Joi, 20 Februarie 2025
RO EN

EPCM10: Angajament pentru calitatea serviciilor si dezvoltare strategica

EPCM10 - Engineering, Procurement and Construction Management - este o companie infiintata in 2018, beneficiind de o experienta de peste 15 ani in furnizarea de servicii de management de proiect in domeniile industrial, comercial, imobiliar, rezidential, infrastructuri si regenerabile, cu activitate in Romania, Polonia, Italia si Portugalia. Pentru proiectele de energie regenerabila, experienta echipei din Romania dateaza din 2009, de cand aceasta a oferit servicii de management de proiect pentru dezvoltarea de la zero a unui portofoliu de parcuri eoliene totalizand peste 700 MW putere instalata. Pana in 2015, EPCM10 a furnizat servicii de management de proiect pentru constructia a peste 260 MW de parcuri eoliene din Romania si 150 MW in alte tari, conectate cu succes la retea. In 2024, a demarat supervizarea constructiei a doua noi proiecte de ferme eoliene totalizand 190 MW putere instalata, urmand ca in 2025, portofoliul sa fie completat cu inca trei parcuri eoliene aflate inaintea fazei de constructie. Din 2021, ca raspuns la cresterea exponentiala a proiectelor de parcuri solare in Romania, echipa s-a implicat in mai multe proiecte care ofera servicii de consultanta si de management de proiect in faza greenfield (RTB), Technical Due Diligence, achizitii si supervizare a constructiei. 
Interviu cu Dana Boboc, Commercial and Marketing Manager, EPCM10.
 
- Ce impact estimati ca vor avea asupra activitatii companiei modificarile fiscale adoptate la inceputul anului?
- Deja avem o crestere de peste 13% a costurilor cu personalul incepand de anul acesta, cost pe care am decis sa-l acoperim astfel incat angajatii nostri sa aiba acelasi salariu net ca in 2024. Acelasi lucru l-am realizat si la inceputul anului precedent, cand Guvernul a schimbat initial legislatia in domeniul constructiilor. Bineinteles ca rata de profitabilitate va fi mai scazuta, pentru ca suntem angajati in multe proiecte aflate in diverse stadii de construire, insa in lucrarile noi va trebui sa reflectam aceste cresteri salariale. In acelasi timp, incercam sa ne optimizam procesele, sa investim in tehnologii care sa ne faciliteze munca si exploram noi oportunitati de business. Desi activitatea noastra nu va fi afectata pe termen scurt sau mediu, instabilitatea legislativa ramane o provocare pentru intreaga industrie a constructiilor, impunand adaptari constante.
 
 
- In ce proiecte sunteti implicati in acest moment si ce tipuri de servicii asigurati?
- Mai mult de 80% din cifra de afaceri o reprezinta serviciile de inginerie din zona energiei regenerabile, diferenta fiind constituita de proiecte industriale si rezidentiale. In acest moment, suntem consultanti de inginerie in peste 15 parcuri solare si ferme eoliene aflate in diverse stadii de constructie pe teritoriul Romaniei si ne mandrim ca am depasit 1,6 GW de proiecte deja finalizate sau in curs de finalizare, ceea ce pentru noi semnifica foarte mult. Practic, asta inseamna recunoasterea si aprecierea expertizei companiei EPCM10 de catre clientii si partenerii nostri. Printre acestia se numara cei mai importanti dezvoltatori la nivel mondial din industria regenerabila si avem o relatie de lunga durata, bazata pe respect mutual si apreciere a calitatii serviciilor prestate catre acestia. Momentan, nu avem niciun contract in derulare cu statul roman, dar nu excludem aceasta posibilitate, avand in vedere cererea pietei si amploarea proiectelor in infrastructura din ultima perioada.
 
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2024 si ce estimari aveti pentru 2025 si in perspectiva?
- EPCM10 a reusit in 2024 sa dubleze cifra de afaceri comparativ cu anul anterior, accelerand totodata procesul de extindere a echipei. Cresterea a fost sustinuta de numarul mare de proiecte demarate in sectorul energiei regenerabile. Pentru 2025, ne propunem o dezvoltare mai temperata, dar foarte sustinuta, cu accent pe recrutarea de ingineri calificati. Scopul nostru este sa consolidam echipa pentru a raspunde cerintelor tot mai complexe ale proiectelor pe care le gestionam si de a aduce valoare aditionala si expertiza relevanta din mai multe domenii, pentru diversificarea portofoliului de clienti caruia ne adresam.
 
 
- Cum vedeti evolutia activitatii din domeniul de proiectare si constructii la inceputul anului 2025 si cum credeti ca se va dezvolta acesta pe termen scurt si mediu?
- Industria de proiectare si constructii trece printr-o perioada de transformari, impulsionata de proiectele din domeniul energiei regenerabile aflate in derulare si de cererea din ce in ce mai mare pentru solutii sustenabile. In general, toate proiectele in desfasurare si planificate in Romania in infrastructuri, cai ferate, autostrazi, energie vor impinge si atrage investitii private. In 2025, ne asteptam ca tendintele de digitalizare, expansiunea AI si eficienta energetica sa aiba un rol important, insa exista factori la fel de importanti, cum ar fi volatilitatea economica, schimbarile in plan politic national, dar si global, care pot sa influenteze ritmul proiectelor si al investitiilor in energie si infrastructura. De aceea, suntem destul de rezervati in a face o prognoza pentru 2025 si anii urmatori.
 
 
- Cum considerati ca sunt preturile pentru serviciile de project management in raport cu realitatea pietei si volumul de lucru?
- Preturile serviciilor de project management reflecta in general complexitatea si dimensiunea proiectelor din piata, la care se adauga si un factor extrem de important - si anume salariile in continua crestere din acest sector. In cazul nostru, aceste servicii sunt solicitate mai ales pentru investitii majore, de peste 5 milioane de euro, unde calitatea supervizarii este esentiala pentru succesul unui proiect. Probabil ca in 2025, preturile vor creste proportional cu cerintele tehnice si ajustarile legislative, dar piata inca va ramane competitiva. Costurile serviciilor conexe, cum ar fi proiectarea si supervizarea, se vor majora in mod sustinut, insa eficienta si inovatia sigur vor compensa aceste ajustari.
 
 
- Ce planuri si obiective de dezvoltare aveti, la nivel de companie, pe termen scurt, mediu si lung?
- Pe termen scurt, ne concentram pe consolidarea relatiilor cu clientii nostri si pe mentinerea unui nivel ridicat de calitate a serviciilor oferite, prin implementarea si dezvoltarea sistemului integrat de management al calitatii. Ne propunem sa dezvoltam echipa, sa cream valoare umana si profesionala. Clientii trebuie sa simta ca nu vrem doar sa obtinem contracte sau proiecte, ci vrem sa fim implicati, sa fim parte din solutie si din echipa lor, sa ne asiguram ca totul merge bine si fara probleme, intotdeauna in deplina transparenta, vizand subiectul si propunand solutii. Pe termen mediu si lung, ne dorim diversificarea tipurilor de proiecte si extinderea portofoliului si in alte tari europene, catre domenii emergente precum stocarea energiei, hidrogen, operare si mentenanta (O&M). Ne dorim sa devenim un partener de incredere pentru cat mai multe proiecte de infrastructura sustenabila.

Din aceeasi categorie

20 Feb 11:55 | BREC: Preturile pentru noile locuinte cresc semnificativ in toate marile orase
20 Feb 11:14 | SVN: Rata medie a unui credit ipotecar a ajuns la 43% din salariul mediu national
20 Feb 10:47 | COLLIERS: Piata constructiilor a intrat in 2025 sub presiunea unor provocari majore
20 Feb 06:30 | Leviatan Group: Performante remarcabile in 2024, obiective ambitioase pentru 2025
19 Feb 17:29 | Stefan Kratochwill preia functia de CEO al grupului de constructii STRABAG SE
19 Feb 06:24 | HILS: "Orasul de 15 minute", un concept central in strategia de dezvoltare a grupului
18 Feb 12:36 | Mantor E2K vizeaza afaceri de 50 de milioane de euro, in urmatorii 5 ani
18 Feb 11:34 | Colliers: Retailul modern, in expansiune in 2025, sustinut de consum si investitii
18 Feb 06:27 | URBANIS: Exista premise obiective pentru o evolutie buna a pietei rezidentiale
14 Feb 17:38 | STRABAG: Portofoliul de comenzi a crescut la 25 miliarde euro in decembrie 2024
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA