Sâmbătă, 14 Iunie 2025
RO EN

Robotizarea comertului electronic poate reduce cu 70% costurile magazinelor online

Documentarea produselor, controlul preturilor si plasarea comenzilor catre furnizori sunt procesele cel mai des automatizate de magazinele online din Romania, potrivit unei analize DigiSinergy, companie romaneasca, dezvoltatoare de software. Cele trei categorii de procese sunt printre cele mai importante in structura de administrare operationala a unui magazin online si printre primele ce pot fi automatizate mai usor, in demersul comerciantilor de eficientizare.
Automatizarea unui astfel de proces costa intre 7.000 si 9.000 de euro, insa avantajele comerciale pe care le ofera automatizarea proceselor operationale, sau Robotic eCommerce, sunt majore.
Dupa automatizare, costurile asociate proceselor ar putea fi cu pana la 70% mai mici si ar permite magazinelor online realocarea angajatilor pentru realizarea altor sarcini.
„In afara de reduceri de costuri, vorbim si de fructificarea a numeroase oportunitati pierdute, altfel, din cauza capacitatii limitate a personalului. Angajatii magazinelor online fac doar o parte din munca pe care ar trebui sa o faca. Cea mai mare parte este considerata neesentiala si amanata; spre exemplu, ei analizeaza doar o mica parte din preturi si nu pot adauga in timp real, in site, toate produsele dorite etc. Astfel, pierd oportunitati. Pe de alta parte, robotii vor munci mult mai mult, deci vor avea o valoare adaugata mai mare decat personalul uman existent. Iar combinate, cele doua aspecte, cel uman si cel automatizat, pot aduce magazinelor online cresterea de care au nevoie, intr-un context economic tot mai dificil”, spune Natalia Lepadatu, cofondator DigiSinergy.
Platformele de comert electronic care vand sute de mii sau milioane de produse anual trebuie sa fie structurate intr-un mod care sa le permita clientilor sa gaseasca articolele de care sunt interesati, de preferinta cat mai repede posibil. De cealalta parte, clientii au din ce in ce mai putin timp si mai putina atentie pentru a cauta un produs, iar daca acesta ar fi clasificat intr-un mod care sa-l faca greu de gasit, vor cauta in alta parte. A avea un produs clasificat nu numai dupa tip, ci si dupa diverse alte caracteristici, creste sansa ca acesta sa fie gasit de catre clienti. Iar softurile de automatizare (RPA), combinate cu capabilitati AI pot clasifica produsele pe baza unor reguli stabilite inca din faza de implementare, informatiile despre produse putand fi captate din diferite surse. Astfel, RPA va detecta automat mai multe caracteristici ale produsului, oferind mult mai multe optiuni de clasificare, nu numai categoria generala careia trebuie sa ii fie atribuit, ci si informatii despre, culoare, dimensiune, model, marca, specificatii tehnice si multe altele.
„Este doar un exemplu despre beneficiile automatizarii in documentarea produselor. La fel, urmarind activ preturile si stocurile concurentei, sau prin plasarea automata de comenzi de aprovizionare, pot fi evitate pierderi si fructificate oportunitati”, mai spune Natalia Lepadatu, mentionand ca, din pacate, daca ne referim la magazinele online din Romania si la procesul de automatizare in ansamblu, este vorba de o lipsa de viziune si este si o chestiune de alocare de bugete.
„Nu ne putem gandi inca la o automatizare completa pentru un magazin online in Romania. Costurile sunt mari si, in multe cazuri, nu exista infrastructura orizontala de comunicare informatica, nu avem posibilitatea de a ne lega informatic la furnizorii de produse si servicii – la curieri, la banci, iar infrastructura automata pentru depozite exista si ea in putine cazuri”.
DigiSinergy a lansat recent aplicatia de tip ERP-CRM Dynamic Sales, ce automatizeaza procesele operationale din companii si contribuie la cresterea vanzarilor, prin reducerea / eficientizarea timpului alocat activitatilor neproductive. Dynamic Sales automatizeaza procesele, atat pe fluxurile de vanzare si de aprovizionare, cat si pe fluxurile contabile ale companiei.
Aplicatia dezvoltata de DigiSinergy este de tip cloud privat si poate fi accesata, in siguranta, de pe ce orice tip de dispozitiv. Se bazeaza pe utilizarea unei serii de roboti (aplicatii software care invata automat) care preiau o mare parte din task-urile operationale, reducand timpul de lucru cu 70% - 95%, in multe cazuri, automatizand integral procesele, fara sa necesite interventie umana in 99% din timp.
Dynamic Sales foloseste tehnologii moderne (RPA, Machine Learning, Artificial Intelligence), precum si algoritmi proprietari, rezultand astfel o solutie ultramoderna de hyperautomation ce poate fi personalizata rapid si la costuri reduse, avand, astfel, un avantaj major fata de alte aplicatii.

Din aceeasi categorie

10 Iun 13:11 | Schneider Electric: Noua initiativa pentru dezvoltarea unui ecosistem nativ AI
10 Iun 11:46 | Propuneri APMGS pentru dezvoltarea domeniului monitorizarii structurale/geotehnice
06 Iun 11:49 | MAZARS: Circa 70% dintre companiile din Romania utilizeaza AI in procesele interne
06 Iun 11:39 | ANCPI: Aproape sapte milioane de hectare, cadastrate gratuit pentru cetateni
05 Iun 12:53 | Companiile care folosesc Softlead Digital DNA sunt deschise catre digitalizare
04 Iun 10:33 | XARI Agency: 70% din siteurile companiilor romanesti nu sunt conforme cerintelor UE
03 Iun 09:20 | APMGS aniverseaza 3 ani de activitate in monitorizarea structurala si geotehnica
03 Iun 07:00 | NEMETSCHEK: Presiunea pe digitalizare va creste accelerat pe fondul crizelor actuale
29 Mai 17:22 | InfoCons si DNSC anunta un parteneriat strategic in domeniul securitatii cibernetice
29 Mai 11:02 | Arctic Stream & Eximprod lanseaza Cyber Arena, pentru pregatirea in cybersecurity
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA