Miercuri, 19 Februarie 2025
RO EN

ARMO estimeaza la 11,7 miliarde euro valoarea comertului electronic din Romania

Potrivit unui comunicat al ARMO, Romania se claseaza astfel pe locul trei in Europa Centrala si de Est, dupa Polonia si Cehia.
"Dezvoltarea comertului electronic reflecta adaptabilitatea intreprinderilor si interesul tot mai mare al consumatorilor pentru solutii digitale. Aderarea Romaniei la Spatiul Schengen in 2025 va crea noi oportunitati, accelerand livrarile transfrontaliere si accesul la pietele europene", este de parere Cristian Pelivan, director executiv al ARMO, citat de Agerpres.
Astfel, sectorul comertului electronic a creat noi oportunitati de angajare si sprijina cresterea sectoarelor conexe. Prin ecosistemul dezvoltat in ultimii ani, comertul electronic este responsabil pentru mai mult de o treime din traficul de curierat si are impact pozitiv asupra unor servicii precum logistica, fullfilment sau marketing online.
"Comertul electronic din Romania continua sa se dezvolte accelerat, consolidandu-si rolul esential in economie si in viata de zi cu zi a consumatorilor", afirma ARMO.
In acest sens, datele Institutului National de Statistica (INS) arata ca 72,9% dintre utilizatorii de Internet din Romania au realizat achizitii online in 2024. Astfel, statistica oficiala, publicata pe 11 decembrie 2024, releva faptul ca 88,6% dintre gospodariile romanesti sunt conectate, in crestere cu 2,9 puncte procentuale fata de anul precedent.
O crestere semnificativa a fost inregistrata in mediul rural, unde ponderea cumparatorilor online a urcat la 67,3% (+5,9% fata de 2023), reducand diferenta fata de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat cel putin o comanda online (+3,4%).
Cele mai populare categorii de produse si servicii achizitionate online in 2024 sunt: Imbracaminte, incaltaminte si accesorii (78,6%), Livrari de la restaurante si catering (36,4%), Produse cosmetice si de ingrijire personala (34,5%), Articole sportive (20,8%), Electrocasnice si electronice (15,8%) si Medicamente si suplimente alimentare (16,7%).
Lansata in anul 2010, Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) reprezinta magazinele online din Romania si sustine interesele membrilor sai. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online si un program de atestare a magazinelor online din Romania, in conformitate cu acest Cod de Bune Practici.
Asociatia este membra a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comert electronic european, ce reprezinta peste 150.000 de companii prin intermediul asociatiilor nationale.

Din aceeasi categorie

13 Feb 15:19 | Veolia & Mistral AI: Solutie revolutionara pentru gestionarea interactiva a apei
12 Feb 12:29 | SIXENSE: Zone din jurul viitoarelor linii de metrou prezinta deformari importante
12 Feb 06:00 | SAP anunta o majorare cu 40% a portofoliului de contracte cloud in anul trecut
11 Feb 13:34 | Bitdefender: Hackerii vizeaza companii printr-o inselatorie de recrutare pe LinkedIn
07 Feb 15:46 | FanCourier: E-commerce reprezinta intre 9 si 11% din comertul total al Romaniei
07 Feb 06:00 | MICROSOFT: Afacerile Cloud si AI asigura performanta trimestrului al doilea
05 Feb 11:32 | DEVHD: Crestere cu peste 25% a cifrei de afaceri in 2024 fata de 2023
03 Feb 13:16 | SOFTLEAD: Interesul companiilor pentru digitalizare s-a temperat in 2024
03 Feb 11:45 | Digital Innovation Summit Bucharest (DISB) 2025 va avea loc in perioada 8-11 aprilie
30 Ian 11:48 | INS: Cifra de afaceri din IT pentru companii ramane in scadere la finalul anului 2024
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA