Duminică, 26 Octombrie 2025
RO EN

HENKEL: Crestere majora a vanzarilor din 2022 si prognoze realiste pe termen scurt

Grupul Henkel a reusit in anul fiscal precedent vanzari 22,4 miliarde de euro, ceea ce constituie o crestere organica de 8,8%. Profitul operational EBIT a suferit o contractie de 13,7% ajungand la 2,3 miliarde euro, aferent unei marje de 10,4%. Pentru anul fiscal 2023, prognozele curente indica o crestere 1% - 3% a vanzarilor si o profitabilitate cuprinsa intre 10% si 12%. Conducerea concernului german a comentat rezultatele curente afirmand ca in 2022, a fost obtinuta o majorare semnificativa a vanzarilor si o performanta robusta a castigurilor, avand in vedere multitudine de provocari cu care s-a confruntat economia. In contextul dat, compania a implementat masuri strategice importante, reusind sa compenseze partial cresterea dramatica a costurilor materiilor prime si logisticii prin preturi mai mari si imbunatatiri continue ale eficientei. Acest lucru se reflecta in vanzarile care au atins un nou maxim de aproximativ 22,4 miliarde de euro, precum si in profitul operational de 2,3 miliarde de euro. Prin fuzionarea afacerilor de consum in unitatea Consumer Brands s-a finalizat cu succes una dintre cele mai mari operatiuni de transformare organizationala din ultimele decenii, au mai aratat oficialii Henkel. Acestia considera ca grupul este bine echipat pentru a naviga prin actualele vremuri dificile si a atinge obiectivele ambitioase, impulsionati de cele doua centre majore de profit – tehnologii de adezivi si marci de consum. Revenind la performanta financiara, in 2022 vanzarile unitatii de adezivi au crescut nominal cu 16,6%, pana la 11,242 miliarde euro, avansul organic plasandu-se la 13,2%. Sporul a fost asigurat, printre altele, de o crestere cu peste 10% a pretului de comercializare. Profitul operational ajustat s-a plasat la 1,53 miliarde euro, aferent unei marje de 13,6%. Pe termen scurt, expertii Henkel se asteapta ca sporul economic global sa continue sa se deprecieze in 2023, cand inflatia va continua sa se manifeste pregnant, iar costurile cu forta de munca, energia si materialele vor avea o evolutie pronuntat ascendenta. Prin urmare, se presupune ca cererea industriala va fi mai redusa decat in anul precedent si ca ritmul de crestere a cererii de consum in domenii-cheie ale afacerii Henkel cu bunuri de larg consum va incetini. In Romania, Henkel a realizat in 2021 vanzari de 1,06 miliarde de lei, cu 12% mai mari in raport cu anul precedent. Compania activeaza prin intermediul a trei unitati de productie, situate in Pantelimon (Ilfov), Campia Turzii (Cluj) si Roznov (Neamt).

Din aceeasi categorie

24 Oct 07:00 | H.B. FULLER: Rezultate bune in trimestrul trei si estimari optimiste pe termen scurt
13 Oct 14:46 | BASF Coatings devine companie independenta, in urma unui acord incheiat cu Carlyle
10 Oct 07:00 | ETEX: Vanzari de aproape 2 miliarde de euro raportate pentru primul semestru 2025
25 Sep 12:53 | ROCKWOOL Romania incepe constructia noii unitati de productie de vata bazaltica
23 Sep 16:54 | Akzo Nobel Coatings lanseaza noi produse pe o piata de vopsele de 500 milioane euro
18 Sep 07:28 | PIATRAONLINE: "Nu mai livram materiale, ci semnaturi arhitecturale"
18 Sep 07:00 | ROCKWOOL anunta performante bune pentru semestrul intai si isi mentine estimarile
11 Sep 07:00 | KINGSPAN: Vanzari si profituri record pe piete inca afectate de diverse crize
05 Sep 10:20 | Henkel Romania isi muta toti angajatii intr-un nou sediu central, in Bucuresti
29 Aug 17:37 | Grupul Policolor s-a confruntat cu cerere scazuta in primul semestru al anului 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA