 
	SKS STAKUSIT RO
Descriere
Ofera sisteme si accesorii pentru rulouri, obloane si plase antiinsecte.
Prezentare
 SKS STAKUSIT RO: Evolutie diferentiata a cererii de rulouri
   SKS STAKUSIT RO: Evolutie diferentiata a cererii de rulouri   
In cadrul strategiei pentru dezvoltare a companiei SKS Stakusit Ro (din Brasov) sunt incluse, anul acesta, obiective precum mutarea activitatii intr-un nou spatiu de productie (investitie in valoare de aproximativ un milion de lei) si sprijinirea parteneriatelor existente. Pe termen lung, conducerea companiei si-a propus mentinerea cotei de piata, avand in vedere ca perspectivele actuale nu sunt optimiste.
-  In primul semestru din 2011, bransa fabricantilor de accesorii s-a  inscris pe un trend descendent. Motivele acestui regres au fost  constituite de continuarea crizei economice in sectorul de constructii.  De asemenea, in acest moment, se remarca o lipsa a proiectelor  rezidentiale datorata lichiditatilor insuficiente ale persoanelor fizice  (principala categorie de clienti pentru sistemele din categoria  tehnicii de umbrire) si masurilor de creditare deficitare ale bancilor,  care prefera sa acorde imprumuturi statului. Pe segmentul lucrarilor  finantate din fonduri publice, situatia este nefavorabila, chiar daca  exista incercari de redresare timide din partea autoritatilor (cum ar  programul «Prima casa»). Cele mai multe lucrari s-au efectuat in  domeniul industrial, unde antreprenorii prefera sa colaboreze de la  inceput cu partenerii lor traditionali. Intrucat semnalele de redresare  intarzie sa apara, consideram ca aceasta tendinta se va perpetua si in  2012. Din informatiile pe care le detinem, piata cu cea mai buna  dezvoltare din Europa de Est este cea din Polonia. In statul respectiv  se remarca activitati intense de productie in domeniul tamplariei  termoizolante, stimulate de adaptarea unor politici avantajoase de  preturi si accesarea cu succes a altor piete europene, precum cele din  Franta sau Germania.   
 - Ce masuri ati adoptat pentru a face fata actualei conjuncturii nefavorabile? 
-  Conditiile dificile de piata ne-au determinat sa ne consolidam  relatiile cu furnizorii si beneficiarii pe care am reusit sa-i pastram  cu succes. De asemenea, firmele furnizoare cu care colaboram ne-au  sprijinit in demersul de a scadea preturile la produsele comercializate  cu aproximativ 4% in 2011. In acelasi timp, principala masura pe care am  adoptat-o pentru conservarea activitatii a fost reprezentata de  reducerea cheltuielilor.  
 - Cum se prezinta structura cererii? 
-  In ceea ce priveste structura actuala a cererii, am remarcat faptul ca,  fata de perioada anterioara, beneficiarii de obloane, rulouri, jaluzele  etc. solicita preponderent sortimente de calitate, la preturi reduse.  De asemenea, in ceea ce priveste nuantele preferate, furnizorii nostri  din Germania au declarat ca utilizatorii din Romania au descoperit  avantajele folosirii produselor finisate cu diverse culori. Astfel, tara  noastra este, in acest moment, principalul importator de profile  infoliate. Zonele in care am efectuat cele mai multe vanzari, in ultimul  timp au fost reprezentate de Banat si Oltenia, fiind comandate  preponderent modele din gama rulourilor suprapuse, categorie ce  reprezinta, de altfel, aproximativ 80% din totalul livrarilor. 
 - Prezentati evolutia financiara a firmei. 
-  Previziunile noastre din punct de vedere financiar in 2011, bazate pe  evolutia optima dintre primele sase luni a.c., indica o majorare a  cifrei de afaceri fata de nivelul consemnat in 2010. Din cate am  observat, exista cateva semnale de revigorare a pietei, care, coroborate  cu atentionarile negative la nivel intern/extern, ne determina sa  preconizam pentru intervalul urmator atingerea unei cote de crestere  situate la aproximativ 7%.  
(articol aparut in Fereastra, editia septembrie/octombrie 2011 )



