Luni, 30 Iunie 2025
RO EN

ANPM: Acord de mediu pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti - Craiova

Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Craiova, Subsectiunea 1: Bucuresti Nord - Rosiori Nord, Subsectiunea 2: Rosiori Nord - Craiova", este propus pentru finantare din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027).
Obiectivul general al proiectului consta in implementarea unui mod de transport durabil intre regiunea de Sud a Romaniei (incluzand si capitala Bucuresti) si regiunea de Vest a tarii, cu contributie majora asupra dezvoltarii socio-economice a zonelor traversate, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei si crearea conditiilor pentru cresterea volumelor de transport de marfa si calatori pe reteaua TEN-T central.
Tronsonul de linie analizat Bucuresti Nord - Craiova, impreuna cu celelalte tronsoane adiacente (Craiova - Calafat - Vidin, Craiova - Caransebes, Videle - Giurgiu Nord - Ruse, Bucuresti Nord - Giurgiu - Ruse) pot constitui o retea de transport durabil si o legatura feroviara cu o capacitate de transport considerabila intre Portul Constanta si Vestul Romaniei si apoi spre tarile din Balcani si Vestul Europei.
Proiectul are ca scop "Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Craiova", in vederea asigurarii unui grad ridicat de siguranta a traficului feroviar, cu urmatoarele rezultate si efecte asteptate:
  • Asigurarea unui mod de transport modern si sigur pentru toate categoriile de trafic feroviar, care sa asigure capacitate de transport, permanenta si ritmicitate;
  • Cresterea volumelor de transport de calatori si marfa;
  • Reducerea timpului de calatorie prin cresterea vitezei de circulatie pe intregul tronson; 
  • Imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului feroviar;
  • Imbunatatirea confortului in timpul calatoriei;
  • Reducerea emisiilor de poluanti si a impactului negativ asupra mediului;
  • Optimizarea transportului feroviar atat pentru pasageri cat si pentru marfa: cresterea atractivitatii si accesibilitatii municipiilor si a localitatilor limitrofe;
  • Atragerea de investitori si capital in vederea dezvoltarii mediului de afaceri, avand in vedere faptul ca in orasele tranzitate de proiect se desfasoara activitati economice;
  • Crearea de oportunitati de investitii si dezvoltare in zona de influenta a tronsonului feroviar prin asigurarea accesului la un mod de transport durabil si ecologic, prin utilizarea facilitatilor feroviare existente;
  • Asigurarea unui grad de mobilitate si accesibilitate ridicat pentru rezidenti si mediul de afaceri din judetele tranzitate de calea ferata.
 
 
Linia de cale ferata Bucuresti Nord - Craiova are o lungime de 95,19 km pentru Subsectiunea 1: Bucuresti Nord - Rosiori Nord si respectiv 108,53 km pentru Subsectiunea 2: Rosiori Nord - Craiova, fiind in totalitate linie dubla, electrificata. In total, proiectul format din cele doua subsectiuni are o lungime de circa 203,72 km. 
Pe linia de cale ferata Bucuresti Nord - Craiova, in situatia proiectata, sunt prevazute:
  • Pe Subsectiunea 1: 5 puncte de oprire, nu sunt prevazute halte de miscare si 9 statii;
  • Pe Subsectiunea 2: 7 puncte de oprire, 8 halte de miscare si 4 statii.
"Implementarea proiectului va conduce la cresterea vitezei de circulatie a garniturilor de tren pe intreg sectorul de cale ferata cuprins intre Bucuresti Nord – Craiova, atat pentru trenurile de transport calatori cat si pentru cele de transport marfa. Viteza maxima de deplasare a garniturilor de tren va creste pana la 160 km/h pentru trenurile de calatori si respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfa. Datorita cresterii vitezelor de deplasare se va reduce durata calatoriei si va creste volumul de transport al marfurilor pe sectorul de cale ferata mentionat. Proiectul va dezvolta infrastructura feroviara din zona de sud a Romaniei asigurand conexiunea cu statele vecine in conditii sigure si operationale", a anuntat Laurentiu Alexandru Pastinaru, Presedintele ANPM.

Din aceeasi categorie

25 Iun 17:59 | Tecnic Consulting: Stadiul de executie a CF Ronat Triaj-Arad (Lot 4) a trecut de 15%
25 Iun 16:31 | SF finalizat pentru reconfigurarea zonei Dimitrie Pompeiu, proiect de 105 mil. euro
25 Iun 14:13 | COMPANII mari liciteaza supervizarea lucrarilor la Baza 57 Aeriana Kogalniceanu
25 Iun 13:06 | Grupul UMB depaseste 90% stadiu de executie de lucrari pentru DEx Braila-Galati
24 Iun 17:46 | Podul Braila-Tulcea a intrat in procedura finala de receptie la terminarea lucrarilor
24 Iun 11:50 | IC Ictas si Rotary semneaza contractul de reabilitare a CF Craiova-Caransebes, Lot 4
19 Iun 14:15 | Tancrad, Avimi si Lemacons modernizeaza cu 370 mil. euro DN25 Galati-Tecuci
19 Iun 14:26 | Selina, PORR Construct si Asfamixt construiesc patru noi pasaje rutiere in Oradea
19 Iun 10:31 | SIBIU: Finantare de 30 milioane euro pentru modernizarea Caii Surii Mici - tronson 1
18 Iun 16:44 | EGIS: Finalizarea Sectiunii 5, reper important atins in proiectul A1 Sibiu-Pitesti
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA