
Rezultatele editiei curente indica o fireasca cautare a modalitatilor de raspuns a echipelor de CSR la provocarile aduse de anul 2021, cel in care am aflat cum arata noua normalitate.
In 2021, 68% dintre companiile respondente definesc responsabilitatea sociala ca implicare in comunitate, 62% ca etica in afaceri, iar 54% ca strategie sustenabila de business. Desi, la fel ca anul trecut, cele mai multe companii spun ca se implica in CSR deoarece face parte din strategia lor de relatii publice (55%), sunt mai multe cele care spun ca sunt conduse in acest sens prin politica firmei (+5pp), precum si cele care spun ca actionarii cer aceasta implicare (+4pp).
Raspunsurile la aceasta editie arata ca procentul companiilor care spun ca au o strategie de CSR locala creste cu +14pp. Mai exact, 50% dintre companiile respondente, fata de 36% anul trecut, spun ca au o strategie locala de CSR pe care o implementeaza. In 2020, procentul companiilor care spun ca au primit strategia de CSR de la firma-mama scade de la 48% la 40%. De asemenea este de remarcat scaderea cu -6pp a companiilor care spun ca nu au o strategie de CSR.
In 2021, 78% dintre companiile respondente, fata de 68% in anul anterior (+10pp), spun ca au un proces intern/extern pe care il aplica pentru identificarea temelor relevante pentru CSR. Procentajul companiilor care spun ca nu au un proces intern/extern pentru identificarea temelor relevante pentru companie in domeniul CSR dar lucreaza la asta scade de la 19% la 13% (-6pp). Acest rezultat denota in continuare o maturizare a abordarii domeniului CSR de catre companii.
.jpg)
Bugetele de CSR care au crescut cu 20%-30%, sunt mai multe cu +15pp in 2021 fata de 2020. Si nu sunt singurele care cresc. Vedem o crestere cu +19pp a companiilor care spun ca bugetele lor de CSR sunt mai mari cu 10%-20%, si o crestere de +7pp a celor care sunt mai mari cu 5%-10% in acest an.
Bugetele de CSR cu valori mai mari de 10,000 de euro sunt in crestere de la 57% la 89% in acest an (+32pp). Cresterea procentuala cea mai mare o vedem la companiile care spun ca au un buget de CSR intre 200,000-500,000 euro (+14pp). Mai mult, vedem o crestere de +13pp a companiilor care spun ca au bugete de CSR care depasesc 500,000 euro. Mai mult. 51% dintre companii deruleaza proiecte cu valoare medie de 10,000-50,000 euro in anul 2021. Numai 8% spun ca valoarea medie a proiectelor lor este de peste 100,000 euro (-4pp).
16 este numarul mediu de proiecte de CSR derulate de companiile respondente in anul 2020. Totusi, 41% dintre companii, +31pp fata de anul anterior, spun ca deruleaza 11-20 de proiecte pe an.
Cele mai multe companii, 41% in 2020 vs. 10% in 2019, au derulat 11-20 de proiecte de CSR pe parcursul anului. Pe de alta parte, 25% (-15pp) spun ca au implementat 1-5 proiecte, iar alte 16% (-19pp) au implementat 6-10 de proiecte anul trecut. Este de remarcat si faptul ca avem 3% dintre companiile respondente care spun ca au derulat peste 51 de proiecte de CSR in anul 2020.
Pe primul loc raman companiile care deruleaza proiecte la nivel national (68% in 2020 vs. 70% in 2019). Companiile care fac proiecte de CSR la nivel regional trec pe locul al doilea (+10pp), iar cele care deruleaza proiecte la nivelul local trec pe locul al treilea, cu o scadere de -29pp. Cea mai mare crestere de +27pp o vedem la companiile care deruleaza proiecte la nivelul tuturor comunitatilor in care activeaza.
La cele noua editii ale studiului echipa Valoria au raspuns pozitiv invitatiei de a sprijini realizarea acestui studiu de referinta in domeniul CSR. Prin implicarea in astfel de proiecte Valoria isi demonstreaza misiunea de a transforma potentialul oamenilor in valoare, iar aceasta implicare are la baza valorile companiei: competenta, inovatie, pasiune, incredere. Prin serviciile de consultanta, training, executive coaching si studii de piata, Valoria sprijina performanta si excelenta in mediul de business. Pentru informatii suplimentare, click aici!