Marți, 29 Iulie 2025
RO EN

TRENDURI pe termen scurt pentru industria prelucratoare

Intr-o perioada in care se aduce tot mai des in discutie problematica digitalizarii, fabricantii activi in diverse domenii industriale se vad nevoiti se a aloca fonduri importante pentru derularea unor strategii coerente de implementare a principiilor Internet of Things (IoT). Pentru multi producatori nefamiliarizati inca suficient cu practicile IT, aceasta noua conjunctura aduce cu sine o serie de incertitudini majore. De exemplu, pozitia unui fabricant de echipamente de constructii de mare gabarit a fost intotdeauna dificila, dar de multe ori firmele de mare anvergura au reusit sa depaseasca obstacolele inerente gratie dimensiunilor lor si, implicit, puterii financiare deosebite. Avantajul competitiv dat de detinerea in proprietate a mai multor linii de fabricatie care sa permita realizarea simultana a unor multiple operatiuni a permis companiilor din categoria mentionata anterior sa obtina o profitabilitate consistenta, chiar si in conditii economice vitrege, specifice recesiunii. Din pacate, asemenea strategii nu functioneaza la nesfarsit, chiar si clientii care pareau definitiv „prizonieri” ai unei anumite oferte reusind sa „evadeze” la momentul potrivit. In prezent, cererea este orientata spre eficienta, grad maxim de transparenta in ceea ce priveste operatiunile de productie, implementarea de tehnologii inovatoare, digitalizare etc. Cine nu reuseste sa ofere astfel de conditii risca o depreciere masiva si accelerata a portofoliului de parteneri. La fel de important este de mentionat faptul ca avantajele intrinseci ale unor organizatii de mari dimensiuni si cu o activitate diversificata - cum ar fi, de exemplu, posibilitatea asigurarii unor costuri mai mici sau implementarea unor programe sofisticate de recrutare a personalului - se atenueaza vizibil, pe masura ce eficienta utilizarii resurselor creste, iar piata asigura conditii favorabile de finantare pentru o masa mai mare de solicitanti. De asemenea, in acelasi sens actioneaza sporirea transparentei informationale in ceea ce priveste piata muncii, creandu-se astfel oportunitati de angajare pentru lucratorii inalt calificati intr-un spectru mult mai larg de cerere corporatista (nefiind vorba, in mod exclusiv, de marile concernuri internationale, ce reuseau, pana recent, sa coaguleze cele mai bune resurse din acest punct de vedere). Dupa cum se observa fara niciun efort, noile concepte digitale, printre care si Industry 4.0, asigura o echilibrare masiva a pietei, o resetare a acesteia cu alte cuvinte, pe principii de eficienta, cea mai buna „monetizare” a oportunatii respective fiind rezervata acelor companii care vor dovedi o mai buna flexibilitate si care se vor decide rapid sa-si modifice radical paradigma manageriala.
 

Din aceeasi categorie

14 Iul 07:34 | DOKA isi consolideaza pozitia si pregateste extinderea pe termen lung in Romania
10 Iul 07:00 | BAU Industrie: Utilizarea utilajelor de constructii este constanta, in pofida razboiului
02 Iul 07:16 | NORELEM: Locatie noua in Romania - "Mai aproape de parteneri si specialisti"
01 Iul 07:00 | EINHELL: Gama de solutii profesionale dedicate va fi extinsa puternic in acest an
30 Iun 07:00 | HILTI: Vanzarile au crescut in monede locale in primele patru luni ale anului 2025
17 Iun 07:00 | MP IFMA: Cererea de ascensoare pentru cladiri noi va stagna in acest an
16 Iun 10:38 | Caterpillar aduce un nou concept de comunicare intre operatori, masini si antreprenor
13 Iun 07:00 | UNACEA se concentreaza pe inovare si durabilitate in sectorul echipamentelor
12 Iun 16:39 | Bergerat Monnoyeur sarbatoreste 100 de ani de Caterpillar la Zilele Portilor Deschise
11 Iun 11:31 | Husqvarna deschide un nou Concept Store in Cluj, investitie de peste 1 milion de euro
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA