Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

HILTI: Investitiile in inovare si proiecte strategice, salta vanzarile la 6,3 miliarde CHF

Cu o crestere a vanzarilor de 10% in monedele locale si 6,2% in franci elvetieni, grupul Hilti a atins un nivel al cifrei de afaceri de peste 6,3 miliarde CHF. Rezultatul operational a fost de 731 milioane CHF, reprezentand o contractie de 13,7% fata de maximul istoric atins in 2021. Aceasta situatie a fost cauzata de cresterea fara precedent a costurilor cu materii prime, cu componente si transportul, de devalorizarea euro si a altor valute fata de francul elvetian, de impactul razboiului din Ucraina, respectiv de investitiile sporite in inovare si in forta strategica pe termen lung. Conducerea companiei a afirmat ca 2022 a fost un an provocator, care si-a pus inevitabil amprenta asupra profitabilitatii. Cu toate acestea, s-a reusit atingerea obiectivului de vanzari in monedele locale. Cea mai puternica crestere a incasarilor a fost inregistrata de regiunea celor doua Americi, cu 16,5%. Europa a inregistrat un avans de 9,6%, iar Asia/Pacific de 8,2%, incetinita semnificativ de impactul restrictiilor pandemice aplicate in China. Dupa cum era de asteptat, razboiul din Ucraina si sanctiunile corespunzatoare impotriva Rusiei au dus la o scadere a vanzarilor pentru regiunea Europa de Est/Orientul Mijlociu/Africa (-2,3%). Hilti a facut din nou investitii substantiale in inovare si proiecte strategice pe termen lung. In 2022, a fost lansata noua platforma de baterii, Nuron, incluzand peste 70 de instrumente. Portofoliul de software s-a extins odata cu introducerea in Europa a solutiei de gestionare a santierului Fieldwire. Cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare au atins 437 milioane CHF (+17,2%), reprezentand o pondere de 6,9% din vanzari. Previziunile cu privire la evolutia pietei constructiilor indica o crestere mai slaba in 2023, cauzata de majorari suplimentare ale ratei dobanzii, tensiuni geopolitice continue si o noua apreciere a francului elvetian. Prin urmare, Hilti se asteapta la un spor de o singura cifra a vanzarilor, exprimat in monede locale. Noua strategie de grup, Lead 2030, va fi demarata la nivel global in 2023, prin aceasta compania straduindu-se sa faciliteze transformarea industriei constructiilor si sa investeasca in mod continuu in stimularea inovatiei atat in solutii hardware, cat si in software.

Din aceeasi categorie

25 Noi 06:25 | Romania, noul punct strategic in reteaua globala de productie a grupului STIHL
25 Noi 06:00 | MAKITA semnaleaza conditii de cerere scazuta pe piata internationala a constructiilor
20 Noi 06:00 | KOMATSU anunta rezultate consolidate bune pentru primele 6 luni ale anului fiscal
18 Noi 06:00 | OTIS: Crestere a segmentului de service si majorare a estimarilor de profitabilitate
13 Noi 06:00 | CATERPILLAR: Vanzari de 17,6 miliarde USD si flux de numerar puternic in T3 2025
11 Noi 06:00 | SCHINDLER lanseaza primul ascensor sustenabil din otel cu emisii reduse de carbon
10 Noi 06:00 | KONECRANES anunta un record de profitabilitate si o crestere solida a comenzilor
06 Noi 06:00 | HUSQVARNA: Profitabilitate in crestere si tranzitie accelerata catre inovatie sustenabila
04 Noi 06:00 | KONE: Crestere a comenzilor si profitabilitate in urcare in primele noua luni din 2025
03 Noi 06:00 | ATLAS COPCO consemneaza cerere mixta, marja solida si flux de numerar robust
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA