Duminică, 23 Februarie 2025
RO EN

MT: Bugetul pentru anul 2020 este axat pe investitii in proiectele de infrastructura

Dialogul initiat de catre Ministrul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, Lucian Bode, cu toti cei implicati in realizarea obiectivelor de infrastructura a continuat, joi, 12 decembrie 2019, la sediul Ministerului, cu principalii antreprenori ce activeaza in domeniul constructiilor.
Discutiile s-au axat pe prezentarea de catre antreprenori a problemelor cu care se confrunta in realizarea obiectivelor de infrastructura. Astfel, participantii la discutii au indicat ca principale cauze ale intarzierii realizarii lucrarilor de infrastructura, situatiile generate de lipsa celeritatii in emiterea autorizatiilor de construire, lipsa culoarelor de expropriere la inceperea lucrarilor (si litigiile ce apar in legatura cu aceste exproprieri), lucrarile suplimentare pentru respectarea cerintelor de mediu, precum si afectarea activitatii firmelor din cauza decontarilor restante.
Ministrul Lucian Bode a subliniat faptul ca problemele prezentate ar putea fi rezolvate prin modificarea legislatiei existente si simplificarea traseelor decizionale la nivelul Ministerului si a beneficiarilor. De aceea, pe baza unei analize initiate de la preluarea mandatului, in scurt timp vor fi implementate solutiile ce au fost identificate, astfel incat documentele sa fie emise intr-un interval de timp mult mai scurt. Totodata, in cazul exproprierilor, actele normative vor fi emise doar dupa stabilirea culoarului de expropriere astfel incat legislatia ce este promovata in acest domeniu sa nu mai fie atat de des modificata. In ceea ce priveste decontarea lucrarilor, ritmul realizarii acestora va fi intensificat. Acest lucru va fi dublat si de o verificare amanuntita a lucrarilor pentru care se cere efectuarea platii. In cazul antreprenorilor care subcontracteaza sunt avute in vedere si promovarea unor masuri pentru protejarea subcontractorilor: in cazul in care platile la antreprenor sunt la zi si acesta va avea obligatia de a fi la zi cu plata subcontractorilor, in caz contrar urmand sa fie aplicate masurile prevazute de prevederile legale si in contract.
”Astazi, in domeniul infrastructurii, nu mai suntem in al doisprezecelea ceas. Din pacate, deja am depasit aceasta faza. Lipsa unei infrastructuri dezvoltate ne afecteaza atat economic cat si din punctul de vedere al sigurantei, cand ne deplasam pe reteaua nationala. Semnalele pe care le primesc, in fiecare zi de la romani, mi-au demonstrat ca nu mai avem timp pentru desenarea de harti cu autostrazi si ca romanii nu mai au rabdare sa primeasca promisiuni. Cu totii vrem lucruri concrete: o infrastructura dezvoltata care sa lege intreaga Romanie. Romanii vor autostrazi si drumuri nationale sigure, retea de cale ferata care sa suporte viteze de circulatie ca in UE, aeroporturi moderne. Practic, vrem o tara dezvoltata. Pe scurt, acesta este programul guvernului din care fac parte.
Banii pentru infrastructura ii avem. Poate printre putinele lucruri bune care s-au intamplat la acest sfarsit de an, il reprezinta tocmai imbunatatirea executiei bugetare. Mecanismele care s-au dovedit bune in 2019, in privinta executiei bugetare, le vom imbunatati in 2020. Ne vom asigura ca nivelul de absorbtie a fondurilor comunitare sa fie si mai bun, deoarece acesti bani sunt pentru dezvoltarea Romaniei. Am stabilit cu echipa de la Minister ca absorbtia fondurilor europene este o prioritate zero.
La toate problemele pe care mi le-ati prezentat am toata deschiderea pentru analiza lor si sunt sigur ca impreuna vom gasi solutiile pentru a elimina toate barierele administrative. Dar, pentru ca acest lucru sa se realizeze, vreau de la dumneavoastra, cei care construiti infrastructura acestei tari, urmatoarele lucruri: seriozitate, asumare si responsabilitate. Cei care pot sa indeplineasca aceste conditii vor fi in continuare partenerii nostri. Cei care nu sunt in stare sa indeplineasca aceste conditii minimale mai bine se retrag. Banii romanilor vor fi folositi pentru infrastructura si nu pentru litigii sau alte ”portite” ale contractelor incheiate de companiile Ministerului. Am zis ca punem stop risipei fondurilor publice si asta facem. Va anunt de acum, ca sa nu ziceti ca nu ati stiut: orice lucrare va fi platita doar daca sunt respectate standardele de siguranta si calitate. Vom trimite des echipe pentru a verifica stadiile de executie si calitatea lucrarilor. Unele dintre aceste echipe sunt deja pe santiere. Aceste inspectii vor fi destul de dese”, a transmis Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor.

Din aceeasi categorie

12 Apr 10:53 | Academia Romana: 10 principii de valorificare sustenabila a resurselor minerale
13 Noi 11:13 | SmartWrap a lansat Centrul Mobil de Testare a Stabilitatii Paletilor
10 Feb 13:38 | H Victoriei 139 - Best International Residential Renovation /Redevelopment
01 Iul 11:46 | Canicula e aici. Angajatorii trebuie sa asigure suficienta apa de baut la locul de munca
17 Mai 13:13 | INNOCONSTRUCT: Angajamentul firmelor si Guvernului pentru digitalizare
11 Mar 13:49 | Reprezentantii industriei au semnalat blocaje de transport marfa in portul Constanta
22 Iul 11:39 | RBL, in 10 ani: De la 4 antreprenori la o comunitate de 230 de lideri de business
29 Iun 11:43 | Financial Times: „Nordis Mamaia va fi cel mai mare hotel de leisure din Europa”
23 Iun 13:57 | AKZONOBEL lanseaza competitia Paint the Future, dedicata start-up-urilor
18 Iun 13:57 | Andreas Lier, CEO al BASF, nou presedinte la Camera de Comert Romano-Germana
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA