
In continuare, piata germana este cea mai mare din Europa, cu un volum de 381,3 milioane de metri patrati, urmata de Turcia si Rusia. Germania este, de asemenea, lider si in ceea ce priveste valoarea pietei, care ajunge la 8,1 miliarde euro, inaintea Frantei si Marii Britanii, piete evaluate la 3,8 miliarde euro, respectiv 3,3 miliarde euro. Cu toate acestea, estimarile pentru piata germana de pardoseli sunt negative pentru urmatorii cativa ani, fiind asteptata o rata anuala de scadere de -0,2% pana in 2025. In total, la nivelul intregii Europe, o crestere semnificativa a volumului de vanzari de pardoseli nu este asteptata pana in 2025.
Placile ceramice raman cel mai puternic segment de produse din Europa, cu o cota de 26,6%, urmate de produsele laminate (23%) si pardoseala elastica (12,4%). In comparatie cu anii trecuti, ponderea placilor ceramice a crescut, in timp ce parchetul laminat a pierdut din cota de piata. O contractie puternica anul trecut a fost inregistrata pe grupa de produse de parchet, care a pierdut aproximativ 4,5% si ajunge acum la o cota de piata de 8,7%. Cauzele acestei scaderi au fost penuria de materie prima lemnoasa, intarzierile in livrari si cresterea brusca a preturilor. Cu toate acestea, parchetul si-a mentinut pozitia de lider ca valoare. Principalii producatori europeni sunt: Altro, Amorim, Beauflor, Forbo, Gerflor, Nora (Interface), Tarkett, Kährs, Windmöller, Parador si Junckers.
Studiul a analizat urmatoarele tari din Europa: Austria, Belgia, Republica Ceha, Franta, Germania, Ungaria, Italia, Tarile de Jos, Polonia, Romania, Slovacia, Spania, Suedia, Elvetia, Marea Britanie, Turcia si Rusia.