
- Ce obiective aveti in acest an? Vizati noi investitii in extinderea capacitatilor de productie?
- In general, vedem necesara mentinerea unui optimism rezervat in ceea ce priveste procesul de bugetare. Astfel, consideram ca majorarea cifrei de afaceri planificata pentru anul in curs se va datora, in mare parte, accesului in noi retele de magazine de bricolaj si atragerii de distribuitori. In acest sens, am incheiat recent un contract de parteneriat cu retailerul Ambient. De asemenea, avem in vedere dezvoltarea portofoliului de produse, pentru a acoperi intreaga piata a materialelor de constructii care stau la baza activitatii noastre actuale. Totodata, vom finaliza in 2013 o investitie in valoare de peste 7 milioane de euro, intr-o noua fabrica de adezivi localizata in Suceava, in urma definitivarii careia capacitatea anuala de productie va insuma 400.000 de tone.
- Cum a evoluat piata de adezivi si mortare uscate anul trecut si care sunt previziunile pentru anul in curs?
- In ansamblul pietei de profil, la nivelul lui 2012 am resimtit mai degraba o tendinta negativa, cauzata atat de instabilitatea politica care a avut un impact major asupra sectorului chiar in plin sezon, cat si de deficientele functionale ale programelor guvernamentale nationale, cum au fost Prima Casa sau cel de reabilitare termica. Desi afectate de aceste turbulente, lucrarile de renovare intreprinse de persoanele fizice au ramas, in 2012, o sursa importanta de consum, cel putin pentru piata de adezivi. In ceea ce priveste anul 2013, deoarece avem deja un prim semnal din partea Institutului National de Statistica (INS) in ceea ce priveste autorizatiile de constructii eliberate in cursul anului trecut, iar numarul acestora se situeaza sub nivelul inregistrat in 2011, suntem rezervati fata de perspectiva unei evolutii optime a cererii pentru materiale de finisare destinate sectorului constructiilor de locuinte noi, astfel incat ne vom concentra, in continuare, pe segmentul renovarilor, a carui evolutie va decide daca piata adezivilor si mortarelor creste sau stagneaza.
- Ce impact credeti ca va avea asupra pietei o eventuala intensificare a programului de reabilitare termica?
- Inca de la lansare, programul de reabilitare termica s-a dovedit a fi foarte putin eficient, deoarece sprijinul acordat de catre administratia nationala si locala a fost diferit de la o zona la alta, de la un oras la altul, iar criteriile de selectie a blocurilor ce urmau sa fie reabilitate au fost, de asemenea, confuze. Nu in ultimul rand, contractorii generali ai acestor lucrari nu "inspirau" de multe ori incredere, astfel incat oricat de tentant ar fi fost - si aici ne referim in general la volume - creditarea unor astfel de proiecte ar fi fost prea riscanta. La nivelul diviziei Weber, am furnizat adezivi pentru termoizolatii si tencuieli decorative pentru proiectele incluse in acest program exclusiv prin distribuitorii si partenerii nostri comerciali. In ceea ce priveste perspectivele pentru viitor, nu ne asteptam la o intensificare semnificativa a cererii datorate acestui program, dar in masura in care activitatea din domeniu se va dinamiza, vom fi pregatiti sa o onoram.