Mai mult decat atat, sase din 10 tineri romani (61%) se considera mai pregatiti de antreprenoriat decat generatiile anterioare si conduc, din nou, grupul de tari din studiu.
Desi au toata deschiderea pentru a avea propria afacere, tot tinerii romani sunt cei care sustin ca actualul context socio-economic ridica mai multe bariere antreprenorilor decat in trecut – mai bine de doua treimi din respondenti (67%) sunt de aceasta parere. Peste jumatate dintre romanii din Generatia Z (55%) considera ca accesul greoi la finantare le limiteaza oportunitatile de a fi mai implicati in dezvoltarea unui proiect antreprenorial iar doua treimi dintre cehi (63%) impartasesc aceeasi opinie.
In ceea ce priveste banii ramasi dupa plata facturilor si acoperirea cheltuielilor esentiale, majoritatea tinerilor romani ar economisi pentru vacante (43%) ori alte cheltuielili care ar putea aparea (40%). De asemenea, tinerii romani ar consuma banii ramasi si pe cumpararea de produse pentru casa (36%), haine sau accesorii (37%) ori pentru iesiri in oras (29%). Daca tinerii romani ar contracta un credit, aproape jumatate ar lua in calcul, drept cel mai important aspect, nivelul total al dobanzii (47%), urmat de numarul de rate (41%) si de durata de timp necesara acoperirii imprumutului (32%).
Peste jumatate dintre cehi (58%) si mexicani (53%) spun ca dobanda totala este unul dintre cele mai importante trei lucruri de luat in calcul la contractarea unui imprumut. Un sfert dintre tinerii cehi (25%) si aproape un sfert dintre lituanieni (23%) pun pe primul loc reputatia furnizorului de credite, atunci cand acceseaza o finantare, in timp ce doar 11% dintre romani iau in calcul acest aspect.