Miercuri, 30 Aprilie 2025
RO EN

PNL: Reconstructia Ucrainei se va face in principal prin Polonia si Romania

Romania are sansa sa fie principala zona din care sa porneasca efortul mondial de reconstruire a perimetrelor devastate de razboi in Ucraina, a declarat presedintele Comisiei Nationale de Transport a PNL, Alin Nica.
"Reconstructia Ucrainei (...) se va face in principal pe doua cai importante si majore: prin Polonia si Romania. De aceea, Romania, dezvoltandu-si infrastructura de transport si interconectand aceasta infrastructura pe cale rutiera si feroviara cu Republica Moldova si cu Ucraina, are sansa sa fie principala zona din care sa porneasca acest efort mondial de reconstruire a zonelor devastate de razboi. Si ce inseamna acest lucru in mod concret pentru Romania? Inseamna sansa la dezvoltare, in special a zonei Moldovei, care, odata conectata macar in urmatorii 4 ani printr-o infrastructura feroviara serioasa, de viteza rezonabila, are sansa sa atraga acei investitori care pot sa genereze investitii noi in zona Moldovei, pentru ca apoi acestea sa fie folosite pentru reconstructia Ucrainei", a spus Alin Nica, marti, la dezbaterea "Infrastructura si mobilitatea in regiunea Bucuresti-Ilfov. Interconectarea Bucurestiului cu infrastructura rutiera nationala".
Alin Nica a punctat ca Romania are sansa unica de a face din portul Constanta unul principal in regiune.
In alta ordine de idei, el a mentionat ca programul investitional 2021-2030 cuprinde proiecte majore de infrastructura rutiera si feroviara, iar pentru a fi dus la bun sfarsit este nevoie de finantare de 70 de miliarde de euro in urmatorii 10 ani, ca sa se fixeze nucleul infrastructurii majore, iar ulterior in jurul acestuia sa fie brodate elementele secundare. "Ne propunem sa alocam minim 2% din PIB in urmatorii 10 ani pentru infrastructura de transport", a mai spus Alin Nica.
Potrivit acestuia, un alt aspect strategic este de a avea realizata infrastructura de transport, astfel incat din orice punct al tarii un conducator auto sa nu aiba nevoie de mai mult de o ora pentru a ajunge la un drum de mare viteza, fie autostrada, fie drum expres.
"O chestiune strategica pe care ne-am propus-o este ca din orice punct din tara sa ai nevoie de maxim doua ore sa ajungi la un aeroport. Dezvoltarea zonei cargo la aeroporturi si a zonelor acestea de transport intermodal cred ca va face din Romania o zona in care sa fie ieftin sa investesti", a adaugat Alin Nica. Pentru informatii suplimentare, click aici!

Din aceeasi categorie

16 Apr 10:55 | UPT: La nivel de tara, proiectele finantate prin PNRR au inceput cu multe intarzieri
15 Apr 10:28 | Boston Consulting: Tarifele comerciale ale SUA redeseneaza rutele comerciale globale
15 Apr 10:31 | Curtea de Conturi: Recomandari de eficientizare a programelor de investitii MDLPA
14 Apr 14:24 | AFM sustine constructia a 26 de fabrici de reciclare cu fonduri de 675 milioane lei
14 Apr 14:36 | AMR: Situatie critica la proiectele PNRR - nu se pot prelungi dupa iunie 2026
08 Apr 12:08 | Romania are un rol de hub regional in viitorul proces de reconstructie din Ucraina
08 Apr 10:11 | Ministerul Finantelor sustine investitiile prin imprumuturi catre autoritatile locale
07 Apr 10:45 | COFACE: Tarife "reciproce" din partea SUA - este declarat razboi comercial
04 Apr 11:52 | RoEM: Noile tarife vamale SUA pot avea un impact major asupra economiei Romaniei
04 Apr 10:34 | MMAP: Romania trebuie sa reduca la jumatate valorile poluantilor din aer, in 5 ani
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA