Vineri, 31 Octombrie 2025
RO EN

AMBIENT se reorienteaza spre piata de proiecte si vanzare asistata

Reteaua de bricolaj Ambient SA - Sibiu, aflata in reorganizare judiciara din luna septembrie 2015, a realizat vanzari totale de 216 milioane de lei anul trecut, in scadere cu 56% fata de nivelul de aproape 500 milioane de lei inregistrat in 2014, potrivit datelor publicate pe portalul Ministerului Finantelor Publice. In prezent, reteaua Ambient are 10 magazine, principalele obiective ale companiei fiind consolidarea pozitiei in zonele predilecte din centrul tarii si orientarea spre piata de proiecte si vanzare asistata. Totodata, conducerea Ambient analizeaza orice posibilitate de extindere a retelei, in vederea readucerii acesteia in topul companiilor de profil din Romania.
Interviu cu Ioan Ciolan, directorul general al Ambient SA - Sibiu.
 
- Ce obiective v-ati propus, in perioada urmatoare?
- In perioada urmatoare, ne dorim sa valorificam esenta business-ului Ambient si, pentru aceasta, ne bazam pe experienta de peste 23 de ani pe piata materialelor de constructii. Avem, in continuare, relatii solide cu furnizorii si ne dorim sa dezvoltam si sa consolidam echipa. Toate acestea sunt cuprinse intr-un plan strategic de repozitionare a business-ului Ambient in cadrul pietei de proiecte si vanzare asistata. Deja s-a creat un climat nou in cadrul grupului, prin atragerea de noi colegi si sunt organizate cursuri tehnice si de vanzari impreuna cu furnizorii, asigurand fructificarea relatiilor existente si de perspectiva cu acestia. In prezent, principala noastra preocupare este aceea de a ne consolida pozitia deja castigata in zonele in care operam. Pe termen mediu si lung analizam cu mare atentie orice posibilitate de extindere a retelei noastre.
 
- Cum traversati perioada de reorganizare?
- Ambient, in prezent, continua sa-si consolideze pozitia ca unul dintre principalii comercianti de materiale de constructii, investind, in acelasi timp, in servicii si produse care ne diferentiaza de concurentii nostri: conceptul de vanzare asistata (Programul de Mentenanta, Programul Ambient Total) si dezvoltarea de showroom-uri specializate, care ofera solutii integrate clientilor, indiferent de faza proiectului lor: Casa Demonstrativa (showroom-ul de materiale de constructii), showroom-ul de instalatii sau Galeria cu Idei, showroom de finisaje. Toate acestea le implementam impreuna cu furnizorii Ambient, care intotdeauna ne-au oferit suportul lor in tot ceea ce presupune actul de comert, respectiv o gama variata de produse si suport tehnic sau logistic acolo unde a fost nevoie.
 
- Cum se adapteaza beneficiarii din Romania la noile produse si tehnologii promovate de furnizori?
- Analizand comportamentul clientilor Ambient, putem spune ca, in ultimii ani, consumatorii din Romania au devenit tot mai interesati de noile produse aparute pe piata, atat timp cat acestea le ofera solutii mai bune, au consumuri mai mici sau rezolva mai bine si mai repede anumite probleme/ etape din proiectele pe care le au. Consumatorii sunt tot mai informati si doresc sa fie la curent cu noile solutii tehnice sau produse si se documenteaza din ce in ce mai mult.
 
- Ce factori influenteaza decizia de cumparare a clientilor?
- Pretul ramane unul dintre principalii factori in luarea deciziei de cumparare, insa nu neaparat cel mai mic pret, ci pretul corect pentru produsul/ pachetul de produse si servicii achizitionat. Alti factori de decizie sunt legati de achizitia unei solutii complete de produse, la care se adauga si partea de consultanta tehnica si suportul logistic. Prin modelul de business Ambient si impreuna cu furnizorii nostri, acoperim toate aceste cerinte.
 
- Care sunt tendintele pe piata de bricolaj, in 2016?
- Piata de bricolaj si de distributie a materialelor de constructii este un sector extrem de competitiv, datorita numarului mare de firme de profil. In ultima perioada se observa o stagnare in domeniu, influentata partial de vremea nefavorabila din acest inceput de an, precum si de consecintele aplicarii legii privind darea in plata si de modificarea substantiala a conditiilor de creditare pentru persoanele fizice, care a incetinit ritmul constructiilor si al vanzarilor de locuinte. In ansamblu, insa, evolutia este diferita in functie de nivelul de dezvoltare economica a fiecarui areal. Perspectiva urmatorilor ani in domeniul constructiilor este, in general, optimista.
 

Din aceeasi categorie

30 Oct 11:30 | TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 17:30 | Leroy Merlin: 7 din 10 romani cauta solutii pentru reducerea facturilor la energie
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 14:42 | Holcim preia pentru 1,85 miliarde euro grupul Xella (Ytong, Silka, Hebel si Multipor)
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
08 Oct 07:00 | ARBONIA reuseste sa isi imbunatateasca marjele intr-un prim semestru dificil din 2025
03 Oct 11:03 | CE analizeaza, la cererea Romaniei, limitarea importurilor de ciment din afara UE
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA