Marți, 28 Octombrie 2025
RO EN

SBR Soletanche Bachy: Digitalizarea contribuie la imbunatatirea productivitatii

Lóránd Sata, General Manager, SBR Soletanche Bachy Romania, a folosit prilejul oferit de editia intai din 2022 a videoconferintei EURO-Constructii pentru a reitera experienta de trei decenii pe care compania o are pe piata locala, respectiv cea de aproape un secol la nivel global. ”Ne implicam in domeniul fundatiilor speciale si al tehnologiilor ingineresti geotehnice, fiind unul din liderii mondiali. La nivel de grup avem o cifra de afaceri de 1,6 miliarde euro si peste 10.000 de angajati activi in 70 de filiale. Acoperim o gama extinsa de constructii - civile, industriale, structuri din zona marina etc. Istoria revolutiilor industriale este indelungata, prima astfel de transformare presupunand mecanizarea prin folosirea puterii aburului, cea de-a doua axandu-se pe productia de masa, aparitia liniilor de asamblare si folosirea electricitatii, iar cea de-a treia automatizarea si aparitia computerelor in procesele de fabricatie. In prezent, Industry 4.0 mizeaza pe digitalizare, iar industria constructiilor este intr-o anumita intarziere, avand destul de mult de recuperat si necesitand arderea unor etape. Etapa curenta presupune implementarea unor concepte inovatoare precum Internet of Things (IoT) sau utilizarea echipamentelor conectate in retea. Daca facem o comparatie a anului 2020 cu perioada anterioara in ceea ce priveste numarul de obiecte IoT, constatam o crestere de 100 de ori, de la 0,1 miliarde in 1991 la 50,1 miliarde in urma cu doi ani. In esenta, actuala revolutie industriala reprezinta o fuziune de tehnologii, care estompeaza granitele dintre sferele fizice, digitale si biologice. Situatia actuala obliga companiile sa combine solutiile tehnologice si sa inoveze continuu, iar dintr-o asemenea actiune se naste o reconsiderare a modului in care firmele isi deruleaza activitatea. Trebuie precizat faptul ca schimbarea inseamna tocmai aceasta integrare operationala, realizata cu ajutorul digitalizarii si care in final duce la cresterea valorii adaugate. Daca in partea a doua a secolului trecut intre zona de concept, cea de fabricatie si cea de branding si vanzare curba valorii adaugate in functie de pozitia pe lantul de productie era destul de aplatizata, in timp aceasta s-a accentuat si indica adaugarea de valoare preponderent in zona de cercetare-dezvoltare, respectiv in cea de marketing. Tendinta se manifesta, in prezent, inclusiv in domeniul constructiilor, unde tot mai mult conteaza conceptul si proiectarea, in vreme ce etapa de realizare propriu-zisa nu mai are o contributie la fel de mare ca in trecut. Pentru o transformare digitala de succes implementata la nivelul unei companii de constructii se impune parcurgerea unor etape. Prima este aceea a utilizarii instrumentelor si tehnologiilor (de exemplu, lucrul in cloud) pentru asigurarea transparentei procesului de productie, iar cea de-a doua se refera la integrarea pe orizontala, ceea ce presupune interconectarea in timp real pentru o cooperarea optima intra si interdepartamentala. Urmeaza integrarea pe verticala, care vine in completare si se refera la digitalizarea relatiilor cu partenerii (crearea de fluxuri automatizate de comenzi, avize, facturi, notificari etc.) si reconsiderarea modului de afaceri ce poate duce pana la modificarea structurii operationale. In calea schimbarilor mentionate anterior stau mai multi factori, de natura culturala (nesiguranta, neincredere, lipsa dorintei de invatare, judecarea gresita a abilitatilor companiei), umana (pregatire insuficienta a fortei de munca), organizationala (lipsa unei strategii de digitalizare, insuficienta fondurilor necesare, deficitul de digitalizare a partenerilor) si tehnologica (lipsa standardelor, teama de infractionalitate cibernetica, insuficienta dezvoltare a proceselor de analiza a datelor). La nivel de grup, in cadrul Soletanche Bachy, consideram ca digitalizarea contribuie la imbunatatirea productivitatii si a rentabilitatii, reducerea timpilor «morti», cresterea interesului clientilor si colegilor nostri (mediu interactiv) si la fructificarea informatiilor si a experientelor culese din cadrul proiectelor noastre. Transformarea digitala este un proces complex si foarte pasionant pentru noi, este un element strategic al companiei, care genereaza procesele de inovatie si astfel rezulta servicii mai bune livrate partenerilor nostri”, a subliniat oficialul companiei.

Din aceeasi categorie

17 Oct 07:00 | ORACLE: Patru contrate majore au dus portofoliul RPO la peste 455 miliarde USD
16 Oct 16:59 | SustainStruct vizeaza monitorizarea podurilor cu ajutorul tehnologiilor spatiale si AI
16 Oct 07:00 | CISCO anunta o cifra de afaceri de aproape 57 miliarde USD pentru anul fiscal 2025
14 Oct 07:00 | SALESFORCE utilizeaza intensiv sisteme AI si obtine rezultate remarcabile in 2025
13 Oct 11:01 | BIMcon Summit 2025: AI-ul transforma ireversibil colaborarea din constructii
10 Oct 16:25 | ICI Bucuresti si POLITEHNICA Bucuresti construiesc prima AI Factory din Romania
09 Oct 07:00 | TRIMBLE isi continua trendul ascendent de crestere a performantei si in anul curent
06 Oct 12:27 | SOFTLEAD: Cererea de solutii software, influentata de contextul economic
06 Oct 07:00 | AUTODESK: Vanzari in crestere din sectorul de arhitectura, inginerie si constructii
02 Oct 18:16 | ANIS: IT-ul romanesc se afla intr-o etapa de prudenta si consolidare
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA