
Interviu cu ing. Ovidiu Krisan (51 de ani), directorul general al GD Masini de Ridicat, manager cu o experienta de 15 ani pe piata de masini si utilaje.
- Care sunt principalele tendinte in domeniu, din punct de vedere tehnic?
- Se observa o tendinta de divizare mai marcanta a pietei de echipamente industriale de ridicat. O categorie este cea a utilajelor clasice, care se adreseaza firmelor mici si mijlocii, si care muta sarcina din punctul A in punctul B, fara nimic sofisticat. Acesta este inca segmentul cel mai mare, dar cu o tendinta clara de micsorare. Cauza este reprezentata de situatia economica a firmelor mici si mijlocii, unde se observa o stagnare investitiilor. Mai exista, insa, un alt segment al echipamentelor mai complexe si mai scumpe, care sunt tot mai solicitate de utilizatori. Printre echipamentele mai sofisticate se afla podurile rulante cu functii inteligente, ce incorporeaza mijloace electronice de monitorizare si control care permit utilizarea lor pentru a manipula sarcinile in conditii mai sigure, mai productive si pentru a optimiza costurile. Evident sunt mai scumpe, ceea ce explica de ce piata romaneasca nu a manifestat interes pentru ele. Dar lucrurile par sa se schimbe, sunt firme in Romania care au ajuns la cultura tehnica necesara si isi permit asemenea investitii.
- Ce dificultati intampinati pe piata locala de constructii?
- Majoritatea produselor noastre sunt de calitate premium, ca atare nu pot fi foarte ieftine. Antreprenorii, daca intra in sarcina lor echiparea viitoarelor unitati de productie cu macarale sau poduri rulante, au tendinta, poate fireasca, de a cauta cea mai ieftina oferta. Iar piata romaneasca nu duce lipsa de firme care pot livra asemenea produse, dar, din pacate, de multe ori de o calitate indoielnica, fiind extrem de greu de concurat cu ele. De cele mai multe ori, insa, solutiile ieftine nu sunt si cele mai bune pentru beneficiarul final.
- Ce obiective aveti stabilite, in acest context?
- Viziunea noastra este inspre un viitor in termen de generatii, nu pentru perioade scurte - trimestriale sau anuale - ale afacerii. Societatea noastra a crescut constant si a reusit sa se impuna prin rezultatele sale. Astfel, ne dorim dezvoltarea durabila si sustenabila a firmei noastre respectand permanent reglementarile si legislatia aplicabile, dar si mediul inconjurator. De asemenea, ne dorim sa asiguram si in continuare un mediu de lucru adecvat pentru sanatatea si securitatea angajatilor nostri.