
ROCKWOOL a anuntat rezultatele financiare corespunzatoare primei jumatati a anului fiscal curent, grupul danez raportand o evolutie sensibila fata de perioada similara a exercitiului financiar precedent. Astfel, conform datelor oficiale, in intervalul ianuarie - iunie 2016, furnizorul de vata minerala pentru termoizolare a obtinut o crestere de 5% a vanzarilor nete in valutele locale ale pietelor unde grupul desfasoara operatiuni comerciale, incasarile ajungand la 1,12 miliarde euro. La nivelul trimestrului al doilea, cresterea a fost de 4,3%, iar cifra de afaceri a cumulat 584 milioane de euro. In aceste conditii, pentru 2017 expertii companiei estimeaza un avans cuprins intre 5% si 7%. Din punct de vedere geografic, structura vanzarilor a inregistrat anumite modificari, ponderea livrarilor in Europa de Est (inclusiv Federatia Rusa) majorandu-se de la 16% in 2016, la 18% in prezent. Dinamica activitatii in regiune a fost deosebita, sporurile fiind de 11,2% (12,2% in trimestrul al doilea), iar performante deosebite consemnandu-se pe pietele din Polonia, Romania, Cehia si Ungaria. Analiza structurala indica faptul ca, pe segmentul produselor de izolare, rezultatele au cumulat 839 milioane de euro (+5,2%), in vreme ce divizia de sisteme a inregistrat vanzari de 279 milioane de euro (+4,7%). Subsidiara romaneasca a grupului are o pozitie competitiva solida pe piata locala a materialelor de constructii, cu o cifra de afaceri, in 2016, de 62,2 milioane de lei, cu peste 23% superioara celei inregistrate in anul fiscal anterior. In ultimii ani, compania a livrat solutii superioare de termoizolare la mai multe proiecte de mare anvergura, cu ar fi Veranda Shop and Stay, The Park, Timpuri Noi Square, Centrul Logistic Mega Image etc.