Luni, 28 Aprilie 2025
RO EN

Ruukki Romania vizeaza o cota de piata de 10% pe segmentul de solutii metalice

 
Pentru anul in curs, Ruukki Romania vizeaza realizarea unei cote de piata de 7% pe segmentul de panouri termoizolante, de 10% in sectorul solutiilor metalice si de aproximativ 9% pe segmentul de acoperisuri din tabla tip tigla.
 
Corporatia Rautaruukki a incheiat anul cu un profit operational in valoare de 568 milioane de euro, in contextul unei piete aflate in scadere si in conditiile in care compania a continuat planurile de extindere si investitie in noi capacitati de productie, cu investitii totale de 213 milioane de euroin 2008 (146 milioane de euro in 2007, in crestere cu 67 milioane de euro). Toate investitiile au fost realizate din resurse proprii, fara linii de creditare. Rautaruukki a mentinut nivelul profitului operational la 15% din totalul vanzarilor nete, comparativ cu nivelul de 16% inregistrat in 2007. Mentinerea profitabilitatii s-a datorat strategiei de axare pe solutii si produse cu valoare adaugata, in toate cele trei divizii ale grupului – Ruukki Construction, Ruukki Metals si Ruukki Engeneering. Astfel, ponderea solutiilor in cadrul vanzarilor nete ale corporatiei a crescut de la 42% in 2007, la 45% in 2008, in timp ce ponderea aliajelor speciale in cadrul vanzarilor inregistrate de divizia Ruukki Metals a crescut de la 24% in 2007, la 27% in 2008. In acest context, a crescut si ponderea diviziilor Ruukki Construction si Ruukki Engeneering in cadrul vanzarilor nete ale corporatiei, de la 44% in 2007 la 48% in 2008, acestea fiind diviziile in care cea mai mare parte a portofoliului este reprezentata de solutii complete. Ponderea in vanzarile nete ale grupului, 32%, este generata in continuare de Finlanda, in vreme ce alte tari nordice au generat 31% din vanzari. Tarile Europei Centrale si de Est, alaturi de Rusia si Ucraina au reprezentat 21% din vanzarile nete ale Rautaruukki, in vreme ce restul tarilor europene au generat 13% din vanzari. Alte piete au contribuit cu 3% din totalul vanzarilor nete. Data fiind strategia de investitii si achizitii a grupului, se estimeaza ca ponderea tarilor din Europa Centrala si de Est, alaturi de Rusia si Ucraina, sa creasca in viitorul apropiat. Astfel, compania a derulat un plan de investitii in valoare de peste 100 milioane de euro numai in regiunea amintita. Aceste investitii au fost initiate in 2007 si finalizate in 2008. Cea mai semnificativa investitie, in valoare de peste 35 milioane de euro, s-a realizat in Romania, pentru dezvoltarea centrului de productie din Bolintin Deal. Astfel, centrul de productie din Romania a devenit cea mai mare investitie greenfield a companiei in afara Finlandei. Informatii suplimentare, la www.ruukki.com/ro

Din aceeasi categorie

04 Apr 11:13 | Parteneriat intre Lattonedil si Proinvest Group pentru productie panouri termoizolante
31 Mar 13:28 | ISOPAN EST: Afaceri de 81 milioane euro in 2024, pe o piata in crestere
28 Feb 06:00 | LINDAB obtine in 2024 o cifra de afaceri record datorata achizitiilor din ultimul an
17 Feb 12:53 | DONALAM: Industria siderurgica are nevoie de interventia imediata a statului roman
13 Feb 06:44 | MIRAS: Investitii semnificative in dezvoltarea fabricilor din Chitila si Banesti
17 Ian 10:37 | MIRAS marcheaza 30 de ani de excelenta cu afaceri de peste 100 de milioane de euro
13 Ian 13:43 | Marcegaglia Steel si Manni Group investesc in extinderea si consolidarea Isopan
16 Dec 06:10 | PEIKKO: Afaceri de 17 milioane euro si perspective favorabile pentru anii urmatori
11 Dec 06:49 | TERASTEEL: Extindere, diversificare a portofoliului si consolidare a cotei de piata
02 Dec 06:46 | ANALIZA: Cererea de structuri metalice ramane solida datorita proiectelor industriale
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA