Luni, 09 Iunie 2025
RO EN

C&W: Amortizarea spatiilor de birouri inchiriate este de pana la 12,5 euro/mp

Companiile din Bucuresti cu sedii in cladiri de birouri moderne au un cost lunar de ocupare a spatiilor cuprins intre 175 si 500 de euro per angajat, potrivit unei analize realizate de firma de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield Echinox.
Analiza tine cont de costurile cu chiria, taxa pentru servicii (service charge), costurile operationale (apa, electricitate, internet, consumabile, curatenie, servicii de receptie), dar si de costurile cu amenajarea si mobilarea spatiului, amortizate intr-o perioada de cinci ani - durata medie a unui contract de inchiriere in piata spatiilor de birouri din Bucuresti.
Rezultatul este influentat, de asemenea, de densitatea din cadrul spatiilor de birouri, majoritatea companiilor alocand intre 8 si 12 metri patrati pentru fiecare angajat, suprafata care include si cota din spatiile comune ale biroului inchiriat, precum salile de conferinta, bucataria sau receptia.
Cele mai importante costuri sunt cele cu chiria neta efectiva, care pot varia in intervalul 8 - 17,5 euro/ mp/ luna, urmate de costurile de amenajare si mobilare, care variaza intre 300 si 750 de euro / mp, reprezentand un cost de amortizare lunara cuprins intre 5 si 12,5 euro/ mp.
Tinand cont de acesti parametri, costurile de ocupare a spatiilor per angajat pornesc de la circa 175 - 180 de euro/ luna in zone precum Sud, Est sau Pipera Nord si pot chiar depasi pragul de 500 de euro/ luna pentru angajatii care lucreaza in CBD (Piata Victoriei - Aviatorilor - Piata Charles de Gaulle). In zona CBD sunt cele mai mari chirii din Bucuresti, iar companiile fac investitii majore pentru confortul angajatilor, alocand bugete consistente pentru amenajare si spatii mai generoase pentru fiecare statie de lucru.
Madalina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Modul de ocupare al birourilor este in proces de transformare in pietele vestice, unde spatiile de coworking sunt in plin avant. In conditiile in care operatorii spatiilor de coworking devin din ce in ce mai activi si in Bucuresti, credem ca o parte din companiile locale vor analiza varianta diversificarii portofoliului imobiliar prin relocarea unor departamente care au nevoie de flexibilitate si acces la o platforma extinsa de networking in aceste spatii alternative. Principalele lor avantaje sunt legate de flexibilitatea contractelor si de acoperirea tuturor serviciilor printr-o singura taxa, facilitand totodata comunicarea si schimbul de experienta ȋntre angajati din domenii diverse si conexe. Aceasta etapa face parte din maturizarea si diversificarea pietei, care se va adapta la cerintele si valorile noilor generatii de angajati.”
Cushman & Wakefield Echinox este una dintre cele mai mari firme de consultanta imobiliara pe plan local, activand in toate segmentele pietei imobiliare. Departamentul de birouri al companiei a inchiriat in ultimele 18 luni spatii cu o suprafata cumulata de aproximativ 100.000 de metri patrati in cladiri de birouri din Bucuresti si din tara.
Despre Cushman & Wakefield Echinox
Cushman & Wakefield Echinox este afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield in Romania, detinut si operat independent. Echipa de peste 50 de profesionisti si colaboratori ofera o gama completa de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor si chiriasilor pe toate segmentele pietei imobiliare, inclusiv pe piata rezidentiala.
Cushman & Wakefield este unul dintre liderii globali in domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 45.000 de angajati in peste 70 de tari, ajutand chiriasii, proprietarii si investitorii in optimizarea valorii activelor. Cushman & Wakefield se pozitioneaza printre cele mai mari companii de real estate, cu venituri de 6 miliarde de dolari din servicii principale precum: inchirieri, gestionarea activelor, piete de capital, administrarea proprietatilor (numit C&W Services), servicii globale de administrare, gestionarea investitiilor (numit DTZ Investors), servicii de proiect si de dezvoltare, reprezentarea chiriasilor, evaluare si consultanta.

Din aceeasi categorie

12 Apr 10:53 | Academia Romana: 10 principii de valorificare sustenabila a resurselor minerale
13 Noi 11:13 | SmartWrap a lansat Centrul Mobil de Testare a Stabilitatii Paletilor
10 Feb 13:38 | H Victoriei 139 - Best International Residential Renovation /Redevelopment
01 Iul 11:46 | Canicula e aici. Angajatorii trebuie sa asigure suficienta apa de baut la locul de munca
17 Mai 13:13 | INNOCONSTRUCT: Angajamentul firmelor si Guvernului pentru digitalizare
11 Mar 13:49 | Reprezentantii industriei au semnalat blocaje de transport marfa in portul Constanta
22 Iul 11:39 | RBL, in 10 ani: De la 4 antreprenori la o comunitate de 230 de lideri de business
29 Iun 11:43 | Financial Times: „Nordis Mamaia va fi cel mai mare hotel de leisure din Europa”
23 Iun 13:57 | AKZONOBEL lanseaza competitia Paint the Future, dedicata start-up-urilor
18 Iun 13:57 | Andreas Lier, CEO al BASF, nou presedinte la Camera de Comert Romano-Germana
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA