Sâmbătă, 20 Decembrie 2025
RO EN

ANPM: Acord de mediu pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti - Craiova

Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Craiova, Subsectiunea 1: Bucuresti Nord - Rosiori Nord, Subsectiunea 2: Rosiori Nord - Craiova", este propus pentru finantare din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027).
Obiectivul general al proiectului consta in implementarea unui mod de transport durabil intre regiunea de Sud a Romaniei (incluzand si capitala Bucuresti) si regiunea de Vest a tarii, cu contributie majora asupra dezvoltarii socio-economice a zonelor traversate, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei si crearea conditiilor pentru cresterea volumelor de transport de marfa si calatori pe reteaua TEN-T central.
Tronsonul de linie analizat Bucuresti Nord - Craiova, impreuna cu celelalte tronsoane adiacente (Craiova - Calafat - Vidin, Craiova - Caransebes, Videle - Giurgiu Nord - Ruse, Bucuresti Nord - Giurgiu - Ruse) pot constitui o retea de transport durabil si o legatura feroviara cu o capacitate de transport considerabila intre Portul Constanta si Vestul Romaniei si apoi spre tarile din Balcani si Vestul Europei.
Proiectul are ca scop "Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Craiova", in vederea asigurarii unui grad ridicat de siguranta a traficului feroviar, cu urmatoarele rezultate si efecte asteptate:
  • Asigurarea unui mod de transport modern si sigur pentru toate categoriile de trafic feroviar, care sa asigure capacitate de transport, permanenta si ritmicitate;
  • Cresterea volumelor de transport de calatori si marfa;
  • Reducerea timpului de calatorie prin cresterea vitezei de circulatie pe intregul tronson; 
  • Imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului feroviar;
  • Imbunatatirea confortului in timpul calatoriei;
  • Reducerea emisiilor de poluanti si a impactului negativ asupra mediului;
  • Optimizarea transportului feroviar atat pentru pasageri cat si pentru marfa: cresterea atractivitatii si accesibilitatii municipiilor si a localitatilor limitrofe;
  • Atragerea de investitori si capital in vederea dezvoltarii mediului de afaceri, avand in vedere faptul ca in orasele tranzitate de proiect se desfasoara activitati economice;
  • Crearea de oportunitati de investitii si dezvoltare in zona de influenta a tronsonului feroviar prin asigurarea accesului la un mod de transport durabil si ecologic, prin utilizarea facilitatilor feroviare existente;
  • Asigurarea unui grad de mobilitate si accesibilitate ridicat pentru rezidenti si mediul de afaceri din judetele tranzitate de calea ferata.
 
 
Linia de cale ferata Bucuresti Nord - Craiova are o lungime de 95,19 km pentru Subsectiunea 1: Bucuresti Nord - Rosiori Nord si respectiv 108,53 km pentru Subsectiunea 2: Rosiori Nord - Craiova, fiind in totalitate linie dubla, electrificata. In total, proiectul format din cele doua subsectiuni are o lungime de circa 203,72 km. 
Pe linia de cale ferata Bucuresti Nord - Craiova, in situatia proiectata, sunt prevazute:
  • Pe Subsectiunea 1: 5 puncte de oprire, nu sunt prevazute halte de miscare si 9 statii;
  • Pe Subsectiunea 2: 7 puncte de oprire, 8 halte de miscare si 4 statii.
"Implementarea proiectului va conduce la cresterea vitezei de circulatie a garniturilor de tren pe intreg sectorul de cale ferata cuprins intre Bucuresti Nord – Craiova, atat pentru trenurile de transport calatori cat si pentru cele de transport marfa. Viteza maxima de deplasare a garniturilor de tren va creste pana la 160 km/h pentru trenurile de calatori si respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfa. Datorita cresterii vitezelor de deplasare se va reduce durata calatoriei si va creste volumul de transport al marfurilor pe sectorul de cale ferata mentionat. Proiectul va dezvolta infrastructura feroviara din zona de sud a Romaniei asigurand conexiunea cu statele vecine in conditii sigure si operationale", a anuntat Laurentiu Alexandru Pastinaru, Presedintele ANPM.

Din aceeasi categorie

17 Dec 20:48 | PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti
17 Dec 17:49 | Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
17 Dec 15:54 | MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
15 Dec 15:58 | IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
12 Dec 17:56 | Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA