 
	MILCA SRL (MCA GRUP)
	Adresa: 
		Sos. Oltenitei nr. 223		, Popeşti-Leordeni		, Ilfov		
	Telefon:
				, 021/457.00.05		, 021/457.00.03
	E-mail: 
	Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
	Web site: 
	
	www.mcagrup.ro	
	Domenii: 
	
	Fereastre de mansarda, rulouri si sisteme de umbrire, Usi de garaj, industriale si automate	
Descriere
Usi sectionale rezidentiale si industriale; tehnica de incarcare; usi antifoc si multifunctionale; automatizari pentru porti; rulouri exterioare. Proiectare, productie, instalare si service.
	Prezentare
MCA GRUP: Dezvoltare accelerata a livrarilor pe plan international

  Producatorul de usi de garaj MCA Grup, care deruleaza contracte anuale  de peste 32 milioane de lei, a raportat, in anul precedent, mentinerea  cifrei de afaceri la nivelul exercitiului financiar anterior. In opinia  conducerii companiei, aceasta evolutie a fost sustinuta de implementarea  noii strategii ce vizeaza orientarea preponderenta spre pietele  externe. Astfel, este posibil ca, in intervalul urmator, ponderea  exporturilor in totalul productiei sa ajunga la nivelul de 30%. In ceea  ce priveste estimarile pentru exercitiul financiar in curs, echipa  manageriala a MCA este optimista, mizand pe o sporire de 10% in raport  cu anul anterior. In ansamblul sau, piata insa va inregistra, in  continuare, corectii negative, expertii companiei estimand ca blocajul  financiar si deficientele de finantare a activitatii de constructii vor  duce la o selectie dura a firmelor care activeaza in acest domeniu,  inclusiv pe segmentul sistemelor de umbrire si cel al usilor de garaj.  
 Ciprian Oprea, director general al MCA GRUP :
 Ciprian Oprea, director general al MCA GRUP :
						
						
				
			
	
	
	
							
			
			
 
        
     Ciprian Oprea, director general al MCA GRUP :
 Ciprian Oprea, director general al MCA GRUP :
„Orientarea spre  export si ofertarea unor produse performante la preturi competitive  reprezinta singurele metode prin care se poate asigura o dezvoltare  sustenabila a companiei noastre. Chiar daca demersul este dificil,  intampinand o competitie acerba in statele europene, nu abandonam ideea  de abordare a pietei respective si de asigurare a unei cote  semnificative in cifra de afaceri. O asemenea optiune este cu atat mai  justificata cu cat cererea autohtona se redreseaza destul de greu, fiind  orientata mai mult spre gama economica. Obiectivul nostru major ramane  acela de stabilizare a afacerii, lucru posibil doar prin consolidarea  pozitiilor pe care le detinem pe plan international, fara a neglija insa  cererea locala”.
				 Orientarea spre export constituie o prioritate 
											Referindu-se la  activitatea specifica, Ciprian Oprea, director general al companiei, a  afirmat ca „MCA a reusit, chiar si in conditiile nefavorabile generate  de criza economica, sa-si conserve cota detinuta pe segmentul rulourilor  la nivelul de 15%, in vreme ce in sectorul usilor de garaj ne situam in  continuare pe pozitia de lider in randul producatorilor locali, cu o  cota de piata de aproximativ 32%. Pentru a ne atinge tintele propuse,  este necesara orientarea spre realizarea de livrari mai mari in state  din Europa de Vest (in special Belgia, Franta si Italia), precum si in  regiunile limitrofe, cum ar fi, de exemplu, Bulgaria, Republica Moldova  si Serbia. Evident, nu intentionam sa neglijam nici clientii din  Romania, avand planificate investitii importante pentru sustinerea  activitatii din regiune. Actualmente detinem o retea de distributie  formata din peste 1.000 de parteneri si estimam ca sistemul actual de  comercializare se va extinde in continuare”.  
Cota semnificativa pe segmentul usilor industriale
Cota semnificativa pe segmentul usilor industriale
Conform celor mai  recente date disponibile, piata locala a usilor de garaj a consemnat o  contractie de 10% in anul 2012, regresul respectiv aflandu-se in  corelatie cu numarul de autorizatii de construire eliberate in 2011,  care a scazut intr-un ritm similar. De asemenea, un impact negativ  asupra segmentului respectiv a fost exercitat de stoparea lucrarilor la o  serie de proiecte industriale de mare anvergura, pe fondul  instabilitatii politico-economice. In conditiile date, specialistii MCA  estimeaza ca numarul de usi sectionale livrate in anul precedent a  insumat maximum 14.500 de unitati, valoarea aproximativa a acestora  situandu-se la 10 milioane de euro. De asemenea, pentru anul in curs  este de asteptat ca tendinta descendenta sa se mentina, fenomenul fiind  accelerat de un trend de triere a firmelor active din domeniu. „Este  firesc sa asistam la un asemenea curs al evenimentelor, mai ales daca  luam in considerare faptul ca activam pe o piata subdimensionata si  insuficient dezvoltata in raport cu zonele din vestul Europei, iar  intensitatea concurentei este foarte mare. Astfel, este previzibil ca  vanzarile din domeniu sa inregistreze, in acest an, o diminuare cuprinsa  intre 10% si 20%. In ceea ce ne priveste, speram sa obtinem performante  mai ridicate in partea a doua a lui 2013, compensand scaderile din  semestrul intai, cand comenzile au regresat pe plan national. Optimismul  este justificat de faptul ca, in mod uzual, 70% din livrarile de  produse specifice se realizeaza in lunile de toamna si, in plus, mizam  pe aportul exporturilor. O situatie mai buna consemnam in sectorul  usilor industriale, unde detinem o cota de piata de 40%. Succesul se  datoreaza, in mare parte, diversitatii gamei comercializate si  complexitatii serviciilor asigurate partenerilor. Aceasta a determinat  ca, in anul precedent, dintr-un total de 4.000 de unitati instalate in  Romania, 1.500 de usi sa fie furnizate de compania noastra”, a mai  subliniat oficialul MCA.  
Extindere a portofoliului de dispozitive pentru protectie solara
	
	
		
			
				  			
		
	
			Extindere a portofoliului de dispozitive pentru protectie solara
In sectorul sistemelor  de umbrire (in care MCA comercializeaza “termostoruri”, marca  inregistrata a companiei pentru rulourile exterioare fabricate),  produsele din aceasta categorie consemneaza o cerere tot mai mare, avand  in vedere avantajele pe care le presupune utilizarea lor in raport cu  alternativa sistemelor de conditionare a aerului. „Faptul ca solutiile  respective pot fi operationale inclusiv in sezonul rece, contribuind cu  aproximativ 10% la economia de energie le recomanda instalatiilor HVAC,  acestea din urma avand inclusiv efecte nocive asupra sanatatii  utilizatorilor. Si pe acest segment accesam cu succes pietele externe,  diferenta principala dintre utilizatorii locali si cei vest-europeni  fiind constituita de gradul superior de dotare tehnica a produselor  destinate exportului, prevazute in majoritatea lor covarsitoare cu  dispozitive electrice de actionare. Din pacate, in Romania doar 30% din  cerere se orienteaza spre acest tip de produs. In ceea ce priveste  structura vanzarilor, 50% sunt modele suprapuse (complet integrate in  tamplaria termoizolanta), din care 57% reprezinta ponderea exportului.  In ceea ce priveste solutiile aplicate (de tip Outbox), majoritatea  covarsitoare se livreaza in Romania. La nivelul semestrului intai din  2013, compania noastra a comercializat peste 5.000 de rulouri  exterioare, din care 25% au fost vandute unor beneficiari de peste  hotare. Principala problema pe care o avem de solutionat in acest  domeniu este constituita de orientarea cererii locale spre sortimentele  economice. Cu toate acestea, recent am luat decizia de a extinde  portofoliul de produse, prin adaugarea a trei sortimente noi din  domeniul tehnicii parasolare (copertine, pergole si umbrare), testate  pentru rezistenta la vant si apa pluviala in conformitate cu normele  existente la nivelul Uniunii Europene. Prin aceasta actiune, ne propunem  sa obtinem o majorare a cifrei de afaceri cu aproximativ 0,5 milioane  de euro in 2014”, a precizat managerul societatii.  
Solutii tehnice de inalta performanta
Solutii tehnice de inalta performanta
Cel mai popular sistem  pe segmentul usilor de garaj MCA este constituit de modelul Optima.  Aceste produse sunt disponibile la dimensiuni personalizate (latime  maxima de 5.000 mm si inaltime de cel mult 3.000 mm), fiind dotate cu  arcuri de torsiune ce pot fi instalate atat pe grinda, cat si in spatele  sinelor de glisare. Usile sunt garantate pentru 25.000 de cicluri de  functionare, calculele indicand o durata de exploatare de peste 20 de  ani. Din gama de rulouri exterioare, modelele suprapuse (instalate odata  cu tamplaria) sunt livrate in variantele Unibox si Unibox Plus.  Sistemul din prima categorie are capacul de vizitare instalat in partea  din spate, motiv pentru care tencuiala poate fi aplicata doar la  exterior (spre deosebire de celalalt model, cu deschiderea cutiei  prevazuta in zona inferioara si care nu implica restrictii de finisaj).  Principalele beneficii ale utilizarii acestor dispozitive de umbrire  sunt constituite de: posibilitatea dozarii precise a luminii naturale;  mentinerea constanta a temperaturii (previne incalzirea excesiva in  sezonul estival si pierderile de caldura iarna); asigurarea protectiei  fonice si unui grad ridicat de obscuritate; protectia intimitatii  beneficiarilor; garantarea unui nivel optim de siguranta si rezistenta  antiefractie. Rulourile pot fi dotate cu plasa impotriva insectelor, ce  este introdusa direct in cadrul casetei. Controlul se realizeaza manual  (cu panglica, snur ori manivela) sau electric (prin intermediul unui  sistem de comanda la distanta).  
***
Compania care controleaza brandul MCA, Milca SRL, a fost infiintata in urma cu 15 ani. MCA Grup a devenit, in timp, cel mai important producator local de usi sectionale si rulouri. Grupul de firme MCA reuneste 120 de angajati si pune la dispozitia partenerilor o gama extinsa de servicii de montaj, consultanta tehnica si intretinere. MCA dispune de un sediu de 5.000 mp in apropierea Capitalei, ce include spatiile de productie si centrul administrativ. Pe plan local, o parte importanta a procesului de promovare presupune stabilirea unor parteneriate cu birourile de arhitectura si companiile specializate in antreprenoriat de constructii, in vederea popularizarii produselor specifice in randul expertilor. MCA GRUP: Orientation towards international markets 
 The garage door  manufacturer MCA Grup, which has contracts with a value over 32 million  lei, reported in the previous year a similar turnover compared to 2011.  This development was supported by the implementation of a new strategy  oriented towards foreign markets. According to current estimations, it  is possible that within next years the export weight of the total  production to reach 30%. For 2013, MCA management is optimistic,  assessing an increase of about 10%. The overall market will record  further negative corrections, while the financial blockage and  weaknesses of the construction field will cause a tough selection of  companies, including the ones activating on shading systems and garage  doors segments. Referring to the specific activity, Ciprian Oprea, MCA  general manager, said that the company succeeded, in spite of the  adverse conditions caused by the economic crisis, to preserve the market  share at 15% on the shading systems sector, while on the garage doors  segment the specific quota is 32% (MCA being the leader among local  producers). In order to achieve the current targets, it will be  necessary to provide a greater supply to Western European countries  (especially Belgium, France and Italy) and in adjacent regions of  Romania such as Bulgaria, Moldavia and Serbia. Nonetheless, the local  customers will not be neglected. According to the latest data available,  the local market for garage doors recorded a contraction of 10% in  2012, the decline being in correlation with the number of building  permits issued in 2011, which decreased at a similar pace. Furthermore, a  negative impact on the segment has been exercised by the stopping of  works on a number of large industrial projects, due to the political and  economic instability. Under these conditions, the experts estimate that  the number of MCA sectional doors which will be delivered during this  year will sum up more than 14,500 units, and their approximate value  will be around 10 million EUR. Furthermore, it is expected that the  market will maintain the downward trend for this year as well. 
	(articol aparut in Fereastra, editia octombrie 2013)



