
"Piata din Romania este destul de stabila din punct de vedere structural, buldoexcavatorul fiind, in continuare, utilajul cel mai cerut. Ponderea acestuia este intr-o usoara scadere, mini excavatoarele fiind echipamentele care sunt pe un trend de crestere. Segmentul de inchirieri este extrem de scazut la nivel national, clientii romani preferand, in general, sa detina utilajele. Inca asteptam revenirea proiectelor de infrastructura, care vor avea nevoie de utilaje mari si productive: excavatoare, incarcatoare, buldozere, gredere, basculante", a declarat Razvan Marcu, Sales and Marketing Manager al companiei.
In acest context, vanzarile Marcom RMC '94 s-au inscris pe un trend usor ascendent, in linie cu evolutia pietei de profil. "Cu siguranta, cel mai mare interes din ultima perioada ii este acordat noului buldoexcavator Komatsu, cu motorizare Stage 4, care a fost lansat anul acesta la targul de utilaje de la Intermat (Paris). Numarul mare de comenzi primite de la clienti si interesul deosebit al acestora ne face sa credem ca buldoexcavatorul Komatsu va reveni foarte rapid in topul preferintelor acestora", a precizat Razvan Marcu.
In urma cu aproximativ trei ani, Marcom a inceput sa promoveze pe piata locala excavatoarele pe senile Hibrid, utilaje preferate de tot mai multi utilizatori din Romania. "Observam ca sunt tot mai multi clienti care inteleg avantajele acestor echipamente, in special cand vorbim despre costurile cu combustibilul si, implicit, de costurile de productie. Cele doua modele de excavatoare pe senile Hibrid de la Komatsu, de 23 de tone si, respectiv, 36 de tone, au consumul mai scazut cu 40% fata de echipamentele similare aflate la lucru prin tara. Viitorul il vor reprezenta utilajele Hibrid, precum si cele semi-autonome (ce necesita o interventie minima a operatorului), precum si utilajele complet autonome (fara operator)", a mai explicat managerul companiei Marcom.