Astfel, pana pe 12 septembrie 2019, reprezentantii MDRAP, ai Ministerului Justitiei (MJ) si ai Agentiei Nationale de Integritate se vor deplasa la sediul a 24 de consilii judetene si primarii de municipii din judetele: Buzau, Vrancea, Harghita, Mures, Botosani, Iasi, Constanta, Tulcea, Prahova, Dambovita, Mehedinti si Gorj. In aceasta runda tematica evaluarea are ca obiect modul de implementare a urmatorilor indicatori:
- conflicte de interese in timpul si dupa exercitarea functiei;
- accesul la informatiile de interes public;
- incompatibilitati;
- declararea cadourilor;
- protectia avertizorului in interes public.
De asemenea, in cadrul primei teme privind conflictul de interese va fi abordata si problematica pantouflage-ului, respectiv transparenta procesului decizional si, in context, aplicarea prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica in cadrul celei de-a doua teme.
Misiunile de evaluare sunt organizate in cadrul proiectului „Consolidarea sistemelor de integritate - cea mai buna strategie de prevenire a coruptiei in administratia publica”, cod SIPOCA 61, cofinantat din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operational Capacitate Administrativa (POCA) 2014 - 2020.
In prima parte a anului 2019, cand au avut loc primele doua runde de misiuni de evaluare tematica, au fost evaluate 40 de consilii judetene si primarii de municipii si orase din judetele: Alba, Arad, Bacau, Bihor, Brasov, Braila, Caras Severin, Covasna, Galati, Hunedoara, Maramures, Neamt, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timis si Vaslui. Totodata, pe 20 iunie a.c., in cadrul primei platforme de cooperare a administratiei publice locale au fost prezentate, dezbatute si conciliate rapoartele a 21 de unitati administrativ-teritoriale evaluate in prima runda de misiuni.