Duminică, 26 Octombrie 2025
RO EN

LINDAB: Investitii pentru asigurarea unor avantaje competitive pe termen lung

Lindab a reusit in primele trei luni ale anului in curs o majorare de 1% a vanzarilor, care au ajuns, astfel, la 2,33 miliarde coroane suedeze – SEK (circa 220 milioane de euro). Cresterea organica a fost insa de -1%, iar profitul s-a diminuat cu 4% si a cumulat 184 milioane SEK. In ceea ce priveste fluxul de numerar rezultat din activitati operationale, acesta a totalizat 26 milioane SEK. Presedintele consiliului de administratie al grupului suedez a afirmat ca anul 2020 a inceput excelent, continuand cateva tendinte pozitive din exercitiul financiar precedent. Pana in luna martie, vanzarile si profitul s-au incadrat in limitele previzionate. Dupa aceea insa efectul crizei Covid-19 a inceput sa se resimta, in special in acele state din Europa care au fost fortate sa-si inchida sectoare mari din economie. Marja de 7,9% este considerata in concordanta cu tendinta instalata din anul precedent, fiind semnificativ mai mare in raport cu nivelurile din ultima perioada. De asemenea, profitabilitatea bruta a continuat sa se consolideze si in perioada scursa din 2020, ca urmare a imbunatatirii eficientei. Pe segmentul sistemelor de ventilatie, acest indicator a atins cota de 10%, ca urmare a ritmului alert de investitii ce urmaresc sporirea gradului de automatizare, cresterea calitatii si a productivitatii. In ceea ce priveste divizia de profile, avansul organic din trimestrul intai a fost de 13%, incurajat de conditiile meteo favorabile din sezonul rece si de cresterea semnificativa a vanzarilor la proiecte. In fine, sectia de produse pentru constructii a raportat rezultate bune, desi perioada respectiva nu este specifica instalarii de sisteme de acoperisuri. De asemenea, restrictiile impuse cu ocazia Covid-19 au dus la sistarea operatiunilor pe anumite santiere, ceea ce a afectat performanta financiara mai ales in Italia si Spania. In pofida incertitudinilor actuale, Lindab continua strategia de orientare spre viitor, pozitia sa financiara solida permitandu-i sa-si ordoneze prioritar investitiile, pentru a asigura avantaje competitive pe termen lung. In tara noastra, compania este prezenta prin intermediul unei subsidiare, care coordoneaza operatiunile unei fabrici amplasate in Stefanestii de Jos si a unui punct de lucru in Cluj-Napoca.

Din aceeasi categorie

22 Oct 07:03 | PROINVEST GROUP: Parteneriat cu Lattonedil pentru noi directii de crestere
20 Oct 07:16 | ISOPAN EST produce anual 3,6 milioane mp de panouri termoizolante si exporta 35%
17 Oct 07:22 | METIGLA: Crestere de 20% a afacerilor si planuri de expansiune internationala
10 Oct 07:27 | WETTERBEST: Piata sistemelor de acoperisuri se mentine la 285 milioane euro
09 Oct 14:38 | ARILOG: Paul Nita, managerul ID Logistics, a fost reales in functia de presedinte
09 Oct 07:54 | NOVATIK isi consolideaza pozitia pe piata in 2025, cu 3% crestere si noi produse
07 Oct 07:43 | SYSTEMBAU investeste in digitalizare si optimizarea proceselor de productie
06 Oct 07:54 | TERASTEEL: Piata panourilor termoizolante depaseste 234 mil. euro si este in crestere
03 Oct 07:18 | CARETTA: Crestere de 20% a afacerilor, datorita investitiilor si produselor noi
02 Oct 07:49 | LINDAB: Piata de hale metalice stagneaza in 2025 si va creste in perioada 2026-2030
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA