
In trimestrul al patrulea din 2024, vanzarile Husqvarna au scazut cu 2% la 8,464 miliarde coroane suedeze - SEK (747,95 milioane de euro), declinul organic fiind de 3%. Venitul operational s-a ridicat la -1,285 miliarde SEK, aferent unei marje de -15,2%. Fluxul de numerar din operatiuni si investitii s-a ridicat la -925 milioane SEK, fata de -743 milioane SEK in perioada similara a exercitiului financiar precedent. La nivelul intregului an fiscal, vanzarile au scazut cu 9%, cumuland 48,352 miliarde SEK, iar venitul operational a fost de 2,597 miliarde SEK, la o profitabilitate de 5,4%. In ceea ce priveste fluxul liber de numerar, acesta a crescut la 6,905 miliarde SEK, datorita reducerii stocurilor. Emisiile deCO2 de-a lungul lantului valoric au fost diminuate cu 56% fata de reperul din 2015. Conducerea Husqvarna a afirmat ca in 2024 atentia s-a focalizat pe executarea strategiei de dezvoltare si adaptarea organizatiei pentru a stimula eficienta si transformarea continua. Acest lucru a permis realizarea unor economii semnificative in planul costurilor, consolidarea fluxului de numerar si implementarea unui program cuprinzator de lansare a produselor pentru sezonul 2025. In ultimele trei luni ale anului, vanzarile diviziei Husqvarna Construction au scazut in America de Nord din cauza continuarii situatiei dificile de pe piata, insa au crescut in Europa. In materie de portofoliu, obiectivul major ramane acela de a electrifica gama de produse pentru a permite diminuarea constanta a amprentei de carbon, ce va fi posibila inclusiv prin explorarea combustibililor alternativi pentru unele dintre produsele din gama. De asemenea, un alt punct strategic principal este acela de exploatare a oportunitatilor de pe piata, pentru consolidarea competitivitatii si cresterea profitabilitatii. Pana in prezent, eforturile de reducere a costurilor au fost incununate de succes, in acest an urmand lansarea unei game inovatoare de solutii. In Romania, produsele Husqvarna sunt promovate prin intermediul distribuitorilor autorizati, a caror activitate este coordonata de compania Husqvarna Padure & Gradina. Firma a anuntat pentru 2023 o cifra de afaceri de 124,59 milioane de lei, cu 2% mai mica fata de cea din anul precedent.