Vineri, 31 Octombrie 2025
RO EN

Firmele reziliente reusesc in recesiune sa isi reduca costurile si sa creasca veniturile

Un fapt incontestabil este acela ca niciodata organizatiile nu sunt pe deplin pregatite pentru a face fata cu succes crizelor macroeconomice. Totusi, exista solutii prin aplicarea carora asemenea momente negative pot fi depasite cu pierderi acceptabile, cu atat mai mult cu cat nicio criza nu seamana cu alta. Cel mai important aspect intr-un asemenea scenariu este asigurarea unei „reziliente” suficient de mari, definite prin capacitatea de a asigura o profitabilitate peste medie a afacerii. Iminenta unei recesiuni este sustinuta de periodicitatea aproape perfecta a unor astfel de fenomene in ultima jumatate de secol, cand acestea s-au succedat la intervale de 8 – 10 ani. Faptul ca in prezent economia mondiala se afla deja de un deceniu in expansiune este asadar suficient pentru a pune sub semnul intrebarii durabilitatea acestui trend, mai ales pe termen scurt. Desigur, crizele economice se caracterizeaza prin doua si numai doua certitudini – si anume aceea ca vor avea loc, respectiv cea care stabileste ca nimeni nu stie cu exactitate cand se va intampla evenimentul respectiv. Exista companii care reusesc sa „navigheze” pe „ape nesigure” mai bine decat competitorii - de regula, cele care se pregatesc din timp pentru astfel de evenimente, in final reusind sa iasa consolidate si sa-si pastreze pentru lung timp avantajul competitiv castigat. O analiza comprehensibila a companiilor de mari dimensiuni care au atins performanta respectiva indica faptul ca, in mod invariabil, acestea s-au  situat in zona superioara a curbei flexibilitatii, care masoara valoarea totala a castigurilor returnate actionarilor (definita prin indicatorul TRS). Daca pentru majoritatea corporatiilor, acesta a fost nul sau negativ in timpul ultimei crize macroeconomice (2007 – 2011), indicele TRS a avut o valoare mediana de 20% in cadrul celor mai performante companii reziliente dintr-un grup de 1.000 de societati analizate. Evident, dupa finalizarea recesiunii, diferentele respective s-au accentuat, ajungand, actualmente, la peste 150%, fapt ce s-a reflectat inclusiv asupra performantei financiare globale a firmelor respective. Dincolo de capacitatea ridicata de revenire, companiile reziliente si-au demonstrat de-a lungul timpului calitatea de a genera venituri operationale consistente, fara intrerupere, indiferent de conditiile macroeconomice specifice unei perioade sau alteia. O explicatie a acestei abilitati de conservare a profitabilitatii rezida, cel mai probabil, in reducerea drastica a costurilor operationale in timpul crizelor, ceea ce le permite ca, in perioadele urmatoare, sa continue in ritmul impus – fapt ce impulsioneaza si mai mult castigurile. Ceea ce conteaza in situatia respectiva este, in esenta, abilitatea de a anticipa apropierea recesiunii si de a actiona rapid in directia reducerii costurilor. Aceasta le asigura, de asemenea, avantaje nete in procesele de cesiuni/achizitii. Afirmatia anterioara este demonstrata de faptul ca din totalul tranzactiilor efectuate de companiile reziliente in intervalul 2007 - 2011, 25% au vizat cesiuni (fata de numai 18% in cazul companiilor nereziliente), in vreme ce, in perioada de revenire, 96% din actiuni s-au focalizat pe achizitii.

Din aceeasi categorie

31 Oct 06:00 | McKinsey: Piata constructiilor modulare este fragmentata, insa va creste accelerat
31 Oct 06:00 | WDP isi consolideaza cresterea sustenabila prin investitii strategice in trimestrul trei
29 Oct 10:53 | REDPORT: Prevanzari si preinchirieri de peste 50 milioane euro in primele 10 luni
28 Oct 15:33 | CGA Home Consulting preia in exclusivitate vanzarile proiectului HORIZON CITY
28 Oct 10:14 | Ipotecare.ro: Romania si Bulgaria au cele mai ieftine credite ipotecare din regiune
23 Oct 09:43 | HERCESA va livra cea de-a 30.000-a locuinta in 2025, la aniversarea de 50 de ani
23 Oct 07:49 | Activ Property: Piata spatiilor industriale din Romania trece de 8 mil. mp in 2025
22 Oct 14:55 | REDPORT il numeste pe Sorin Ioan Blaga in functia de Chief Commercial Officer
22 Oct 12:46 | One United Properties: Vanzari rezidentiale de 137,7 mil. euro in primele 9 luni
22 Oct 12:25 | Investitiile in aparare, energie si resurse vor impulsiona piata industriala
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA