Marți, 25 Februarie 2025
RO EN

APROBARE amplasament pentru modernizare cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport

Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport International Henri Coanda Bucuresti” face parte din Master Planul General de Transport al Romaniei (MPGT), fiind propus pentru finantare din POIM, Axa Prioritara (AP) 1. Imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a transportului cu metroul, Obiectivul Specific (OS) 1.2. Cresterea mobilitatii pe reteaua feroviara TEN-T centrala.
„Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti” a fost aprobat prin Ordonanta Guvernului nr. 64/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr 220/2002, modificata si completata prin Legea nr. 58/2007, care prevede la pct. III.l. 1 Etapa a IlI-a de dezvoltare: „Dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, metrou si pe calea ferata, in vederea asigurarii accesului in zona de Est a Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti”.
Cresterea traficului pe DN1 si pe soseaua de centura a Bucurestiului creeaza blocari pe arterele de acces catre Aeroport International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB). In prezent, deplasarea utilizatorilor transportului aerian la si dinspre Aeroportul International Henri Coanda se face cu mijloace auto (autobuze, taxiuri, mijloace auto proprietate personala) pe Soseaua Bucuresti - Ploiesti (DN1).
In mod asemanator se deplaseaza la locurile de munca din zona aeroportuara si personalul companiilor aeriene si auxiliare care isi desfasoara activitatea pe aeroportul Henri Coanda. Acestia reprezinta anual inca cca. 5 000 000 pasageri, care pot constitui intr-o buna masura utilizatori ai unui sistem alternativ de transport celui auto.
Racordul c.f. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucuresti, contribuie la:
- dezvoltarea si extinderea legaturilor transportului aerian cu alte moduri de transport prin interconectarea aeroportului cu intreaga retea de cale ferata a Romaniei si cu reteaua europeana de transport TEN-T, precum si conexiunea cu modurile de transport urban (metrou, tramvai, etc.).
- atragerea unui numar cat mai mare de calatori din localitatile limitrofe pe transportul feroviar, etc.
Linia de cale ferata dintre Aeroport International Henri Coanda Bucuresti si Gara de Nord va permite transportul pasagerilor din Bucuresti, precum si transportul catre alte orase din Romania.

Din aceeasi categorie

12 Apr 10:53 | Academia Romana: 10 principii de valorificare sustenabila a resurselor minerale
13 Noi 11:13 | SmartWrap a lansat Centrul Mobil de Testare a Stabilitatii Paletilor
10 Feb 13:38 | H Victoriei 139 - Best International Residential Renovation /Redevelopment
01 Iul 11:46 | Canicula e aici. Angajatorii trebuie sa asigure suficienta apa de baut la locul de munca
17 Mai 13:13 | INNOCONSTRUCT: Angajamentul firmelor si Guvernului pentru digitalizare
11 Mar 13:49 | Reprezentantii industriei au semnalat blocaje de transport marfa in portul Constanta
22 Iul 11:39 | RBL, in 10 ani: De la 4 antreprenori la o comunitate de 230 de lideri de business
29 Iun 11:43 | Financial Times: „Nordis Mamaia va fi cel mai mare hotel de leisure din Europa”
23 Iun 13:57 | AKZONOBEL lanseaza competitia Paint the Future, dedicata start-up-urilor
18 Iun 13:57 | Andreas Lier, CEO al BASF, nou presedinte la Camera de Comert Romano-Germana
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA