Miercuri, 26 Februarie 2025
RO EN

GFK: Crestere de 5,2% a vanzarilor de bunuri de folosinta indelungata, in S2

Piata romaneasca de bunuri de folosinta indelungata (Technical Consumer Goods, TCG) a continuat tendinta crescatoare in cel de al doilea trimestru din 2020, conform datelor auditate de GfK Romania. Cresterea inregistrata a valorii vanzarilor a fost de 5,2%, fata de aceeasi perioada a anului 2019 si a fost determinata de cresterea sectoarele IT, echipamente de birou si electrocasnice mici.
"In contextul crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, echipamente de birou si electrocasnice mici au fost singurele care au inregistrat o tendinta de majorare a vanzarilor in cel de al doilea trimestru din 2020, in piata bunurilor de folosinta indelungata. La nivelul pietei europene a fost inregistrata o evolutie similara a sectoarelor din acest domeniu. Criza Covid 19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de increderea consumatorului, media europeana in luna iunie 2020 atingand valoarea de -15,6, in scadere accentuata, de la -7, valoare inregistrata in decembrie 2019", arata GfK Romania intr-un comunicat.
Sectoarele tehnologia informatiei (IT) si echipamente de birou (Office Equipments, OE) au inregistrat, in perioada aprilie - iunie 2020, cresteri de 67,9%, respectiv 75,7% fata de aceeasi perioada a anului 2019 . Evolutia sectorului IT a fost influentata de evolutiile inregistrate de vanzarile de echipamente mobile si mouse-uri.
O crestere substantiala a vanzarilor a inregistrat categoria de electrocasnice mici (Small Domestic Appliances, SDA), de 31,7%. Potrivit GfK Romania, cele mai mari cresteri in acest sector au inregistrat vanzarile pentru aparatele electrice pentru tuns si barbierit. Cel mai mare sector al pietei TCG, telecom, a inregistrat scadere de 10% in aceeasi perioada, evolutie generata de reducerea vanzarilor pentru telefoane mobile (smart si mobile phones). Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanta in piata, a inregistrat o evolutie aproape constanta (-0,7%, fata de aceeasi perioada a anului 2019), cele mai mari cresteri inregistrate in sector fiind pentru vanzarile de congelatoare si uscatoare de rufe.
Vanzarile din sectoarele electronice (Consumer Electronics, CE) si aparate foto (Photo) au inregistrat, in cel de al doilea trimestru din 2020, scaderi de 3,2%, respectiv 40,6%, fata de aceeasi perioada a anului anterior. Reducerea vanzarilor de electronice a fost influentata de evolutia negativa a vanzarilor de televizoare si de camere video (Camcorders), mai arata analiza.
In cadrul panelului de retail, GfK colecteaza in mod regulat date de vanzari in peste 70 de tari din intreaga lume pentru produse electronice, aparate foto, telecomunicatii, IT, echipamente de birou, electrocasnice mari si mici. Datele pentru America de Nord se bazeaza pe estimari.

Din aceeasi categorie

24 Feb 12:34 | evomag: Digitalizarea accelereaza investitiile companiilor in tehnologie
21 Feb 18:15 | CLUSTER TEC: Investitii sustenabile, inovative, digitale si eficiente - INSIDE
20 Feb 11:09 | Romania trebuie sa faca din AI o prioritate strategica pentru securitatea nationala
20 Feb 06:00 | CISCO: Majorare a performantei financiare pentru produsele si serviciile specifice
13 Feb 15:19 | Veolia & Mistral AI: Solutie revolutionara pentru gestionarea interactiva a apei
12 Feb 12:29 | SIXENSE: Zone din jurul viitoarelor linii de metrou prezinta deformari importante
12 Feb 06:00 | SAP anunta o majorare cu 40% a portofoliului de contracte cloud in anul trecut
11 Feb 13:34 | Bitdefender: Hackerii vizeaza companii printr-o inselatorie de recrutare pe LinkedIn
07 Feb 15:46 | FanCourier: E-commerce reprezinta intre 9 si 11% din comertul total al Romaniei
07 Feb 06:00 | MICROSOFT: Afacerile Cloud si AI asigura performanta trimestrului al doilea
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA