Marți, 28 Octombrie 2025
RO EN

PwC: 90% dintre antreprenori cauta inca o strategie de digitalizare potrivita

Urmatoarea generatie a proprietarilor de companii antreprenoriale din Europa Centrala si de Est (ECE) vrea sa aduca valoare afacerilor prin adoptarea unor strategii de digitalizare, potrivit sondajului PwC NextGen Survey 2019 realizat in Romania, Rusia, Polonia, Bulgaria si Albania.
Astfel, aproape 90% dintre respondenti vor sa isi valorifice cunostintele digitale si sa dezvolte o strategie de digitalizare potrivita. Cele mai relevante tehnologii emergente pentru viitorul companiilor sunt, in opinia lor, Internet of Things (82%), robotii (57%) si inteligenta artificiala (54%).
„Mostenitorii afacerilor de familie sunt nativi digitali si considera ca tehnologia digitala este cruciala pentru succesul companiilor lor. Din acest motiv, doresc sa isi foloseasca cunostintele in domeniul tehnologiei pentru a-si ajuta companiile sa se adapteze in era digitala si sa obtina performanta. De exemplu, 30% dintre respondenti, in principal provenind din sectorul productiei industriale, sunt preocupati de faptul ca afacerea de familie a ramas in urma competitorilor”, a declarat Ionut Sas, Partener si Liderul serviciilor pentru afaceri antreprenoriale, PwC Romania.
Urmatoarea generatie de antreprenori care mostenesc afaceri de familie este preocupata de nevoile in continua schimbare ale clientilor (26%), impactul noilor tehnologii (22%) si concurenta de pe piata (19%). Principalele prioritati sunt profesionalizarea si modernizarea practicilor de management (97%), solutii pentru atragerea si retinerea talentelor (90%) si imbunatatirea competentelor angajatilor - upskilling (86%).
In prezent, 53% dintre reprezentantii noii generatii din Europa Centrala si de Est sunt implicati in activitatile companiilor lor, procentul fiind sub media globala de 70%. In schimb, 76% estimeaza ca se vor implica in viitor. Astfel, pana in 2025, 47% se asteapta sa preia roluri de directori executivi si 33% sa devina actionari majoritari.
Alte concluzii ale sondajului
- 37% spun ca li s-a oferit deja posibilitatea de a conduce un proiect de schimbare specifica in afacerea lor de familie.
- 23% detin functii de directori executivi, iar 47% se asteapta sa ajunga in aceasta pozitie pana in 2025 (depasind media globala de 41%).
- 20% sunt, in prezent, actionari majoritari in companiile de familie si alti 33% se asteapta sa devina actionari majoritari pana in 2025.
- Abilitatile cheie pe care viitoarele generatii de proprietari le considera esentiale pentru a-si conduce companiile sunt rezolvarea problemelor si gandirea strategica (73%), leadership (73%) si abilitati de comunicare (60%).
- 90% investesc in educatia lor.

Din aceeasi categorie

17 Oct 07:00 | ORACLE: Patru contrate majore au dus portofoliul RPO la peste 455 miliarde USD
16 Oct 16:59 | SustainStruct vizeaza monitorizarea podurilor cu ajutorul tehnologiilor spatiale si AI
16 Oct 07:00 | CISCO anunta o cifra de afaceri de aproape 57 miliarde USD pentru anul fiscal 2025
14 Oct 07:00 | SALESFORCE utilizeaza intensiv sisteme AI si obtine rezultate remarcabile in 2025
13 Oct 11:01 | BIMcon Summit 2025: AI-ul transforma ireversibil colaborarea din constructii
10 Oct 16:25 | ICI Bucuresti si POLITEHNICA Bucuresti construiesc prima AI Factory din Romania
09 Oct 07:00 | TRIMBLE isi continua trendul ascendent de crestere a performantei si in anul curent
06 Oct 12:27 | SOFTLEAD: Cererea de solutii software, influentata de contextul economic
06 Oct 07:00 | AUTODESK: Vanzari in crestere din sectorul de arhitectura, inginerie si constructii
02 Oct 18:16 | ANIS: IT-ul romanesc se afla intr-o etapa de prudenta si consolidare
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA