Vineri, 14 Februarie 2025
RO EN

Sectorul 4 se afla inca in imposibilitatea inceperii lucrarilor de la Planseul Unirii

Dupa mai bine de un an de la momentul semnarii contractului de executie a lucrarilor de refacere din temelii a Planseului Unirii si avand si finantarea de aproape 800 de milioane de lei asigurata de la Guvernul Romaniei, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti se afla inca in imposibilitatea inceperii efective a lucrarilor. Potrivit administratiei locale, motivul pentru care constructorii nu pot inca sa inceapa lucrarile este "refuzul total nejustificat" al primarului general al Capitalei, Nicusor Dan, de a semna un ultim aviz, cel al Comisiei Tehnice de Circulatie, fara de care nu poate fi depusa documentatia de autorizare a lucrarilor, desi anuntase public, in urma cu doua saptamani, ca "se pregateste sa semneze".
Primarul Sectorului 4, Daniel Baluta, ii solicita primarului general sa deblocheze proiectul cat mai repede cu putinta.
"De doua saptamani, asteptam cu sufletul la gura ca primarul general, intrat deja in campania electorala pentru functia de presedinte al Romaniei, sa-si faca timp, sa-si ia macar un pic in serios atributiile de primar general si sa semneze, asa cum a promis public, acum doua saptamani, avizul CTC, redactat inca de la finalul anului trecut. Noi am obtinut deja, inca o data, toate avizele pentru obtinerea autorizatiei de construire, avize pe care le-am obtinut inca de anul trecut, la cererea expresa a Primarului General", a declarat Daniel Baluta.
La finalul anului trecut, Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti (APM) a transmis ca lucrarile de consolidare si reabilitare a planseului din Piata Unirii se vor desfasura fara impact asupra mediului, si a emis Decizia etapei de incadrare.
Pentru implementarea proiectului de refacere a Planseului, Guvernul Romaniei a acordat finantare in procedura de urgenta. Totodata, a fost atribuit si contractul de executie a lucrarilor, asocierii formate din companiile Constructii Erbasu (lider), Concrete & Design Solutions si Bog'Art, cu o valoare de 800 de milioane de lei. Din asociere mai fac parte, ca subcontractanti si terti, societatile Erbasu Edil Construct SA, Erbasu Total Construct SA, Aquaproiect, Concelex, CES Consulting Services, DP Proiect Instal, Prospect Drill, Invest Servicii Comerciale, Drum Concept si MC General Construct Alfa.
Documentatia de avizare a lucrarilor de interventii a fost elaborata de asocierea Concrete & Design Solutions - Yardman - Bau Stark - Euro Building Ideea.
 
 
Lucrarile se vor desfasura in etape
Lucrarile vor fi derulare etapizat, constand in desfacerea completa si refacerea, intr-o solutie noua, a structurii de rezistenta, conform expertizei tehnice, inlocuirea rosturilor de dilatatie, refacerea hidroizolatiilor si a sistemului de drenare si de scurgere a apelor, refacerea sistemului rutier si a spatiilor verzi.
Lucrarile prevazute in proiect constau, astfel, in:
  • desfacerea straturilor rutiere, umpluturile de pamant din zona parcului Unirii, pavaje decorative, bazine de apa, hidroizolatii si rosturi existente pana la structura de rezistenta;
  • transplantarea (pe cat posibil), dar si defrisarea arborilor din zona parcului Unirii;
  • demolarea completa a planseului existent pana la nivelul terenului pentru culee si pana la nivelul albiei pentru pile;
  • demolarea podurilor boltite din beton inglobate in planseu (Calarasi si Serban Voda);
  • inlocuirea structurii existente cu o structura noua, moderna si performanta, care sa raspunda tuturor cerintelor de trafic, fiabilitatii si capacitatii de tranzit a debitelor de pe raul Dambovita.
Lucrarile aferente planseului, care ar urma sa se desfasoare pe parcursul a 24 de luni, vor urmari si marirea capacitatii de tranzitare a apelor fata de situatia actuala, realizarea unei platforme in vederea asigurarii lucrarilor de intretinere, mentinerea caminului de la nivelul carosabilului sau realizarea unuia nou pentru acces la sifoane, in zona parcului.
Suprafata de interventie va fi de 69.480 mp, din care suprafata de spatiu verde afectata va fi de 36.744 mp, iar aceasta va fi reamenajata in totalitate.
Pentru protectia antizgomot, amplasarea unor constructii provizorii ale santierului se va face in asa fel incat sa constituie ecrane intre santier si zonele riverane, si se vor utiliza panouri fonoabsorbante in vecinatatea locuintelor. De asemenea, in vederea limitarii disconfortului creat de praful provenit din excavatii, se vor utiliza materiale (folie de plastic, plasa etc.) pentru acoperirea pamantului excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui, dupa caz.
 
 

Din aceeasi categorie

10 Feb 18:31 | STRABAG si Alstom liciteaza reabilitare de 40 mil. euro, linie CF Darmanesti-Vicsani
10 Feb 15:28 | LICITATIE de 1,1 miliarde euro constructie tronson 2, Autostrada Tg. Neamt-Ungheni
10 Feb 14:16 | CNIR: Consitrans actualizeaza SF si documentatia la autostrada A3 Ploiesti-Brasov
10 Feb 13:28 | APMGS: Importanta strategica pentru monitorizarea geotehnica la tuneluri si poduri
07 Feb 17:48 | CONSITRANS asigura servicii de supervizare tronson 3 din Autostrada Sibiu-Fagaras
07 Feb 14:20 | AVIZARE investitie de 2,2 miliarde euro, modernizare linie CF Bucuresti Nord-Craiova
05 Feb 16:06 | Toate cele 4 TBM-uri AKTOR au intrat in munte, pe CF Brasov - Sighisoara
05 Feb 14:34 | PORR Construct: Progres fizic de 83,5% al lucrarilor de reabilitare la Portul Giurgiu
05 Feb 14:46 | ALSIM Alarko si MAKYOL ating 25% nivel general de executie la linia de metrou M6
05 Feb 11:06 | CONSITRANS avanseaza cu forajele pentru studiu la Autostrada A13 Brasov-Bacau
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA