Miercuri, 18 Iunie 2025
RO EN

McKinsey: Numarul serviciilor accesate digital s-a dublat in perioada pandemiei

Doua treimi dintre consumatorii romani au utilizat cel putin un serviciu digital in timpul carantinei Covid-19, numarul acestora fiind in crestere cu 10% fata de perioada anterioara, conform sondajului Digital Sentiment in Romania, realizat de McKinsey. Sondajul analizeaza comportamentul consumatorilor romani in mediul online si utilizarea digitala a serviciilor disponibile in 10 sectoare economice: bancar, de asigurari, produse de bacanie, imbracaminte, divertisment, social media, turism, telecomunicatii, utilitati si sectorul public.
Rezultatele arata ca in perioada carantinei Covid-19 s-a dublat numarul serviciilor accesate digital. "Daca, in general, consumatorul roman obisnuit accesa deja digital unul sau doua servicii diferite, in timpul carantinei, utilizatorii au folosit online, in medie, trei-patru servicii diferite", noteaza Alexandru Filip, Partener Coordonator al biroului McKinsey & Company din Bucuresti si Lider al McKinsey DnA (Digital and Analytics) Practice in Europa Centrala.
In ceea ce priveste tipurile de servicii digitale la care consumatorii romani au recurs, cele bancare si de telecomunicatii sunt cele mai folosite; 38% dintre romani au declarat ca au utilizat cel putin un serviciu digital din aceste doua sectoare in timpul carantinei Covid-19, iar 19% dintre consumatori au inceput sa le foloseasca incepand din aceasta perioada de carantina. Pe de alta parte, doar 14% dintre romani au accesat digital servicii din sectorul asigurarilor, respectiv aferente sectorului public.
Un alt rezultat al sondajului arata ca, in prezent, cresterea utilizarii serviciilor digitale este semnificativa pentru toate categoriile de varsta si pentru toate regiunile geografice, nemaifiind valabila doar pentru early adopters, care inainte erau reprezentati de tinerii profesionisti din orasele mari. Inainte de carantina Covid-19, grupele de varsta cuprinse intre 18-24 de ani si 35-44 de ani erau cel mai bine reprezentate in ceea ce priveste adoptia digitala, cu 69%, respectiv 65%. Acum, pentru ambele categorii de varsta, rata de adoptie a crescut la 76%. In plus, in aceasta perioada, rata de adoptie digitala a crescut semnificativ pentru consumatorii cu varste intre 45 si 64 de ani deoarece exista mai multe stimulente pentru utilizarea serviciilor digitale datorita riscurilor medicale crescute generate de factorul varsta. Mai mult, 65% dintre romanii care locuiesc in orase mici si in zone rurale au utilizat cel putin un serviciu digital in ultimele 6 luni.
Telefoanele mobile raman cele mai populare dispozitive folosite pentru accesarea de servicii online, 62% dintre romani utilizandu-le ca dispozitiv principal.
Realizat de echipa locala a firmei de consultanta McKinsey & Company, sondajul a fost efectuat in cursul lunii mai 2020 si a inclus peste 1.200 de respondenti.

Din aceeasi categorie

10 Iun 13:11 | Schneider Electric: Noua initiativa pentru dezvoltarea unui ecosistem nativ AI
10 Iun 11:46 | Propuneri APMGS pentru dezvoltarea domeniului monitorizarii structurale/geotehnice
06 Iun 11:49 | MAZARS: Circa 70% dintre companiile din Romania utilizeaza AI in procesele interne
06 Iun 11:39 | ANCPI: Aproape sapte milioane de hectare, cadastrate gratuit pentru cetateni
05 Iun 12:53 | Companiile care folosesc Softlead Digital DNA sunt deschise catre digitalizare
04 Iun 10:33 | XARI Agency: 70% din siteurile companiilor romanesti nu sunt conforme cerintelor UE
03 Iun 09:20 | APMGS aniverseaza 3 ani de activitate in monitorizarea structurala si geotehnica
03 Iun 07:00 | NEMETSCHEK: Presiunea pe digitalizare va creste accelerat pe fondul crizelor actuale
29 Mai 17:22 | InfoCons si DNSC anunta un parteneriat strategic in domeniul securitatii cibernetice
29 Mai 11:02 | Arctic Stream & Eximprod lanseaza Cyber Arena, pentru pregatirea in cybersecurity
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA