Marți, 25 Februarie 2025
RO EN

PRO INFRASTRUCTURA: “Tunelurile pentru ursi” nu au studii geotehnice adecvate

Asociatia Pro Infrastructura sustine ca s-au pierdut 3 ani pe lotul 2 al Autostrazii A1 Lugoj-Deva, cel care contine celebrele tuneluri "pentru ursi". S-a lansat licitatia, desi se putea face acest lucru in 2016, problemele fiind cunoscute inca din decembrie 2013 dupa emiterea Acordului de Mediu.
Licitatia prevede o valoare estimata de 1,36 miliarde RON (fara TVA) aferenta finalizarii lucrarilor pe Sectiunea D (4,03 km care sunt 95% gata din martie 2018) plus proiectarea si executia Sectiunilor E1 (5,69 km) si E2 (3,44 km, din care 2,12 km sunt cele doua vestite tuneluri). Termen? 4 ani. Daca nu este totul gata pana in decembrie 2023, Romania risca sa piarda finantarea nerambursabila pentru acest proiect "fazat" care a inceput in POS-T 2007-2013 si TREBUIE sa fie incheiat in POIM 2014-2020, deci maxim pana in 2023 (clauza n+3), cerinta scrisa negru pe alb si in caietul de sarcini.
Sansele ca autostrada sa fie gata pana la sfarsitul lui 2023 sunt minime, deci probabil vom fi nevoiti sa dam inapoi sute de milioane de euro din fondurile europene primite. Pe Sectiunea E2, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere pune la dispozitia ofertantilor niste linii trasate grosier pe o plansa cu pozitiile kilometrice ale tunelurilor.
Nu exista studii geotehnice serioase in zona. De exemplu, chiar Institutul Geologic Roman (contractat de CNAIR), spune ca nu exista un foraj mai adanc de 35 m la tunelul care este proiectat sa ajunga la 70 metri, recomandand un foraj geotehnic la 100 m adancime. Fara studii de teren de calitate, constructorilor seriosi le va fi extrem de greu sa puna pe masa o oferta realista si competitiva: unii nici nu vor participa, iar ceilalti vor da preturi foarte ridicate ca sa-si acopere riscurile.
De ce s-a reziliat aiurea contractul cu Salini-Impregilo inainte de a finaliza Sectiunile D si E1?! De ce a fost ministrul Cuc la Bruxelles in 2017 ca sa ceara expertilor europeni sa renunte la tuneluri?! De ce s-a lansat abia acum o licitatie care, in cel mai rau caz, trebuia pornita imediat dupa revizuirea Acordului de Mediu din decembrie 2016?!

Din aceeasi categorie

12 Apr 10:53 | Academia Romana: 10 principii de valorificare sustenabila a resurselor minerale
13 Noi 11:13 | SmartWrap a lansat Centrul Mobil de Testare a Stabilitatii Paletilor
10 Feb 13:38 | H Victoriei 139 - Best International Residential Renovation /Redevelopment
01 Iul 11:46 | Canicula e aici. Angajatorii trebuie sa asigure suficienta apa de baut la locul de munca
17 Mai 13:13 | INNOCONSTRUCT: Angajamentul firmelor si Guvernului pentru digitalizare
11 Mar 13:49 | Reprezentantii industriei au semnalat blocaje de transport marfa in portul Constanta
22 Iul 11:39 | RBL, in 10 ani: De la 4 antreprenori la o comunitate de 230 de lideri de business
29 Iun 11:43 | Financial Times: „Nordis Mamaia va fi cel mai mare hotel de leisure din Europa”
23 Iun 13:57 | AKZONOBEL lanseaza competitia Paint the Future, dedicata start-up-urilor
18 Iun 13:57 | Andreas Lier, CEO al BASF, nou presedinte la Camera de Comert Romano-Germana
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA