Joi, 15 Mai 2025
RO EN

TARKETT: Ajustare tactica a preturilor pentru sustinerea vanzarilor din anul 2025

In primul trimestru al anului 2025 vanzarile nete ale grupului Tarkett s-au ridicat la 670 de milioane de euro, in crestere cu +0,2% fata de perioada similara din 2024, cu o variatie organica de -1,7% (sau -1,5% incluzand variatiile preturilor de vanzare in regiunea CSI). Preturile de vanzare au ramas stabile pe parcursul anului, plasandu-se la -0,6% fata de primul trimestru al anului precedent. Segmentul EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) a inregistrat vanzari de 226 milioane de euro, in crestere cu +2,3% fata de perioada de referinta, incluzand un efect valutar favorabil de +0,4%, care duce cresterea organica de +1,9%. Contextul macroeconomic incert nu a dus la o relansare a proiectelor de constructii noi si renovari. In acest context, vanzarile de produse rezidentiale au scazut, in ciuda ajustarii tactice a anumitor preturi de vanzare. Pe o piata care ramane dificila, volumul produselor comerciale pentru segmentele sanatate, educatie si birouri a crescut fata de primul trimestru al lui 2024. Vanzarile in segmentul CSI, Asia-Pacific si America Latina s-au ridicat la 108 milioane de euro, in crestere cu 1,5%. In Rusia, care reprezinta aproximativ 8% din vanzarile totale ale Tarkett, volumele au fost sub asteptari si in scadere cu 8%.  Activitatea de pe segmentul sport a continuat sa creasca in primul trimestru, in ciuda unei baze de comparatie deja ridicate. Vanzarile s-au ridicat la 167 milioane de euro, in crestere cu +18,4%, incluzand un avans organica de 3,8%. Avand in vedere faptul ca de la inceputul anului, indicatorii principali pentru pietele de constructii si renovari nu au inregistrat imbunatatiri semnificative, expertii grupului nu se asteapta la o redresare a pietei pardoselilor in 2025. Pe segmentul de sport, fundamentele sunt solide, in special in America de Nord, avand in vedere necesitatea de facilitati sportive si disponibilitatea finantarii. Strategia de productie locala limiteaza expunerea directa la cresterea tarifelor americane. Cu toate acestea, contextul politic si macroeconomic a accentuat nivelul de incertitudine si reprezinta un risc pentru cresterea economica in regiunile in care Tarkett isi desfasoara activitatea. De reamintit faptul ca in Romania Tarkett activeaza prin intermediul unei subsidiare, ale carei operatiuni comerciale sunt coordonate de divizia Europei de Sud-Est a grupului.

Din aceeasi categorie

07 Mai 07:00 | AKZONOBEL consemneaza un prim trimestru solid, datorita reducerii costurilor
30 Apr 07:00 | H.B. Fuller: Sporirea livrarilor /preturilor, compensata prin costul materiilor prime
30 Apr 07:00 | SIKA: Strategia ”local for local” isi arata acum roadele intr-un context protectionist
24 Apr 10:03 | INVESTITIE de 20 mil. euro pentru constructie fabrica vata minerala la Miercurea-Ciuc
15 Apr 14:24 | Stona: Lider de piata in comercializarea pietrei naturale orientat spre inovatie
10 Apr 07:00 | ETEX obtine stabilizarea performantei financiare prin noi investitii in dezvoltare
08 Apr 07:00 | HEMPEL raporteaza pentru 2024 cel mai bun rezultat operational din istoria firmei
04 Apr 07:00 | Interconnection: Crestere globala de 3,9% pentru sistemele de pardoseala
02 Apr 16:31 | Henkel se alatura comunitatii Equilibrium 2, consolidand diversitatea complexului
01 Apr 15:55 | Lider Servicii: Cererea de termoizolatii de calitate a crescut cu 22% in ultimii 2 ani
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA