
"Comertul dintre Germania si Romania se mentine si in 2024 la un nivel ridicat. In ciuda provocarilor economice globale, Romania a reusit sa isi afirme pozitia printre cei mai importanti 20 de parteneri comerciali ai Germaniei, ceea ce subliniaza importanta relatiilor economice bilaterale. Totusi, in comparatie cu anul precedent cresterea a fost moderata, fapt care se explica prin actuala situatie economica dificila din Germania si din Uniunea Europeana. Impulsuri de crestere solida pot fi inca generate, daca ne concentram pe cresterea competitivitatii. Pentru aceasta este nevoie de costuri mai mici la energie, de reducerea procedurilor birocratice pentru companii, de un mediu mai bun pentru inovatii, care implica si dezvoltarea competentelor corespunzatoare si intensificarea pietei unice europene, respectiv reducerea barierelor existente”, a explicat Sebastian Metz, directorul general al AHK Romania.
Referitor la cresterea competitivitatii in Romania, el a spus ca „AHK Romania saluta continuarea investitiilor in infrastructura economica a Romaniei, dar solicita in acelasi timp cresterea cheltuielilor pentru educatie si cercetare cel putin la nivelul mediei europene”. Sebastian Metz a mentionat ca Europa trebuie sa se concentreze in continuare sa incheie cat mai repede acorduri comerciale internationale cu alte regiuni ale lumii, pentru a echilibra potentiala deteriorare a relatiilor cu partenerii traditionali. „Diversificarea parteneriatelor comerciale este o strategie importanta pentru a reduce dependentele si implicit riscurile. Guvernul Romaniei poate depune eforturi in acest sens si la nivel european”, a adaugat Metz.