Sâmbătă, 09 August 2025
RO EN

PROTRUCK: Incasari in crestere cu 10% planificate pentru 2012

Catalin Ghita (47 de ani)
Functia/Firma: director general, Protruck Center;
Experienta profesionala: 12 ani in domeniul comercializarii utilajelor pentru constructii.
 
Peste 70% din comenzile de utilaje pentru constructii indeplinite in 2011 de societatea Protruck Center (din Glina, judetul Ilfov) au vizat livrari catre firme ce au accesat fonduri nerambursabile pentru dezvoltare, procentul fiind chiar mai mare in cazul altor companii din domeniu. In conditiile actuale, investitiile finantate din surse europene reprezinta o componenta de baza in evolutia activitatii din domeniul constructiilor si, implicit, in evolutia activitatii societatilor ce comercializeaza utilaje specifice. Firma Protruck distribuie, pe plan autohton, utilajele pentru constructii marca New Holland, utilaje permanent imbunatatite la nivel de motorizari, consum de carburant si alte functionalitati. Astfel, la finele anului 2011, New Holland a lansat noua gama de echipamente.  
 
Ce nivel al incasarilor estimati pentru 2012?
Avand in vedere faptul ca mizam pe potentialul de dezvoltare din 2012 a pietelor carora ne adresam, pentru anul in curs ne-am propus realizarea unei cifre de afaceri in crestere cu 10% fata de 2011. Un alt factor pe care se bazeaza aceste previziuni este reprezentat de optimizarea strategiilor de marketing si promovare, care au ca scop pastrarea actualilor clienti si completarea portofoliul cu parteneri noi. Compania noastra a realizat in 2011 incasari in valoare de 22,7 milioane de euro, in scadere fata de anul fiscal precedent (cand am consemnat venituri de 27,7 milioane de euro).  
 
Care este strategia companiei pe termen mediu?
In ceea ce priveste extinderera activitatii proprii, consideram ca in urmatorii trei ani nu vor fi necesare investitii majore intrucat pietele pe care activam nu au ajuns nici macar la nivelul valoric din 2008. Avand in vedere faptul ca este extrem de dificil de prezis o crestere importanta si definitorie a unor linii de business delimitate strict, strategia companiei noastre pe termen scurt si mediu consta in identificarea rapida si eficienta a tuturor oportunitatilor de afaceri din domeniu si plierea rapida si profesionala a procedurilor interne proprii pe specificul acestora. In plus, avem in vedere identificarea permanenta a mijloacelor de reducere a costurilor de distributie, fara a afecta calitatea serviciilor oferite - astfel incat sa putem raspunde solicitarilor stringente ale clientilor actuali - respectiv criteriilor de pret mic si calitate sporita.  
 
Cum a evoluat sectorul specific in 2011?
De la cele 600 de unitati livrate in 2010 pe plan intern, anul trecut au fost comercializate aproximativ 1.000 de echipamente pentru constructii. Sporirea vanzarilor din bransa a fost sesizabila inca de la finele lui 2010, comenzile pentru utilaje cunoscand o majorare continua in fiecare trimestru din 2011. Exceptie au facut ultimele trei luni ale anului din cauza diminuarii volumului lucrarilor de constructii din sezonul rece.
 
Ce tendinte se contureaza pe piata interna specifica?
Avand in vedere investitiile ce se impun in infrastructura tarii in perioada urmatoare, precum si rezultatele centralizate de la finele anului trecut pe segmentul de piata specific, estimam o dezvoltare continua a bransei in urmatorii ani. In ceea ce priveste orientarea utilizatorilor, cei mai multi prefera fie sistemele de leasing operational, fie de mentenanta si reparatii pe termen lung, fie doresc sa aiba siguranta unei preluari de catre distribuitor a echipamentelor dupa un anumit termen, la un pret rezonabil. In aceste conditii, Protruck se pregateste intens pentru lansarea, in cel mai scurt timp, a unor astfel de instrumente, mai ales ca piata specifica traverseaza schimbari majore.   

Din aceeasi categorie

08 Aug 07:54 | Hünnebeck: Crestere sustinuta intr-o piata a cofrajelor estimata la 300 milioane lei
05 Aug 07:00 | ATLAS COPCO: Cerere mixta si dificultati valutare, insotite de flux de numerar sanatos
04 Aug 07:05 | Bergerat Monnoyeur: Piata de utilaje din Romania poate creste si de 3-4 ori
04 Aug 07:00 | HUSQVARNA anunta evolutie stabila la divizia europeana de scule pentru constructii
01 Aug 07:00 | SCHINDLER: Cresteri pe toate planurile, cu perspective moderat optimiste
31 Iul 07:00 | KONE: Crestere a vanzarilor si imbunatatire continua a profitabilitatii, in 2025
30 Iul 07:00 | VOLVO CE obtine rezultate bune in contextul mediului provocator din industrie
29 Iul 07:14 | MATECO: Inchirierea de utilaje, strategia inteligenta pentru optimizarea costurilor
23 Iul 07:23 | ALSINA: Crestere cu 25% in 2025 prin solutii tehnice si extindere regionala
14 Iul 07:34 | DOKA isi consolideaza pozitia si pregateste extinderea pe termen lung in Romania
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA