Parteneriat intre Primarie, unitati scolare si operatori economici
Conform Metodologiei de organizare si functionare a invatamantului dual, prin Contractul de parteneriat mentionat intre municipalitate, unitatile de invatamant si operatorii economici, Primaria va asigura cheltuielilor necesare pentru functionarea in bune conditii a intregului proces de educatie si formare profesionala derulat in unitatea de invatamant, in conformitate cu atributiile care-i revin in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, va proceda la identificarea si planificarea, in colaborare cu unitatea scolara si operatorii economici parteneri de practica, a lucrarilor de intretinere, reparatii capitale, consolidari si a obiectivelor de investitii necesare pentru dezvoltarea unitatii scolare si cresterea calitatii procesului de educatie si formare profesionala. De asemenea, municipalitatea va asigura, in cadrul finantarii complementare si suplimentare din bugetul local, sumele necesare pentru cheltuielile de investitii, reparatii capitale, consolidari si alte categorii de cheltuieli necesare, care nu sunt acoperite din sumele alocate din bugetul de stat, si va asigura cofinantarile necesare pentru proiectele implementate de unitatea de invatamant, convenite in prealabil cu aceasta, in cadrul unor programe finantate din fonduri europene sau alte surse de finantare. Nu in ultimul rand, primaria va sprijini demersurile initiate de unitatea de invatamant si operatorii economici parteneri in cadrul actiunilor de informare si promovare a ofertei de formare profesionala si va asigura reprezentarea unitatii administrativ-teritoriale in consiliul de administratie al unitatii de invatamant.