
Pentru primul trimestru al anului 2025, PPG a anuntat vanzari nete de aproape 3,7 miliarde USD, reprezentand o scadere de 4% fata de perioada corespunzatoare a anului precedent. Declinul a fost determinat de conversia valutara nefavorabila de 3% si de cesionarea unor activitati. Din punct de vedere organic, incasarile au sporit cu 1% fata de perioada de referinta, evolutia fiind incurajata de volumul mai mare al livrarilor. Castigul pe actiune diluat (EPS) raportat a fost de 1,64 USD, iar valoarea sa ajustata s-a plasat la 1,72 USD. Marja segmentului a fost de 16,5%, iar profitabilitatea EBITDA s-a plasat la 19,4%. Rascumpararile de actiuni in trimestrul analizat au cumulat aproximativ 400 de milioane USD. Datoria neta la sfarsitul lunii martie a.c. era de 5,4 miliarde USD, ceea ce constituie o crestere de 340 de milioane USD in comparatie cu anul anterior. Conducerea PPG a comentat toate aceste date afirmand ca incep sa devina vizibile beneficiile strategiei de crestere a companiei, care a inregistrat o crestere organica a vanzarilor, cu cresteri atat ale livrarilor si ale preturilor de vanzare. Segmentul de acoperiri performante a inregistrat un avans organic al vanzarilor de 9%, cu mai multe domenii crescand peste rata pietei, inclusiv solutiile pentru refinisarea automobilelor si solutiile pentru trafic. La acesta s-a adaugat o crestere procentuala de doua cifre a diviziei de acoperiri pentru industria aerospatiala si finisaje de protectie si marine. La nivel regional, s-a inregistrat un avans Asia-Pacific si o crestere organica de 4% in SUA, impulsionata de majorarea cotei de piata si de imbunatatirea productiei industriale. Vanzarile organice din Europa au scazut cu 1%, ceea ce reprezinta o imbunatatire semnificativa fata de trimestrele anterioare, pe fondul stabilizarii cererii pentru produsele specifice in regiune. Aceste rezultate financiare consolideaza dinamica pozitiva si reflecta imbunatatirea productivitatii in productie. In plus, grupul a beneficiat de accelerarea masurilor de reducere a costurilor si prognozeaza realizarea de economii anuale de 75 de milioane USD in 2025. Desi contextul macroeconomic actual este extrem de dinamic, modelul de afaceri PPG asigura o pozitie optima in raport cu incertitudinile, gratie portofoliului diversificat, amprentei reduse in ceea ce priveste activele si structurii costurilor extrem de flexibile. De reamintit ca in Romania, grupul livreaza solutii arhitecturale de acoperire prin intermediul companiei Deutek, care promoveaza pe plan local brandurile Danke, Oskar si Superweiss.