
Interviu cu George Joitoiu (37 de ani), Sales Manager Construction Division la Rawlplug Romania, manager cu o experienta profesionala de 12 ani in domeniul constructiilor.
- Cum a evoluat in ultimul an piata pe care activati? Realizati o scurta analiza a acesteia din punct de vedere al numarului de competitori si problemelor curente cu care se confrunta la momentul actual.
- Sectorul local al sistemelor de fixare pentru constructii se afla intr-o continua schimbare, in special datorita adaptarii clientilor nostri la noile nevoi ale pietei. Costul ridicat al materialelor si accesul limitat in zona creditarii, in cazul proiectelor mai mici, executate in regie proprie, au adus dupa ele o scadere majora in ceea ce priveste dezvoltarea de unitati rezidentiale noi. De asemenea, domeniul renovarilor a fost, la randul sau, afectat, zona de bricolaj (DIY) fiind astfel influentata negativ intr-o maniera directa. In acest context deosebit de complex, o parte dintre clientii nostri, in special cei implicati in realizarea de proiecte rezidentiale, au fost nevoiti sa isi orienteze activitatea catre lucrari publice. Din fericire, compania noastra este pregatita sa ofere solutii perfect adaptate noilor solicitari.
- La ce nivel s-a situat cifra de afaceri in 2022 si in prima jumatate a anului in curs si cum a evoluat aceasta in raport cu perioadele de referinta corespunzatoare? Ce prognoze aveti pentru intregul exercitiu financiar in curs?
- Produsele Rawlplug sunt vandute in piata locala prin doua canale principale de vanzare: cel orientat catre constructori (sau business-to-business), respectiv cel care se adreseaza zonei de retail si de bricolaj. Anul trecut am reusit sa generam o crestere considerabila a incasarilor fata de precedentele 12 luni, mai exact avansul plasandu-se la 40%. Desi piata de retail se pozitioneaza pe un trend descendent din punct de vedere al vanzarilor, fiind influentata destul de puternic de un comportament diferit al consumatorilor care au o cerere mai scazuta la raft, Rawlplug a reusit sa inregistreze o crestere cumulata de 8% la nivelul tuturor diviziilor companiei in primele sase luni ale acestui an. Pe termen scurt, suntem optimisti si ne propunem sa incheiem exercitiul financiar in curs cu un progres valoric de 12% fata de suma raportata in 2022.
- Oferiti detalii despre cele mai recente investitii. Ati derulat operatiuni specifice de marketing in ultimul timp?
- Perioada actuala este caracterizata de schimbari majore pentru compania noastra. In primul semestru, am desfasurat o campanie de rebranding a firmei, concretizata prin tranzitia de la titulatura Baltic Invest CEE la Rawlplug Romania. Aceasta miscare confirma stransa legatura dintre grupul Rawlplug si reprezentanta locala. Actiunea respectiva a fost urmata de mutarea in noul sediu din VGP Bucharest North (situat pe Soseaua de Centura, in localitatea Stefanestii de Jos). Acolo avem posibilitatea sa punem la dispozitia clientilor un depozit de ultima generatie, dezvoltat pe o suprafata de peste 4.000 mp. Centrul logistic este dotat cu sistem digital tip WMS (Warehouse Management System), integrat cu solutia curenta de gestiune de tip ERP si cea de management al clientilor CRM. In noul amplasament a fost integrata si zona de birouri, ce beneficiaza de un design ultramodern si asigura un mediu confortabil si prietenos de lucru, in conformitate cu principiile "employee wellbeing", avand o arie de peste 500 mp. La inceputul lunii septembrie a.c. inauguram academia de training "Rawlplug Academy", in cadrul careia punem la dispozitia clientilor si partenerilor o facilitate prin care acestia se pot pune la curent cu cele mai recente noutati din domeniu si beneficiaza de o serie de sesiuni de specializare, pentru a deprinde utilizarea corecta a noilor solutii.
- Realizati o scurta trecere in revista a celor mai recente produse pe care le-ati introdus in portofoliu.
- Eforturile noastre de inovare s-au concretizat prin extinderea portofoliului curent de produse cu gama PROCUT. In speta, este vorba despre suruburile pentru lemn, care ofera o serie de avantaje competitive, cum ar fi gaurirea fara distrugere a structurii materialului. Tot in acest an, am promovat pe piata locala si suruburile metrice HV, in acord cu prevederile standardului EN 14399. Acestea sunt produse in fabrica Rawlplug, din localitatea Lancut - Polonia si beneficiaza de certificatul 3.1.
- Care este stadiul actual al procesului de digitalizare a companiei pe care o reprezentati?
- In materie de transformare digitala, in momentul de fata suntem in plin proces de implementare a noii platforme ERP, ce va intregra inclusiv solutii CRM si CPM (Corporate Performance Management). Nivelul ridicat de performanta al acesteia va permite oferirea de solutii ce raspund nevoilor companiei pe termen scurt si lung. Actiunea propriu-zisa se va derula in primul trimestru al anului viitor.
- Ce perspective de dezvoltare are piata de profil, prin prisma reglementarilor impuse pe plan european, mai ales in ceea ce priveste sustenabilitatea?
- Ne bucuram ca atentia acordata constructiilor sustenabile a luat amploare, fenomen care s-a accelerat odata cu accesarea fondurilor provenite prin PNRR. Standardul NZEB (ce reglementeaza caracteristicile cladirilor cu consum de energie aproape de nul) incepe sa aiba un rol tot mai important in contextul socio-economic actual, in special atunci cand este vorba despre selectia materialelor de constructii. Rawlplug Romania contribuie in mod activ la aplicarea acestui standard, prin sistemele sale de fixare a termoizolatiei din gama R-TFIX, care a un rol hotarator in reducerea conductivitatii termice la nivelul fatadelor. De asemenea, specialistii Rawlplug ofera solutii relevante in cadrul evenimentelor de profil organizate de Asociatia Pro NZEB, in care suntem membri activi, sau chiar la nivel national, pe o serie de santiere atent selectate.