Joi, 11 Decembrie 2025
RO EN

TARKETT: Ajustare tactica a preturilor pentru sustinerea vanzarilor din anul 2025

In primul trimestru al anului 2025 vanzarile nete ale grupului Tarkett s-au ridicat la 670 de milioane de euro, in crestere cu +0,2% fata de perioada similara din 2024, cu o variatie organica de -1,7% (sau -1,5% incluzand variatiile preturilor de vanzare in regiunea CSI). Preturile de vanzare au ramas stabile pe parcursul anului, plasandu-se la -0,6% fata de primul trimestru al anului precedent. Segmentul EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) a inregistrat vanzari de 226 milioane de euro, in crestere cu +2,3% fata de perioada de referinta, incluzand un efect valutar favorabil de +0,4%, care duce cresterea organica de +1,9%. Contextul macroeconomic incert nu a dus la o relansare a proiectelor de constructii noi si renovari. In acest context, vanzarile de produse rezidentiale au scazut, in ciuda ajustarii tactice a anumitor preturi de vanzare. Pe o piata care ramane dificila, volumul produselor comerciale pentru segmentele sanatate, educatie si birouri a crescut fata de primul trimestru al lui 2024. Vanzarile in segmentul CSI, Asia-Pacific si America Latina s-au ridicat la 108 milioane de euro, in crestere cu 1,5%. In Rusia, care reprezinta aproximativ 8% din vanzarile totale ale Tarkett, volumele au fost sub asteptari si in scadere cu 8%.  Activitatea de pe segmentul sport a continuat sa creasca in primul trimestru, in ciuda unei baze de comparatie deja ridicate. Vanzarile s-au ridicat la 167 milioane de euro, in crestere cu +18,4%, incluzand un avans organica de 3,8%. Avand in vedere faptul ca de la inceputul anului, indicatorii principali pentru pietele de constructii si renovari nu au inregistrat imbunatatiri semnificative, expertii grupului nu se asteapta la o redresare a pietei pardoselilor in 2025. Pe segmentul de sport, fundamentele sunt solide, in special in America de Nord, avand in vedere necesitatea de facilitati sportive si disponibilitatea finantarii. Strategia de productie locala limiteaza expunerea directa la cresterea tarifelor americane. Cu toate acestea, contextul politic si macroeconomic a accentuat nivelul de incertitudine si reprezinta un risc pentru cresterea economica in regiunile in care Tarkett isi desfasoara activitatea. De reamintit faptul ca in Romania Tarkett activeaza prin intermediul unei subsidiare, ale carei operatiuni comerciale sunt coordonate de divizia Europei de Sud-Est a grupului.

Din aceeasi categorie

24 Noi 06:10 | ROCKWOOL aloca 150 milioane de euro pentru cresterea productiei locale
21 Noi 06:00 | TARKETT: Vanzari organice in scadere si revizuirea estimarilor pentru anul 2025
17 Noi 06:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Vanzari in crestere cu 3,2% si perspective optimiste anuale
14 Noi 06:00 | PPG: Crestere organica a vanzarilor si profit-record anuntate pentru trimestrul trei
13 Noi 06:00 | SIKA initiaza noi actiuni strategice pentru crestere, profitabilitate si sustenabilitate
12 Noi 06:00 | AKZO NOBEL obtine o profitabilitate buna in trimestrul trei, in pofida impactului valutar
06 Noi 10:25 | Fabrica Knauf Insulation din Tarnaveni, investitie majora in Europa Centrala si de Est
06 Noi 06:00 | DOW obtine rezultate mixte, divizia Performance Materials & Coatings fiind in regres
04 Noi 11:46 | Ferestrele ineficiente "slabesc" lantul de termoizolare a cladirilor noi/reabilitate
03 Noi 18:11 | SIKA: Camelia Ene este noul General Manager al Sika Romania & Adeplast
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA