Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

Concrete & Design Solutions contribuie la transformarea infrastructurii aeroportuare

Compania Concrete & Design Solutions (CDS) contribuie la transformarea infrastructurii aeroportuare din Romania cu expertiza de inalta calitate in proiectare. Dupa inaugurarea cu succes a Terminalul Plecari Curse Externe al Aeroportului International "Traian Vuia" din Timisoara (Terminalul Schengen), la care a participat ca parte a asocierii Concelex Engineering - Concrete & Design Solutions - Metroul SA, CDS continua sa proiecteze infrastructura pentru marile aeroporturi ale Romaniei.
Terminalul de Pasageri al Aeroportului International Maramures este un proiect intrat deja in faza de executie, avand ca scop extinderea si modernizarea aeroportului. Cladirea este aproape finalizata, antreprenor fiind asocierea Concelex - Concelex Engineering - Concrete & Design Solutions. Noul terminal de pasageri va avea o capacitate de tranzit de 450 pasageri/ora si o suprafata totala desfasurata de 12.209 mp.
Printre dotari se afla si un sistem integrat de control de securitate al bagajelor de cala pe fluxul de plecari care contine 10 ghisee check-in si benzi transportoare, doua carusele plate cu placi suprapuse pentru zona Sosiri, patru porti de control acces manual, doua chioscuri automate de prelucrare a pasagerilor cu uz comun pentru toate companiile aeriene, doua ghisee check-in pentru self drop-off.
 
 
Valoarea investitiei este de 136 milioane de lei, inaugurarea terminalului fiind prevazuta in cursul acestui an.
In acelasi timp, CDS lucreaza si la Aeroportul Sud Bucuresti, un proiect ambitios care are ca scop final descongestionarea Aeroportului International "Henri Coanda", din Otopeni. Noul aeroport va avea o capacitate anuala de 11,5 milioane de pasageri si va include facilitati moderne si sustenabile, contribuind astfel la optimizarea transportului aerian in regiune, noteaza proiectantii. Alaturi de partenerii de la SETEC si UrbanScope, CDS a finalizat Studiul de oportunitate pentru noul aeroport in luna mai 2024, iar Studiul de prefezabilitate se afla in faza finala de elaborare. Potrivit estimarilor, pana la finalul acestui an vor fi disponibile si Studiul de fezabilitate si Planul Urbanistic Zonal. In octombrie 2025 este estimat debutul procedurilor de proiectare si executie, proiectul urmand a fi finalizat in termen de cel mult trei ani de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor. Noul aeroport va fi construit in imediata apropiere a localitatii Adunatii Copaceni (judetul Giurgiu), suprafata terminalului urmand a depasi 80.000 mp.

Din aceeasi categorie

15 Dec 06:41 | Virgil Profeanu, VEGO: Piata constructiilor nu se prabuseste, ci se reasaza
11 Dec 06:06 | Marius Soflete: Constructiile eficiente energetic, intre reglementare si realitate
09 Dec 06:00 | WSP anunta incasari de circa 3,5 miliarde USD in trimestrul al treilea din anul 2025
04 Dec 06:07 | Arh. Norana Petre: NZEB in Romania - lectii si provocari dupa 5 ani de implementare
04 Dec 06:00 | INS: Scadere de -10% a cifrei de afaceri din arhitectura, in primele 9 luni din 2025
03 Dec 06:05 | Dragos Arnautu: Cladirile pasive - intre entuziasm, mituri si schimbare de paradigma
02 Dec 06:45 | STUDIO AE: Standardul NZEB, integrat in arhitectura cu sens si responsabilitate
01 Dec 06:39 | CONCEPT STRUCTURE isi consolideaza pozitia pe piata cladirilor hoteliere si office
28 Noi 06:00 | INS: Scadere de -10,1% a cifrei de afaceri din arhitectura, in primele 8 luni din 2025
27 Noi 11:04 | Arh. Dorin Stefan a realizat conceptul Modulului de gazduire pe Via Transilvanica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA