Joi, 14 August 2025
RO EN

ANIS solicita MMPS clarificari privind accesul companiilor la facilitatile IT acordate

ANIS, Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii IT, saluta initiativa Ministerului Muncii si Protectiei Sociale (MMPS) referitoare la stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din OUG nr. 132/2020, privind masurile de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca. Totodata, Asociatia solicita MMPS clarificari menite sa usureze accesul companiilor la facilitatile acordate.
Astfel, ANIS considera important ca documentul publicat in Monitorul Oficial in data de 10 septembrie a.c. sa cuprinda si data de la care se aplica Ordinul Ministerului pentru achizitia de echipamente. Un alt aspect important il reprezinta bugetul total alocat pentru astfel de achizitii, ori numarul de telesalariati pentru care exista buget. Aceste aspecte sunt necesare pentru a transparentiza tot procesul de sprijinire a companiilor.
De asemenea, Asociatia mentioneaza necesitatea detalierii procesului de restituire a diferentelor de bani in cazul in care valoarea echipamentelor achizitionate de angajator este mai mica de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, asa cum este prevazut in Ordinul Ministerului, si daca aceasta suma include sau nu TVA.
ANIS ridica, totodata, problema achizitionarii de echipamente doar pentru o parte din angajatii care se califica pentru ajutorul de stat. Concret, Asociatia propune scenariul in care o companie are doi telesalariati, iar angajatorul a cumparat un laptop in valoare de 5.000 de lei, deoarece unul dintre telesalariati avea deja laptop. In acest caz, este necesar de a se specifica in Ordinul Ministerului modul in care compania respectiva va deconta sumele, daca este vorba despre 2.500 sau 5.000 de lei.
Ordinul Ministerului mentioneaza ca decizia de acordare a banilor pentru echipamente revine Agentiilor pentru Ocuparea Fortei de Munca judetene, respectiv Directorilor acestora. ANIS atrage atentia asupra subiectivismului acestei hotarari, in special in contextul achizitionarii de licente software care au modalitati diferite de stabilire a preturilor.
ANIS doreste sa mentioneze, de asemenea, necesitatea aplicarii sprijinului pentru angajatori si pentru perioada starii de alerta, nu doar pentru cele doua luni de stare de urgenta.
***
Cu o activitate de 22 de ani in Romania, ANIS reprezinta interesele companiilor IT romanesti si sprijina dezvoltarea industriei locale de software si servicii, cresterea atat a companiilor implicate in proiecte de externalizare, cat si a celor care genereaza proprietate intelectuala, prin crearea de produse. Organizatia include peste 30 de membri, atat companii mici, cat si multinationale, firme cu capital romanesc sau strain, cu sedii in toate marile centre IT din tara, ceea ce asigura asociatiei reprezentativitate la nivel national. Companiile membre ANIS angajeaza, in total, peste 38.000 de persoane, cu o cifra cumulata de afaceri ce depaseste 2,5 miliarde euro.
 

Din aceeasi categorie

12 Aug 07:00 | MUM: Estompare a efectelor de incetinire generate de schimbarile de la Autodesk
08 Aug 07:00 | SAP raporteaza incasari totale de peste 9 miliarde euro pentru trimestrul al doilea
29 Iul 07:00 | Oliver Hermes, WILO: Distrugerea constructiva reprezinta singura sansa a Europei?
28 Iul 07:00 | WILO: Impact mare al inteligentei artificiale sustenabile asupra domeniului tehnologic
18 Iul 15:47 | Vertiv va achizitiona un producator de solutii personalizate pentru rack-uri
17 Iul 15:37 | Softlead: Digitalizarea ramane prioritara pentru companii si dupa schimbarile fiscale
15 Iul 11:44 | OVES: Piata IT resimte presiunea contractarii internationale si majorarilor fiscale
14 Iul 11:29 | Accenture: Productivitatea Europei este cu 24% mai scazuta decat cea a SUA
14 Iul 07:00 | ORACLE poate deveni una dintre cele mai mari companii de infrastructura cloud
11 Iul 12:44 | iCON-BI: Proiect inovator pentru transformarea digitala a sectorului constructiilor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA