Luni, 30 Iunie 2025
RO EN

ARMO estimeaza la 11,7 miliarde euro valoarea comertului electronic din Romania

Potrivit unui comunicat al ARMO, Romania se claseaza astfel pe locul trei in Europa Centrala si de Est, dupa Polonia si Cehia.
"Dezvoltarea comertului electronic reflecta adaptabilitatea intreprinderilor si interesul tot mai mare al consumatorilor pentru solutii digitale. Aderarea Romaniei la Spatiul Schengen in 2025 va crea noi oportunitati, accelerand livrarile transfrontaliere si accesul la pietele europene", este de parere Cristian Pelivan, director executiv al ARMO, citat de Agerpres.
Astfel, sectorul comertului electronic a creat noi oportunitati de angajare si sprijina cresterea sectoarelor conexe. Prin ecosistemul dezvoltat in ultimii ani, comertul electronic este responsabil pentru mai mult de o treime din traficul de curierat si are impact pozitiv asupra unor servicii precum logistica, fullfilment sau marketing online.
"Comertul electronic din Romania continua sa se dezvolte accelerat, consolidandu-si rolul esential in economie si in viata de zi cu zi a consumatorilor", afirma ARMO.
In acest sens, datele Institutului National de Statistica (INS) arata ca 72,9% dintre utilizatorii de Internet din Romania au realizat achizitii online in 2024. Astfel, statistica oficiala, publicata pe 11 decembrie 2024, releva faptul ca 88,6% dintre gospodariile romanesti sunt conectate, in crestere cu 2,9 puncte procentuale fata de anul precedent.
O crestere semnificativa a fost inregistrata in mediul rural, unde ponderea cumparatorilor online a urcat la 67,3% (+5,9% fata de 2023), reducand diferenta fata de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat cel putin o comanda online (+3,4%).
Cele mai populare categorii de produse si servicii achizitionate online in 2024 sunt: Imbracaminte, incaltaminte si accesorii (78,6%), Livrari de la restaurante si catering (36,4%), Produse cosmetice si de ingrijire personala (34,5%), Articole sportive (20,8%), Electrocasnice si electronice (15,8%) si Medicamente si suplimente alimentare (16,7%).
Lansata in anul 2010, Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) reprezinta magazinele online din Romania si sustine interesele membrilor sai. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online si un program de atestare a magazinelor online din Romania, in conformitate cu acest Cod de Bune Practici.
Asociatia este membra a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comert electronic european, ce reprezinta peste 150.000 de companii prin intermediul asociatiilor nationale.

Din aceeasi categorie

25 Iun 14:26 | Bitdefender: Specialistii IT se simt presati sa ascunda bresele de securitate
24 Iun 16:00 | VTEX: Piata locala de e-commerce continua sa creasca cu un procent de doua cifre
24 Iun 07:00 | CISCO se dapteaza la noul context si obtine vanzari trimestriale de 14 miliarde USD
23 Iun 07:00 | TRIMBLE: Veniturile recurente de 2,18 miliarde USD confirma modelul de afaceri durabil
18 Iun 12:11 | VAUNT lanseaza un modul de inteligenta artificiala pentru industria imobiliara
17 Iun 13:57 | Schneider Electric implementeaza la scara larga "fabricile de AI", cu ajutorul NVIDIA
16 Iun 18:22 | PROFLUO: 82% dintre companii utilizeaza solutii pentru facturarea electronica
13 Iun 17:23 | Functiile financiare si fiscale la rascruce: AI transforma strategiile operationale
10 Iun 13:11 | Schneider Electric: Noua initiativa pentru dezvoltarea unui ecosistem nativ AI
10 Iun 11:46 | Propuneri APMGS pentru dezvoltarea domeniului monitorizarii structurale/geotehnice
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA