
Elastomerii siliconici - cea mai importanta grupa de produse
Din punct de vedere al structurii productiei (si, evident, livrarilor), specialistii Ceresana sustin ca principala grupa sortimentala este cea a elastomerilor siliconici, utilizati la sigilari/etansari, pentru izolatii electrice etc., dar si in cadrul acestei categorii trebuie sa se faca distinctie intre materialele siliconice solide si cele lichide. „Mai ales din cauza concentrarii in anumite tari emergente a unitatilor industriale pentru care sunt necesari elastomeri siliconici, in Asia-Pacific se consuma o mare cantitate din acest material, intr-un mod disproportionat fata de alte regiuni ale globului. Astfel, in Europa de Vest si America de Nord veniturile realizate pe baza vanzarilor de elastomeri siliconici nu sunt cu mult mai mari fata de cele ce revin uleiurilor siliconice. Rasinile pe baza de silicon care se intrebuinteaza, de exemplu, in industria de lacuri si vopsele au o cota de piata mai redusa pe plan global, in toate regiunile mapamondului, dar si pentru aceasta categorie de produse se estimeaza rate solide de crestere”, se mai precizeaza in studiul citat.
In alta ordine de idei, autorii cercetarii sustin ca, in prezent, data fiind majorarea semnificativa a capacitatii de fabricatie din China, regiunea Asia-Pacific a devenit si cea mai mare producatoare de materiale siliconice in ultimii ani. „Ne asteptam ca productia de silicon din zona Asia-Pacific sa se majoreze in continuare, locul secund din acest punct de vedere fiind ocupat de Europa de Vest, urmata de America de Nord. De altfel, Asia-Pacific a contat, in 2016, cu mai mult de jumatate din productia mondiala de substante siliconice, fapt care se datoreaza si realitatii potrivit careia in China se inregistreaza si cel mai mare consum pe plan global. Decalajul dintre cea de-a doua si a treia piata ca dimensiune (respectiv, dintre Europa de Vest si America de Nord) este posibil sa se accentueze in viitorul apropiat. Totusi, trebuie tinut cont de faptul ca, in tarile dezvoltate si puternic industrializate, se folosesc produse siliconice cu valoare adaugata mare, ceea ce rezulta din dimensiunea valorica semnificativa a pietelor respective, in raport cu nivelul cantitativ presupus a fi ceva mai redus al cererii de silicon. Astfel, in China, tendinta consumatorilor este de a solicita produse mai ieftine pe baza de silicon, in loc de materiale siliconice speciale, cu performante pe masura”, au mai subliniat expertii Ceresana. Informatii suplimentare, la www.ceresana.com