Obiectivul general al proiectului, este acela de a realiza o conexiune intre infrastructura existenta la profil de drum national, cu devierea traficului de tranzit in exteriorul localitatii. In mod direct, implementarea va conduce la imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a creea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.
Rezultatele asteptateale proiectului sunt:
a) Constructia variantei ocolitoare a municipiului Barlad cu o lungime de 11,281 km (Varianta de Est)
b) 4 poduri
c) 3 pasaje
d) 2 intersectii
e) 2 parcari
Valoarea totala a proiectului este de 186.557.576 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala-134.296.368 lei, 15% contributia proprie-23.699.359 lei, restul de 28.561.849 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului este de 75 luni.