj (28%), o sera (23%), o gradina pavata (32%) sau una de legume (22%). In plus, in ultimii cinci ani, populatia tarii noastre s-a orientat tot mai mult catre crearea de spatii suplimentare in interiorul locuintei prin reamenajare (30%), aceasta tendinta urmand a se mentine si in urmatorii 5 ani (32%). Datele sunt prezentate intr-un raport intitulat "European Home Report 2014", publicat de reteaua de bricolaj Kingfisher, prezenta in Romania din luna aprilie 2013, cand a preluat magazinele Bricostore. Studiul analizeaza din mai multe perspective cererea potentiala de pe pietele de bricolaj din Franta, Marea Britanie, Irlanda, Polonia, Spania, Federatia Rusa, Romania, Germania si Turcia.
 
 
Romania poate deveni un “el dorado” al bricolajului european
Revenind la studiul "European Home Report 2014" realizat de Kingfisher, din analiza rezulta ca Romania va reprezenta una dintre principalele zone de interes pentru retelele de bricolaj, care vor manifesta, cel putin in urmatorii cinci ani, un interes sporit pentru extinderea la nivel national.
Astfel, populatia tarii noastre se afla pe pozitia a doua din tarile analizate din punct de vedere al adaptarii locuintei pentru lucrul de acasa (23%) si al posibilitatilor de schimbare a locuintei in urmatoarele 12 luni (9%), in ambele cazuri dupa populatia Turciei (25%, respectiv 15%), precum si in ceea ce priveste inlocuirea sau renovarea baii (26%) sau bucatariei (22%), dupa Rusia (32%, respectiv 28%). Raportul mai indica faptul ca 82% dintre persoanele chestionate ar renova in loc sa se mute, 91% ar opta pentru eficientizarea locuintei, pentru a o face mai fiabila si 86% ar alege produse eficiente energetic (din cauza costurilor ridicate ale utilitatilor).
Conform aceleiasi surse, in cazul demararii unei lucrari de bricolaj, 85% dintre respondenti (cei mai multi, dintre pietele analizate) ar citi instructiunile de pe produse inaintea initierii proiectului, 73% ar utiliza internetul pentru a identifica produsele necesare si 38% l-ar folosi pentru a se inspira pentru proiecte. Totodata, numai 22% dintre acestia ar opta pentru folosirea tapetului la interior, metoda preferata mai ales de populatia din vestul Europei.
***
Kingfisher a luat decizia de a intra pe piata autohtona in mod direct, in luna aprilie 2013, prin achizitia Bricostore (ce se afla in clasamentul primilor cinci lideri ai pietei locale de profil, cu afaceri de 131 milioane de euro in 2012) si intentioneaza ca, pe termen lung, sa efectueze investitii in vederea majorarii numarului de magazine la 50 de unitati. La inceputul lui 2014, Kingfisher a deschis primele doua centre Brico Dépôt prin transformarea magazinelor Bricostore Pantelimon si Orhideea, pana in prezent finalizand procesul de reconfigurare a acestora in formatul Brico Dépôt pentru 14 din cele 15 centre comerciale achizitionate.
Cele mai recente date financiare publicate de grupul Kingfisher indica faptul ca vanzarile companiei au scazut cu 4,6% in perioada martie-mai 2015, pana la 2,59 miliarde lire sterline (GBP), fiind afectate semnificativ de fluctuatiile cursului de schimb valutar.
 

Din aceeasi categorie

28 Apr 07:00 | ING Bank: Ceea ce a fost mai greu a trecut pentru industria materialelor de constructii
24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA