Miercuri, 30 Aprilie 2025
RO EN

GFK: Crestere de 5,2% a vanzarilor de bunuri de folosinta indelungata, in S2

Piata romaneasca de bunuri de folosinta indelungata (Technical Consumer Goods, TCG) a continuat tendinta crescatoare in cel de al doilea trimestru din 2020, conform datelor auditate de GfK Romania. Cresterea inregistrata a valorii vanzarilor a fost de 5,2%, fata de aceeasi perioada a anului 2019 si a fost determinata de cresterea sectoarele IT, echipamente de birou si electrocasnice mici.
"In contextul crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, echipamente de birou si electrocasnice mici au fost singurele care au inregistrat o tendinta de majorare a vanzarilor in cel de al doilea trimestru din 2020, in piata bunurilor de folosinta indelungata. La nivelul pietei europene a fost inregistrata o evolutie similara a sectoarelor din acest domeniu. Criza Covid 19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de increderea consumatorului, media europeana in luna iunie 2020 atingand valoarea de -15,6, in scadere accentuata, de la -7, valoare inregistrata in decembrie 2019", arata GfK Romania intr-un comunicat.
Sectoarele tehnologia informatiei (IT) si echipamente de birou (Office Equipments, OE) au inregistrat, in perioada aprilie - iunie 2020, cresteri de 67,9%, respectiv 75,7% fata de aceeasi perioada a anului 2019 . Evolutia sectorului IT a fost influentata de evolutiile inregistrate de vanzarile de echipamente mobile si mouse-uri.
O crestere substantiala a vanzarilor a inregistrat categoria de electrocasnice mici (Small Domestic Appliances, SDA), de 31,7%. Potrivit GfK Romania, cele mai mari cresteri in acest sector au inregistrat vanzarile pentru aparatele electrice pentru tuns si barbierit. Cel mai mare sector al pietei TCG, telecom, a inregistrat scadere de 10% in aceeasi perioada, evolutie generata de reducerea vanzarilor pentru telefoane mobile (smart si mobile phones). Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanta in piata, a inregistrat o evolutie aproape constanta (-0,7%, fata de aceeasi perioada a anului 2019), cele mai mari cresteri inregistrate in sector fiind pentru vanzarile de congelatoare si uscatoare de rufe.
Vanzarile din sectoarele electronice (Consumer Electronics, CE) si aparate foto (Photo) au inregistrat, in cel de al doilea trimestru din 2020, scaderi de 3,2%, respectiv 40,6%, fata de aceeasi perioada a anului anterior. Reducerea vanzarilor de electronice a fost influentata de evolutia negativa a vanzarilor de televizoare si de camere video (Camcorders), mai arata analiza.
In cadrul panelului de retail, GfK colecteaza in mod regulat date de vanzari in peste 70 de tari din intreaga lume pentru produse electronice, aparate foto, telecomunicatii, IT, echipamente de birou, electrocasnice mari si mici. Datele pentru America de Nord se bazeaza pe estimari.

Din aceeasi categorie

22 Apr 07:00 | ORACLE: Contracte de 48 miliarde USD in trimestrul al treilea al anului fiscal 2025.
17 Apr 07:00 | NEMETSCHEK: Crestere de 88% a incasarilor din abonamente si modele SaaS
15 Apr 09:40 | Costurile ridicate si durata de implementare, principalele obstacole in digitalizare
14 Apr 12:18 | Life in Codes a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 7 milioane euro
11 Apr 11:53 | DISB 2025: Tehnologii emergente, cooperare, inovatie si securitate cibernetica
10 Apr 09:45 | DISB 2025, Ziua 2: Securitate, inovatie si premiera nationala in Web 3.0
08 Apr 19:53 | Digital Innovation Summit Bucharest a debutat cu un dialog despre viitorul digital
08 Apr 09:24 | Digital Innovation Summit Bucharest (DISB) 2025 incepe astazi, la Palatul Parlamentului
07 Apr 12:19 | Adrian Vevera (ICI): Oamenii sunt esentiali pentru dezvoltarea noilor tehnologii
04 Apr 12:24 | Apple & Nvidia: Angajament de 1 miliard USD - retorica sau revolutie a relocalizarii
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA