Luni, 09 Iunie 2025
RO EN

RC: Companiile isi schimba fluxul de lucru pentru a se adapta la e-factura

La doua luni de la introducerea e-Factura, companiile intampina, in continuare, dificultati in utilizarea sistemului electronic gandit de stat. Pe langa erorile constante ale softului, firmele sunt nevoite sa isi ajusteze procedurile interne de lucru in ceea ce priveste recunoasterea, aprobarea si alocarea facturilor primite pe departamente. Reporting Center, compania fondata de antreprenoarea Elena Unciuleanu, a creat o aplicatia prin care firmele pot simplifica modul in care transmit facturile catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), astfel incat sa evite supra-aglomerarea serverelor si sa gestioneze mai usor fluxul de facturare catre clienti si furnizori.
"Ca urmare a introducerii e-Factura, s-a impus o schimbare a fluxului de lucru in companii, in special in ceea ce priveste recunoasterea, aprobarea si alocarea facturilor primite pe departamente. Inainte, facturile erau trimise pe e-mail direct catre persoana care trebuia sa o primeasca. Acum, facturile sunt trimise in XML catre ANAF, iar aplicatia noastra le aduce pe toate intr-o zona comuna (intr-un tablou de bord principal), de unde se aloca fie automat, fie manual de catre un responsabil catre departamentul sau persoana care trebuie sa o primeasca. De asemenea, pentru ca factura nu se duce direct catre beneficiar, ci este inregistrata intai in portalul ANAF, se poate intampla ca un furnizor sa inregistreze o factura fara aprobarea beneficiarului. De aceea este nevoie de un flux suplimentar de recunoastere si aprobare a facturii", a declarat Elena Unciuleanu, fondator & CEO la Reporting Center.
Fluxul de recunoastere, aprobare si alocare a facturii la un departament anume dintr-o companie este o modificare speciala a Reporting Center, facuta in aplicatia sa proprie, Elite, pentru a ajuta companiile sa gestioneze facturile primite. Fluxurile mari de facturi pe care unele companii (precum supermarket-urile, magazinele mari B2B etc.) le emit pot cauza aglomerarea portalului ANAF si aparitia unor erori pe serverele institutiei daca sunt expediate o singura data pe zi.
Pentru ca a sesizat acest pericol, Reporting Center si-a calibrat aplicatia Elite sa transmita facturile catre destinatari cu o anumita frecventa (orar, zilnic etc.), in functie de cerintele clientilor. De asemenea, modulul e-Factura de la Reporting Center contine arhivele tuturor facturilor emise si transmise catre ANAF, pentru ca pe portalul ANAF acestea vor fi disponibile doar o perioada determinata.
Facturarea electronica este obligatorie pentru toate tranzactiile efectuate intre entitatile persoanele impozabile stabilite pe teritoriul Romaniei, in termen de cinci zile lucratoare de la data emiterii facturii. Cu toate acestea, o problema cu care se confrunta firmele din Romania este integrarea software-urilor de facturare cu e-Factura, ceea ce necesita utilizarea aplicatiilor dedicate pentru descarcarea si incarcarea facturilor pe portalul ANAF.
In ultimii opt ani, Reporting Center a extins constant functionalitatile platformei de RegTech, Elite Reporting, astfel incat aceasta sa acopere toate cerintele noi de raportare catre autoritatile din Romania, respectiv BNR, ANAF, Ministerul de Finante, Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor.
Anul acesta, in cadrul Galei Anuale a Premiilor e-Finance organizata de Finmedia, Elite Reporting Platform a fost distinsa cu premiul e-Inovatie pentru modulul e-Factura. Este a doua editie consecutiva in care acest premiu vine catre Reporting Center, dupa ce, in 2023, a fost obtinut pentru modulul de raportare SAF-T.

Din aceeasi categorie

03 Iun 07:00 | NEMETSCHEK: Presiunea pe digitalizare va creste accelerat pe fondul crizelor actuale
29 Mai 17:22 | InfoCons si DNSC anunta un parteneriat strategic in domeniul securitatii cibernetice
29 Mai 11:02 | Arctic Stream & Eximprod lanseaza Cyber Arena, pentru pregatirea in cybersecurity
29 Mai 07:00 | MICROSOFT anunta o cifra de afaceri de peste 70 miliarde euro in trimestrul intai
27 Mai 09:20 | Legislatia impune monitorizarea comportarii constructiilor, cu exceptia cladirilor mici
26 Mai 12:44 | APMGS sustine dialogul intre profesionisti, industrie, autoritati si mediul academic
26 Mai 12:17 | INS: Cifra de afaceri din sectorul IT B2B continua sa scada la inceputul anului 2025
21 Mai 12:48 | Todays: Comertul electronic cu bunuri si servicii a crescut la 11,7 mld. euro in 2024
20 Mai 13:56 | Schneider Electric: Solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
20 Mai 12:33 | Ministerul Culturii digitalizeaza patrimoniul cultural, prin proiectul ePatrimoniu
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA