Miercuri, 18 Iunie 2025
RO EN

Transformarea digitala poate ajuta companiile sa tina ritmul in vremuri dificile

Indiferent daca economiile se confrunta cu o criza medicala acuta sau cu un soc normal, caracterizat printr-o anumita periodicitate, astfel de momente de cumpana reprezinta veritabile provocari pentru responsabilii din domeniul transformarii digitale, care se vad obligati sa-si securizeze progresele si sa tina aprinsa „flacara schimbarii”, fiind vorba in special despre aceia care au termene scurte de implementare. Problema reala este cea a presiunii exercitate asupra bugetelor si in ce masura aceasta aduce resursele la un nivel aflat la limita de la care incolo implementarea transformarilor digitale nu mai este posibila. Desigur, atunci cand se pune problema de supravietuire a companiei, anumite compromisuri sunt acceptabile, insa in acelasi timp perturbarile uriase cu care firmele s-au confruntat in ultimele luni au demonstrat, daca mai era nevoie, viteza surprinzatoare cu care procesele de integrare digitala au loc atunci cand nu mai exista alternativa. Aceasta afirmatie este valabila in special in ceea ce priveste viitoarele cutume ale pietei muncii, entitati care pana recent erau total reticente la ideea lucrului la distanta ajungand sa-l implementeze in extenso si sa incurajeze dezvoltarea accelerata a retelelor de comunicare. Potentialul urias din punctul respectiv de vedere este acela al capacitatii de permanentizare a bunelor practici deprinse, in mod oarecum fortat, in aceste vremuri speciale. Experti din domeniul digital si cadre universitare prestigioase din domeniu afirma ca, in ultima perioada, abordarea s-a modificat radical, in sensul ca numerosi manageri  care refuzau cu obstinenta digitalizarea, din motive mai mult sau mai putin obiective, au demolat ei insisi barierele pe care le construisera in calea acestor progrese, pentru a-si salva afacerile. Desigur, criza actuala a pus in asteptare o serie de proiecte digitale multianuale, insa este de asteptat ca acestea sa fie reluate in mod accelerat imediat ce situatia sanitara o va permite, cu atat mai mult cu cat majoritatea clientilor au constientizat importanta unei astfel de abordari. Un alt domeniu care are sanse sporite de finantare in anii care vor urma este cel al securitatii cibernetice, munca la distanta facand indispensabile eforturile de asigurare a unui nivel ridicat de siguranta in transmisia datelor. Nu trebuie uitat nici comertul online – multa vreme „oaia neagra” a strategiei de vanzari – care in doar trei luni a ajuns sa genereze cea mai mare parte a vanzarilor la companii care nici macar nu-si propuneau la inceputul lui 2020 adoptarea unui astfel de sistem. Exista si un risc – si anume acela de revenire la obiceiurile initiale, pe masura ce criza se atenueaza, insa companiile cu managementul cel mai clarvazator vor pune in continuare accept pe agilitatea digitala, pentru a castiga cote de piata si a-si maximiza perspectivele de crestere sustenabila, pe termen lung.

Din aceeasi categorie

10 Iun 13:11 | Schneider Electric: Noua initiativa pentru dezvoltarea unui ecosistem nativ AI
10 Iun 11:46 | Propuneri APMGS pentru dezvoltarea domeniului monitorizarii structurale/geotehnice
06 Iun 11:49 | MAZARS: Circa 70% dintre companiile din Romania utilizeaza AI in procesele interne
06 Iun 11:39 | ANCPI: Aproape sapte milioane de hectare, cadastrate gratuit pentru cetateni
05 Iun 12:53 | Companiile care folosesc Softlead Digital DNA sunt deschise catre digitalizare
04 Iun 10:33 | XARI Agency: 70% din siteurile companiilor romanesti nu sunt conforme cerintelor UE
03 Iun 09:20 | APMGS aniverseaza 3 ani de activitate in monitorizarea structurala si geotehnica
03 Iun 07:00 | NEMETSCHEK: Presiunea pe digitalizare va creste accelerat pe fondul crizelor actuale
29 Mai 17:22 | InfoCons si DNSC anunta un parteneriat strategic in domeniul securitatii cibernetice
29 Mai 11:02 | Arctic Stream & Eximprod lanseaza Cyber Arena, pentru pregatirea in cybersecurity
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA