Vineri, 15 August 2025
RO EN

KASPERSKY LAB: Semanal de alarma privind gestionarea banilor online

Confortul cumparaturilor online poate fi foarte atractiv, dar unele persoane sunt inca ingrijorate de cat de bine sunt protejate platile lor online, Din pacate, temerile lor sunt justificate. Din procentul de 32% de persoane carora le-au fost compromise datele financiare, sondajul arata ca un sfert (26%) dintre ele nu si-au mai recuperat banii. Printre factorii care pot pune in pericol banii oamenilor se numara dificultatea de a tine sub control datele de plata dupa ce au fost folosite pe diferite platforme de comert electronic si varietatea metodelor de plata de disponibile.
Cumparaturile online sunt ca si cum ai vizita un mall gigant de unde poti alege lucruri din zeci de platforme online de e-commerce. Nu este de mirare ca, in aceste conditii, cumparatorii s-ar putea sa aiba dificultati in a-si tine sub control toate informatiile de plata. Peste jumatate dintre respondenti (54%) sunt ingrijorati cel mai mult de faptul ca datele lor financiare ar putea fi accesate de infractorii cibernetici. Cu toate acestea, o treime (36%) dintre respondenti au uitat sau nici macar nu au incercat sa retina site-urile si aplicatiile unde si-au completat detaliile financiare.
Utilizatorii incearca sa se asigure ca datele lor financiare de autentificare sunt usor de retinut, unul din cinci (20%) preferand chiar sa le stocheze pe dispozitive. Acest lucru poate face mai usoara transmiterea datelor atunci cand oamenii fac cumparaturi online, asa ca nu trebuie sa isi faca griji ca le vor uita. Insa, daca dispozitivul se pierde sau este furat, un utilizator risca nu doar sa-si piarda datele personale, ci si banii, pentru ca cineva i-a putut accesa contul bancar, dupa ce a gasit datele de autentificare respective in notitele smartphone-ului.
Gama larga de metode digitale de plata le da cumparatorilor libertatea de a-si alege modalitatea preferata de a face cumparaturi. Cea mai populara metoda este reprezentata inca de cardurile de debit si de credit, transferurile directe din conturi bancare si portofelele electronice - de exemplu PayPal. Insa, este in crestere si popularitatea altor metode. Cumparatorii pot strange puncte in cadrul programelor de loialitate, folosindu-le pentru alte achizitii la comerciantul respectiv. Si, datorita smartphone-urilor si ceasurilor inteligente, utilizatorii nici nu mai trebuie sa aiba la ei portofelul, bani reali sau carduri. Acest lucru a dus la cresterea popularitatii dispozitivelor de plata contactless, cum sunt PayPass si Apple Pay, o treime dintre cumparatori (31%) folosindu-le cu regularitate.
„Finalul anului, cu perioada sarbatorilor, este un moment minunat, cand oamenii cumpara cadouri pentru familiile si prietenii lor si, evident, nimeni nu vrea sa-si strice aceste momente, pierzand bani in tranzactii online sau din cauza fraudei online”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing, Kaspersky Lab. „Ar trebui sa fim cu totii atenti la datele financiare si la platile online si sa evitam sa ne introducem datele de card pe site-uri care nu prezinta incredere sau sa facem plati de pe dispozitive nesecurizate.”

Din aceeasi categorie

12 Aug 07:00 | MUM: Estompare a efectelor de incetinire generate de schimbarile de la Autodesk
08 Aug 07:00 | SAP raporteaza incasari totale de peste 9 miliarde euro pentru trimestrul al doilea
29 Iul 07:00 | Oliver Hermes, WILO: Distrugerea constructiva reprezinta singura sansa a Europei?
28 Iul 07:00 | WILO: Impact mare al inteligentei artificiale sustenabile asupra domeniului tehnologic
18 Iul 15:47 | Vertiv va achizitiona un producator de solutii personalizate pentru rack-uri
17 Iul 15:37 | Softlead: Digitalizarea ramane prioritara pentru companii si dupa schimbarile fiscale
15 Iul 11:44 | OVES: Piata IT resimte presiunea contractarii internationale si majorarilor fiscale
14 Iul 11:29 | Accenture: Productivitatea Europei este cu 24% mai scazuta decat cea a SUA
14 Iul 07:00 | ORACLE poate deveni una dintre cele mai mari companii de infrastructura cloud
11 Iul 12:44 | iCON-BI: Proiect inovator pentru transformarea digitala a sectorului constructiilor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA