Luni, 22 Septembrie 2025
RO EN

PNL: Reconstructia Ucrainei se va face in principal prin Polonia si Romania

Romania are sansa sa fie principala zona din care sa porneasca efortul mondial de reconstruire a perimetrelor devastate de razboi in Ucraina, a declarat presedintele Comisiei Nationale de Transport a PNL, Alin Nica.
"Reconstructia Ucrainei (...) se va face in principal pe doua cai importante si majore: prin Polonia si Romania. De aceea, Romania, dezvoltandu-si infrastructura de transport si interconectand aceasta infrastructura pe cale rutiera si feroviara cu Republica Moldova si cu Ucraina, are sansa sa fie principala zona din care sa porneasca acest efort mondial de reconstruire a zonelor devastate de razboi. Si ce inseamna acest lucru in mod concret pentru Romania? Inseamna sansa la dezvoltare, in special a zonei Moldovei, care, odata conectata macar in urmatorii 4 ani printr-o infrastructura feroviara serioasa, de viteza rezonabila, are sansa sa atraga acei investitori care pot sa genereze investitii noi in zona Moldovei, pentru ca apoi acestea sa fie folosite pentru reconstructia Ucrainei", a spus Alin Nica, marti, la dezbaterea "Infrastructura si mobilitatea in regiunea Bucuresti-Ilfov. Interconectarea Bucurestiului cu infrastructura rutiera nationala".
Alin Nica a punctat ca Romania are sansa unica de a face din portul Constanta unul principal in regiune.
In alta ordine de idei, el a mentionat ca programul investitional 2021-2030 cuprinde proiecte majore de infrastructura rutiera si feroviara, iar pentru a fi dus la bun sfarsit este nevoie de finantare de 70 de miliarde de euro in urmatorii 10 ani, ca sa se fixeze nucleul infrastructurii majore, iar ulterior in jurul acestuia sa fie brodate elementele secundare. "Ne propunem sa alocam minim 2% din PIB in urmatorii 10 ani pentru infrastructura de transport", a mai spus Alin Nica.
Potrivit acestuia, un alt aspect strategic este de a avea realizata infrastructura de transport, astfel incat din orice punct al tarii un conducator auto sa nu aiba nevoie de mai mult de o ora pentru a ajunge la un drum de mare viteza, fie autostrada, fie drum expres.
"O chestiune strategica pe care ne-am propus-o este ca din orice punct din tara sa ai nevoie de maxim doua ore sa ajungi la un aeroport. Dezvoltarea zonei cargo la aeroporturi si a zonelor acestea de transport intermodal cred ca va face din Romania o zona in care sa fie ieftin sa investesti", a adaugat Alin Nica. Pentru informatii suplimentare, click aici!

Din aceeasi categorie

12 Sep 14:53 | INS: Peste 24.600 de locuinte au fost finalizate in primul semestru al acestui an
10 Sep 10:38 | Dragos Paslaru: Vom depasi nivelul de 20 miliarde euro proiecte finantate prin PNRR
04 Sep 07:54 | ADR-BI: Fonduri europene pentru educatie, infrastructura si mobilitate urbana
29 Aug 11:03 | INS: Crestere de 4,4% a numarului de autorizatii de construire emise, la 7 luni
28 Aug 13:32 | INS: Relativa stabilitate a activitatii din constructii, pana la finalul lunii octombrie
28 Aug 07:31 | ADR NORD-VEST: Portofoliu de peste 2,2 miliarde euro in fonduri europene
27 Aug 07:51 | ADR Sud-Muntenia: Proiecte de 1,85 miliarde euro, in perioada 2021-2027
26 Aug 07:38 | ADR NORD-EST: Fonduri de 1,75 miliarde euro pentru dezvoltarea regiunii
25 Aug 07:57 | ADR Centru: Buget de peste doua miliarde euro pentru investitii in sase judete
21 Aug 10:33 | INS: Crestere bruta de 5,9% a volumului lucrarilor de constructii, in semestrul I
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA