Joi, 18 Decembrie 2025
RO EN

Deloitte: Firmele faciliteaza munca la distanta si intensifica digitalizarea in 2021

Noua din zece companii globale (87%) se concentreaza pe dezvoltarea facilitatilor necesare pentru munca la distanta, in timp ce 61% dintre organizatii mizeaza pe accelerarea agendei digitale, releva Deloitte Global Shared Services & Outsourcing Survey.
In contextul in care companiile cauta metode pentru a reduce si mai mult costurile si a-si creste productivitatea, aproximativ trei sferturi dintre respondenti (73%) intentioneaza sa implementeze un mod de lucru hibrid (doua-trei zile pe saptamana la birou) sau preponderent la distanta (14%), cu doar cateva zile pe luna la birou, si doar 9% planuiesc sa revina la prezenta zilnica la birou.
Totodata, pentru a asigura retentia angajatilor in centrele de servicii suport, respondentii sustin ca se concentreaza pe dezvoltarea culturii organizationale (77%), pe evidentierea oportunitatilor de bunastare si a schemelor de lucru flexibile (62%), precum si pe perspectivele de dezvoltare personala si oportunitatile de inovare (62%).
Conform studiului Deloitte, organizatiile performante, care au reusit sa atinga cu succes trei sau mai multe dintre obiectivele urmarite prin centrele suport, si-au stabilit mai multe activitati de transformare digitala ca prioritati: 72% dintre acestea au implementat tehnologia RPA (automatizarea proceselor robotizate), 55% detin sisteme ERP (enterprise resources planning) integrate care ajuta la planificarea resurselor companiei, in timp ce peste jumatate (53%) au adoptat solutii bazate pe tehnologia cloud.
In acelasi timp, procesul in sine si complexitatea tehnica reprezinta, pentru 43% dintre cei chestionati, cele mai mari provocari privind automatizarea.
La nivel global, datele studiului de specialitate arata ca India ramane destinatia preferata pentru infiintarea unor centre de servicii suport pentru cele mai multe domenii (bunuri de larg consum, energie, servicii financiare, telecomunicatii etc.), fiind urmata de SUA. Alte state care in care exista investitii in domeniul serviciilor globale de afaceri sunt Portugalia si Lituania.
In plus, cele mai multe organizatii sustin ca standardizarea si eficientizarea proceselor reprezinta principalul lor obiectiv strategic pentru investitiile in domeniul centrelor de servicii suport in 2021, iar 78% l-au atins. Pe locurile imediat urmatoare se afla reducerea costurilor (principala prioritate in 2019) si cresterea valorii afacerii, care raman beneficii imediate si concrete ale infiintarii unui centru de servicii suport.
Dintre organizatiile care au identificat reducerea costurilor ca obiectiv al acestor investitii, 88% si-au atins tinta, reiese din concluziile cercetarii.
Studiul Deloitte Global Shared Services & Outsourcing Survey a fost realizat pe un esantion de peste 600 de lideri de organizatii din aproximativ 45 de tari, inclusiv Romania, care detin centre de servicii suport in aproape 75 de tari.
Deloitte furnizeaza la nivel global servicii de audit, consultanta, servicii juridice, consultanta financiara si managementul riscului, servicii de consultanta fiscala si alte servicii adiacente catre clienti din sectorul public si privat provenind din industrii variate.

Din aceeasi categorie

08 Dec 11:23 | Wolf Theiss: Noul cadru juridic aplicabil tranzactiilor imobiliare rezidentiale
03 Dec 12:37 | VENEVO: Creditarea greoaie impinge IMM-urile catre solutii alternative de finantare
27 Noi 11:39 | Statul este perceput ca principalul inhibitor al initiativei private in Romania
26 Noi 11:23 | Firmele cer eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri: afecteaza investitiile
25 Noi 10:04 | INSOLVENTA are scopul de a gasi solutii de plata, prin reorganizare sau prin lichidare
21 Noi 13:34 | Business Reloaded 2008-2024: Stagnarea, cea mai mare problema pentru companii
20 Noi 16:38 | Termene.ro: Mediul de afaceri si-a triplat rulajul in perioada 2008-2024
17 Noi 15:49 | MAZARS: 70% din datele vitale ale unui business se afla in procesul de payroll
17 Noi 14:16 | Drepturi si obligatii noi generate de sistarea contractelor de antrepriza de lucrari
17 Noi 10:00 | Acordul comercial dintre SUA si China: armistitiu tactic, nu schimbare strategica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA